Bikester! Får ingen leverans och ingen svarar!!

bopedbop

Ny medlem
Hej

Vad ska man göra, har beställt en cykel från bikester, den 29:e Maj, fick mail och ordernummer men inget har kommit fram till postnord.
Har talat med postnord två gg och dom har inte fått nåt.
Mailat bikester 2 gg inga svar.

Ringde bikesters kundtjänst men dom är på "utbildning"
Ringde Addnature men svaraen säger på julafton och juldagen och nyår så har dom stängt.....

Kan ju tänka mig att nån från bikester möjligen läser forumet här. Skärp er! Det är så sabla dåligt!!

Har du fått bekräftelse att ordern skickats? Vad står det för status på ordern? Det har gått 6 arbetsdagar sen du beställde - stod det någon uppskattad leveranstid när du beställde?

Jag beställde en hjälm i förrgår och den är på väg. Beräknas anlända imorgon.

Mottagen 05.06.2018 14:31:20
Under behandling 05.06.2018 14:34:22
Under behandling 05.06.2018 19:16:44
Skickad 06.06.2018 21:11:27

Hur ser din order ut på ditt Bikesterkonto?

bopedbop sa:
Hej

Vad ska man göra, har beställt en cykel från bikester, den 29:e Maj, fick mail och ordernummer men inget har kommit fram till postnord.
Har talat med postnord två gg och dom har inte fått nåt.
Mailat bikester 2 gg inga svar.

Ringde bikesters kundtjänst men dom är på "utbildning"
Ringde Addnature men svaraen säger på julafton och juldagen och nyår så har dom stängt.....

Kan ju tänka mig att nån från bikester möjligen läser forumet här. Skärp er! Det är så sabla dåligt!!

Det kan vara så att att den ska monteras ihop, det är lite mer komplicerat än när du beställer en bakväxel löst. Men, de har ju misslyckats med att få dig att förstå hur lång tid det ta, och det är ett misslyckande.

Som jag skrev i en annan tråd, drog de mitt köp 3 ggr trots felmeddelanden.
Fick till slut ena summan tillbaka, men två paket med skor.
Fick en returfraktsedel men skulle posta tillbaka dem i måndags men då var returfraktsedeln inte aktiv.
Försökt ringa och maila men inget svar och bara meddelande om deras utbildning sedan i tisdags.
Helt otroligt sämst.....

Låter konstigt.
Bikster brukar vara väldigt snabba på att skicka och grejerna är ofta framme redan 3-4 dagar efter order.
Har aldrig beställt cykel dock.

Har även ringt till dem och frågat om produkter och alltid fått bra svar.

(oklart om mitt inlägg hjälper dig men det borde väl tala för att det kan ordna upp sig iaf. :))

Min erfarenhet av Bikester är att det går snabbt för dom att få iväg ordern så att den står som skickad. Sen får du själv hålla koll på var paketet är med hjälp av kollinumret. Känns som att det tar 1-2 dagar längre än övriga när det väl är skickat.

Om jag nu får tipsa så är cykelgear.se brutalt snabba på att få fram paket till mitt uthämtningsställe.

Senast ändrad:
31 maj är ledig dag i vissa delar av Tüskland, sen fredag och sen helg, vilket ev. påverkar. Du borde ha fått mail om att ordern är packad och skickad om allt är i sin ordning. De anger upp till 5 dagar innan ordern går iväg. Så med helger och annan skit så är det idag det händer! Tjohoo! Pengar dragits? Inga "bokade" summor på ditt bankkonto? Hoppas det löser sig.

Att vänta är inget för varken knarkare och cyklister.

De gånger jag mailat har det tagit minst 2 dagar att få svar. De gånger jag ringt har jag aldrig stått mindre än 20 minuter I telefonkö - inte okej tycker jag.
Att ha en lösning där man måste skicka returen från annat ställe än där man tar emot är rätt värdo också.
Dessutom är det rätt konstigt att ha "kundtjänst stängd" i tre dagar, och inte ens skriva en notis om det på sin hemsida?

Så här ser det ut, dom var snabba med att få ut ordern. Tror jag la ordern den 28 Maj men fick bekräftelsen den 29:e Maj.

2018-06-04 20:58 Toftanäs Sverige Försändelsen är på väg

2018-05-31 19:42 Toftanäs Sverige Försenad transport

2018-05-29 23:02 Lübeck Tyskland PostNord har hämtat försändelsen och den är på väg

2018-05-29 19:12 internetstores GmbH
PostNord har fått elektronisk information om din leverans som nu är hos avsändaren eller på väg till PostNords terminal. Spårningsinformationen uppdateras när leveransen har ankommit terminal

Från postnord: första mailet
Jag ser att försändelsen saknar skanningar sedan den 29/5 i Lübeck, Tyskland. Jag rekommenderar att du tar kontakt med din avsändare för att upprätta ett ärende på detta för att eftersöka försändelsen. Jag beklagar över det inträffade.

