Bikester gosigt maskrosföretag.

Citerar mig själv om hur företaget fungerar så får man viss förståelse för hur kundtjänsten jobbar.

Jag fick för övrigt ett kuvert med massa klistermärken :P

Kung_Gustaf sa:
Jag var in och surrade lite med en trevlig tjej idag på Addnature. Passade då på att fråga lite om Bikester. Till att börja med vad hon skittrevligt. Sen fick jag lära mig att Addnature köpt in sig på en tårtbit i Bikester för att ta över den svenska marknaden från någon, typ. Nu har dom även kört igång i Finland också. Styret (hihi) sitter fortfarande i Sverige. Fördelen jag ser där är större lagerhållning på produkter och, iom flera tårtbitsägare som kör Bikesters grej i sitt land, så är det även rullians på lagret. Stort lager + rullians = bättre/lägre priser. Konceptet är ju ganska smart faktiskt. Att köpa ett färdigt koncept som man själv kan vara med och vidareutveckla.. snudd på genialiskt i den här typen av branch :)

Tydligen så sålde Bikester, med AddNature som nya svenska tårtbitsägare, lika mycket på två månader som de tidigare gjort på ett år i Sverige. Grattis!

Tycker det ser riktigt lovande ut! Vi (sambon) handlade en Evoc-rygga (till mig) på Bikester före hjulafton. Allt hade gått väldigt smidigt och snabbt. Bra pris dessutom... bättre än CRC.

Det var mina två cent från dagens upplevelse.. nu håller jag tummarna för lite klistermärken som tack för den fina recenti... recsen... res.. omdömet!

emmer sa:
Fjärdebrunn sa:
emmer sa:
Är väl bara att följa grabbhalvan på prisjakt om man är nyfiken.
Utanför Happy?
Har du rökt svamp nu?
Mmmmmm Champignon....

Inte röka dem. De skall ätas enligt grabbarna som plockar dem. Var tvungen att fråga vad de gjorde där för något år sedan i en skog inte så väldigt långt ifrån mig och den långhåriga farbrorn förklarade vänligt att de letade efter äckliga svampar att äta. Jahaja... står mer på flashback om man är seriöst intresserad av att testa.

Bilagor

• 440px-Psilocybe_semilanceata_6514.jpg
    440px-Psilocybe_semilanceata_6514.jpg
    36.3 KB · Besök: 55
emmer sa:
Bengt-re sa:
emmer sa:
Fjärdebrunn sa:
emmer sa:
Är väl bara att följa grabbhalvan på prisjakt om man är nyfiken.
Utanför Happy?
Har du rökt svamp nu?
Mmmmmm Champignon....
står mer på flashback om man är seriöst intresserad av att testa.
Utanför Happy?
Har du rökt svamp nu?

Man behöver inte gå utanför happy för att få reda på att man både kan röka & äta svamp i "skojsyfte" :-D

TBone sa:
Det är inte så gemytligt att fortsätta håna någon vars konto är avstängt. Känns lite sådär.

+1

TS iqnivå, vikt eller cykelmässiga färdigheter är inget vi vet något om, däremot verkar han ha problem att hantera humöret.

En av sakerna han blev argare för, var att när medlemmar berättade om sina erfarenheter av nämnda företag så var de inte lika illa som de på Prisjakt. Men handen på hjärtat, hur ofta lämnar man omdömen? Jag har en förmåga att glömma det tom på Tradera och EBay...trots påtryckningar.

Om inte annat, är det inte lättare att man går in och ger negativ kritik om saker strular, än positiv om allt funkar som det ska? Siter som nästan kräver att man ska lämna omdömen brukar ju ha en del "10/10 Fungerar kanon, bättre än dom andra får min i morgon!", och då kan man ju fråga sig vilken vitsen är.

Nu ska det bli spännande att se vilka jubelåsnor dom är. Hoppas dom klantar sig!

Får jag inte sakerna innan igår så kommer det bli ett jävla liv kan jag berätta.

image.png

Luktapåblommorna sa:
jomper sa:
Mordhot är aldrig OK och hör inte hemma här. Tråden kan väl få leva kvar, men trådskaparens konto är avstängt med hänvisning till Lex Vardagsrum. Se våra enkla, kortfattade regler här: http://happyride.se/forum/rules.php

Tack som fan! Ingen vill ha sådana typer på sin fest.