Andra mailet ang försenad transport i Toftnäs, är den påväg till Toftanäs eller från, fick då svar...

För att vi ska kunna hitta ditt paket så behöver vi kollinumret. Detta börjar på två bokstäver, följer med nio siffror och avslutas med två bokstäver till. Detta ska du ha fått i sms (kollinumret står i länken till betalsidan, det går bra att skicka hela länken) eller i brevet, skrivet i fetstil.

Men det skickas ju från tyskland, ska det då skannas om till ett svenskt nummer, verkar ju galet men förståligt.

När börjar ångerrätten gälla, från det då man beställde det eller när man mottagit det? så frustrerande!!

Förstår inte riktigt..... den verkar ju vara i Sverige och påväg med Postnord.
Varför ska du kontakta Tyskland......

Du beställde för en vecka sen. En komplett cykel.

De skickade den samma dag.

Anlänt Sverige och postnord den 31e.

Det har varit helg plus helgdag i Sverige och Tyskland.

Bikester skriver även när man beställer en cykel att leverans kan ta några dagar extra jämfört med ett vanligt paket. Minns inte var jag såg det, men det dök förbi när jag beställde en hoj i förrgår.

Vad är problemet? Det har nu gått 4 vardagar sen du la din order.

Förstår att bikester är på "semester" när vissa ringer.

Ett tips, handla av lbs och bara lagervaror.

För postnord bekräftade inte att den var i toftanäs, jag frågad eom den var på väg till eller från toftanäs och iom att hon ville ha ett annat nummer så vet jag inte vart packetet är i nuläget vilket gör att jag sätter mig här o surar och jag får ingen kontatk med bikester.

Men o ni tror att packetet finns i sverige så finns det ju hopp!

bopedbop sa:
För postnord bekräftade inte att den var i toftanäs, jag frågad eom den var på väg till eller från toftanäs och iom att hon ville ha ett annat nummer så vet jag inte vart packetet är i nuläget vilket gör att jag sätter mig här o surar och jag får ingen kontatk med bikester.

Men o ni tror att packetet finns i sverige så finns det ju hopp!

Beställ hos någon firma som erbjuder EXPRESS-leverans och kurir som ringer på din dörr nästa gång om du är så otålig! :)

JA är det faktiskt bara 4 vardagar så kan jag förstå det och om det har varit helgdagar i Tyskland.

Dock lite märkligt att postnord vill ha annat kollinummer och att det saknas skanningar när det låg/ligger i Toftanäs.

Jag får se om det uppdateras under dagen..

bopedbop sa:
JA är det faktiskt bara 4 vardagar så kan jag förstå det och om det har varit helgdagar i Tyskland.

Dock lite märkligt att postnord vill ha annat kollinummer och att det saknas skanningar när det låg/ligger i Toftanäs.

Jag får se om det uppdateras under dagen..

Sluta skäm ut dig nu. Det kan ta tid att få saker man har beställt. ;)

marr sa:
marr sa:
Det står ju för bövelen i klartext på din tracking.

Eller ja, inte om inte vet att Toftanäs ligger i Sverige. Men det är i Malmö.

2018-06-04 20:58 Toftanäs Sverige antyder väl att det är i Sverige.

Platsen den senast scannats är alltså Toftanäs, så den är antingen kvar där eller på väg därifrån till nästa instans.

Och om lådan är lite skadad (Bikester packar väl sådär...) så kan det ta lite tid innan det lämnar Toftanäs...

Även jag har insett hur dåliga Bikester är.

Jag köpte en ny ram precis. Den kommer i rätt kartong men tydligt öppnad och omtejpad. Ingen större fara då ramen är i fint skick men påsen med tillbehör saknas.

Jag letar redan på filmer där andra packar upp ramarna där man ser att det finns tillbehör. Jag ser även att ramtillverkaren visar dessa tillbehör och att de nämner i film att de skall följa med.
Mailar Bikester och nämner att dessa tillbehör inte följer med. Ingen fara på taket, sånt kan hända.

Men blir smått förvånad när jag får svaret. Det står inget om tillbehör på Bikesters sida och då levererar de inte med några?!?! Ungefär som att alla ramtillverkare skriver upp alla tillbehör?

Jag påpekar vänligt men bestämt att om de tagit bort tillbehör från ramen bör de nog skriva det på sin sida. Jag tackar för dålig service och ber dem ta bort mig ur deras kundregister.

Det mailet väljer de att inte svara på, men jag får fortfarande reklam-mail så jag är inte borttagen från kundregistret. GDPR?!?!

En gång i tiden ville de ha ett samarbete med mig då jag bloggade och tävlade. Jag är väldigt glad jag inte hoppade på den båten...

Hoppas det ok jag lånar tråden lite?

Beställde en sadel från Bikester som jag blev lite missnöjd med så jag beställde en returfraktsedel å skickade tillbaks sadeln förra måndagen den 29/10. Sen har jag inte hört nånting! Hur lång tid brukar returer/återbetalningar ta? Nån som vet?

Stuvarn sa:

Beställde en sadel från Bikester som jag blev lite missnöjd med så jag beställde en returfraktsedel å skickade tillbaks sadeln förra måndagen den 29/10. Sen har jag inte hört nånting! Hur lång tid brukar returer/återbetalningar ta? Nån som vet?

Beställa från Bikester tycker jag brukar fungera utan problem, brukar ta ett par dagar att få leveransen. Returer är däremot en annan femma, returen registreras men det tar lång tid. Oftast veckor. Jag har skickat tre returer senaste månaderna och alla har tagit ett par veckor att hantera. I två av fallen har jag fått returen registrerad hos Bikester, sen har de "glömt" informera Klarna så det har krävts en påminnelse innan jag fått Klarnas bekräftelse och retur. Har däremot aldrig varit några problem att få svar på telefon (engelsk eller svensk personal) eller mail.

Undviker Bikester om det inte är så att det är jäkligt bra deal.

moros sa:
Stuvarn sa:

Beställa från Bikester tycker jag brukar fungera utan problem, brukar ta ett par dagar att få leveransen. Returer är däremot en annan femma, returen registreras men det tar lång tid. Oftast veckor. Jag har skickat tre returer senaste månaderna och alla har tagit ett par veckor att hantera. I två av fallen har jag dessutom Bikester "glömt" informera Klarna så det har krävts en påminnelse innan jag fått Klarnas bekräftelse och retur. Har däremot aldrig varit några problem att få svar på telefon (engelsk eller svensk personal) eller mail.

Undviker Bikester om det inte är så att det är jäkligt bra deal.

Har beställt där två gånger och det har failat båda gångerna.

Varan fanns i lager men levererades aldrig, så jag fick fråga om de tänkte de leverera den.
Fick svar omgående att varan var slut och att ordern makulerats.
Inget erbjudande om ersättningsvara eller liknande och hade jag inte hört av mig hade jag väl inte fått någon besked alls.

Detta har hänt två gånger så jag är inte så imponerad.
Har dock haft sjukt bra tur med Cykelkraft istället...

Det är en farlig värld där ute :)

Ok tack för snabba svar! Lite trisst med sega returer/återbetalningar när det gick så fort å betala/få varan levererad!

Hej. Är det ngn mer som beställt från bikester på senare tid? PostNord ska leverera inom 3-5 dgr men min cykel har inte dykt upp än (mer än 5 dgr). Bikester kunde inte ge mig tracking pga tekniska bekymmer. Dom svarar inte heller. Är det mkt förseningar just nu?

Tvärtom för min del, beställde en GPS som kom snabbare än förväntat, 2 dagar.
Mindre paket än en cykel givetvis..

Skit. Jag vill ha min cykel. Bara inte PostNord fintat bort den nu bara.
Alltså har du fått beställningsbekräftelsen men inget trackingnummer? Eller har du inte fått beställningsbekräftelsen heller? Bikester skickar mig veterligen alltid först en orderbekräftelse nästan direkt efter lagd order. Sen får man en beställningsbekräftelse när paketet skickat. Trackingnumret kan ibland vara lite segt att få första uppdateringen. Om du inte fått något av de första så kan du ju inte jaga PostNord heller. Då blir det till att jaga Bikester för att få ditt trackingnummer

Tvärtom för min del, beställde en GPS som kom snabbare än förväntat, 2 dagar.
Mindre paket än en cykel givetvis..
Inte orimligt att det var en produkt som gått via deras nya snabbleverans. Fick ena delen av min beställning på 36h, hemlevererat (räknat från att jag la ordern kl 23 i söndags till att paketet stod utanför dörren kl 11 igår)

Alltså har du fått beställningsbekräftelsen men inget trackingnummer? Eller har du inte fått beställningsbekräftelsen heller? Bikester skickar mig veterligen alltid först en orderbekräftelse nästan direkt efter lagd order. Sen får man en beställningsbekräftelse när paketet skickat. Trackingnumret kan ibland vara lite segt att få första uppdateringen. Om du inte fått något av de första så kan du ju inte jaga PostNord heller. Då blir det till att jaga Bikester för att få ditt trackingnummer
Har fått allt utom trackingnummer. Så Postnord skall ha paketet.

Då jag beställde i början på maj fick jag först en orderbekräftelse, sen då de skickar ut cykeln kom en bekräftelse på det med kollinummer, sen gick det att "följa" via postnord, men enda som angavs var lubeck och att det var påväg. Sen kunde man se beräknad leveranstid till "dörren", då denna löpte ut visade det sig dock inte vara min dörr utan en terminal och att man kunde boka tid för utkörning eller åka å hämta på terminalen direkt. Från att de skickade tog det väl ett par tre dagar. Det som tog tid var väl deras egen orderhantering och att få iväg cykeln.

Jag väntar också på en cykel. Tror det är deras egen hantering av cykelordrar som är långsam. Fick de andra grejerna från samma order nästan direkt.

Tillbaka
Topp