Om mobbarna också lämnar festen så blir det kanon. Och eftersom dom oftast är väldigt lättkränkta så blir det väl en del sura svar på det här.

me.I.am sa:
Luktapåblommorna sa:
jomper sa:
Mordhot är aldrig OK och hör inte hemma här. Tråden kan väl få leva kvar, men trådskaparens konto är avstängt med hänvisning till Lex Vardagsrum. Se våra enkla, kortfattade regler här: http://happyride.se/forum/rules.php

Om mobbarna också lämnar festen så blir det kanon. Och eftersom dom oftast är väldigt lättkränkta så blir det väl en del sura svar på det här.

QUE?

Kung_Gustaf sa:
Nu ska det bli spännande att se vilka jubelåsnor dom är. Hoppas dom klantar sig!

Får jag inte sakerna innan igår så kommer det bli ett jävla liv kan jag berätta.

Du har ju glömt att betala för frakten! Nu kommer det aldrig komma fram! Slår vad om att du inte ens skrev något i meddelandefältet, typ frågade varför sakerna inte är framme än eller om dom verkligen tänkt skicka ordern!

Rätt underhållande tråd det här. Tänker osökt på ett uttryck inom psykologisk forskning: "bad is stronger than good", dvs negativa upplevelser tenderar att sänka oss mer än vad positiva livar upp oss.

Om upplevelsen av Bikester vid ett enda tillfälle varit mycket bra - hade TS då skapat en särskild tråd om det?

Själv är jag mycket nöjd med företaget.

Senast ändrad:
Beställt grejor därifrån tidigare. Bra utbud, en hel del i lager, men det tar tid med frakten och det är ju lite trist. Annars inte haft några problem!

Jag trodde att jag hade beställt prylar från Bikester, med smidig betalning och snabb leverans. Beställning på söndag och leverans på onsdag. Vid dörren. Men när jag kollade upp det hela så visade det sig att det var Bike-Discount jag handlat från. Snopet! Så nu har jag inget att skriva om i den här tråden. Och ingen att vara arg på. Suck.

Nu jäv..r
Beställde en synapse styrlinda till crossen igår för 129 kr + frakt , så långt allt väl .
Kom idag in på dyraste lbs och där kostade den 120 kr .

Dumma Bikester ......

Tur att Red cykelväskan var svinbillig och levererades efter 4 dagar .
Eller så har lbs prissatt den fel som när jag köpte DA-pedaler för 1295 isf 2295 ?

I vilket fall , dumma Bikester

me.I.am sa:
Luktapåblommorna sa:
jomper sa:

Så om jag svarar en användare som mordhotar folk, gör det mig till en mobbare? Jösses...

Jag har köpt en cykel av dem, det gick bra. Hade lite kontakt med deras support sen och den var helt ok. Det var 2013, men olika tillfällen ger ju inte sällan blandade upplevelser från de flesta butiker. Webshopen var lite skumt gjord med missar i översättning från tyska, det är det enda lite mögiga jag kan minnas.

Nicathu sa:
me.I.am sa:
Luktapåblommorna sa:
jomper sa:

Så om jag svarar en användare som mordhotar folk, gör det mig till en mobbare? Jösses...

Jag måste ha missat något. När uppstod mobbingen? Vilka var det som mobbade? Vem var det som blev mobbad?

Jag är kränkt över hur snabbt det går... jag hinner ju knappt dagdrömma innan grejerna är framme :(

Bilagor

• IMG_20160209_153854.JPG
    IMG_20160209_153854.JPG
    74.2 KB · Besök: 57
Attans, föll för grupptrycket och klickade hem vintertights, baggy shorts och en kedjebrytare från Bikester. Bara för att testa om dom är så dåliga som det sägs. Det gör mej riktigt förbannad.

PKJoacim sa:
Attans, föll för grupptrycket och klickade hem vintertights, baggy shorts och en kedjebrytare från Bikester. Bara för att testa om dom är så dåliga som det sägs. Det gör mej riktigt förbannad.

Haha, jag har oxå varit nära att klicka hem lite mer prylar :)

fredrik168 sa:
Kung_Gustaf sa:
fredrik168 sa:
Jeppe_E sa:
Kung_Gustaf sa:
Jag är kränkt över hur snabbt det går... jag hinner ju knappt dagdrömma innan grejerna är framme :(

6828 mail???? Upprörande! Arkivera!
Dom är ju i nummerordning! Mail nr 1 först och nr 6828 sist! Vad mer begär du?

Min mail är lite som Happymtb :P
Hur många olästa?

Inte ett enda :)

Det var någon som misstänkte att den här tråden är en form av slug marknadsföring, och jag är böjd att hålla med. Hade sönder mina cykelbyxor när jag vurpade igår kväll i mörkret och leran på Upplansleden och vart började jag leta ersättningsplagg? Morr!

Kung_Gustaf sa:
fredrik168 sa:
Kung_Gustaf sa:
fredrik168 sa:
Jeppe_E sa:
Kung_Gustaf sa:

6828 mail???? Upprörande! Arkivera!
Dom är ju i nummerordning! Mail nr 1 först och nr 6828 sist! Vad mer begär du?

Min mail är lite som Happymtb :P
Hur många olästa?

Inte ett enda :)
Då vinner jag!
image.jpg

Cyklasnabbt sa:
Om ni läser det här Bikester så kan ni väl dra åt helvete! Inkompetenta usla människor som förtjänar att bara dö.

Är det detta ni kallar "mordhot"?
Suck...

Vad är det som är så kul med den här tråden? Om man nödvändigrvis ska bråka för skojs skull kan man väl välja nån i sin egen storlek tycker jag. Men Happymobben verkar tycka att det roligaste som finns är att slå på liten svag stackare som redan ligger.

Supertramp sa:
Cyklasnabbt sa:
Om ni läser det här Bikester så kan ni väl dra åt helvete! Inkompetenta usla människor som förtjänar att bara dö.

Suck...

Vad är det som är så kul med den här tråden? Om man nödvändigrvis ska bråka för skojs skull kan man väl välja nån i sin egen storlek tycker jag. Men Happymobben verkar tycka att det roligaste som finns är att slå på liten svag stackare som redan ligger.

+1

Supertramp sa:
Cyklasnabbt sa:

Suck...

Jag trillade in här i efterhand och kan bara konstatera att han verkade varken, liten, svag eller stackare med tanke på hur han uttryckte sig.

me.I.am sa:
Supertramp sa:
Cyklasnabbt sa:

Suck...

+1

+1

Nu får ni nog ge lite exempel på vad som kan ha uppfattats som kränkande? Lätt att säga "ni" och "mobbing" vilket får rätt många att rygga tillbaka. Jag tror många gillar AddNature och kan relatera till dom, och att då inta försvarsposition för Bikester är väl inte så jättekonstigt? Med tanke på nivån han la så tycker jag den här är riktigt skaplig.

Men du kanske rättfärdigar hans attityd?

Jag skriver "du" så att budskapet klarnar lite.

Jeppe_E sa:
Supertramp sa:
Cyklasnabbt sa:

Suck...

Jag trillade in här i efterhand och kan bara konstatera att han verkade varken, liten, svag eller stackare med tanke på hur han uttryckte sig.

Jag är heller inte riktigt med på vad du menar Supertramp. En användare startar en tråd och när hen inte får medhåll från andra happyiter blir han arg, sur och önskar livet ur personalen på Bikester samt angriper de som svarar i tråden. Det var väldigt nära mordhot vilket jag ser som jävligt allvarligt, han skrev två inlägg som var över gränsen som jag såg, ett av dem redigerade han snabbt. Att folk här reagerar mot det är jag glad för, för det är helt oacceptabelt att uttrycka sig så hotfullt och aggressivt.

När TS vänder sig mot de som postar i tråden, säger att de är idioter så är det inte i min värld konstigt att folk bemöter hans angrepp på de som läser och svarar i tråden. Om en startar en tråd kan man kanske räkna med att 100 personer läser tråden och då kan det bli en hel del som känner sig påhoppade. Det är inte happys användare som sökt upp personen och gett sig på hen, utan personen har sökt sig till happy och beter sig illa här. Men du tycker att TS skulle få hållas och att ingen skulle svarat och att ingen skulle sagt emot honom?

"Om man nödvändigrvis ska bråka för skojs skull kan man väl välja nån i sin egen storlek tycker jag. Men Happymobben verkar tycka att det roligaste som finns är att slå på liten svag stackare som redan ligger."

Läser vi samma tråd? En person som skyfflar dynga lika effektivt som en bonde som gödslar en åker får svr i samma ton. Jag ställde frågan tidigare vem det var som blev mobbad. Av vem. Och när. De frågorna är obesvarade.

Du tycker alltså att det är ok att jag benämner dig, dina ev barn och din mamma såhär: "Inkompetenta usla människor som förtjänar att bara dö"? Det är ett extremt grovt övertramp, bara där. Det var dessutom inte det enda, hans svada var full av liknande och värre tillmälen. Skulle du, handen på hjärtat, säga så till din chef? Eller till någon av dina kollegor?

Tillbaka
Topp