Bikester gosigt maskrosföretag.

Jag plusettade Supertramp.

Några skrev om "mordhot", det påminner mig om lågstadiet (eller ännu tidigare?) när man slogs lite med syskon, "Du är inte klok, du kunde träffat ögat" var rätt effektiv taktik ett tag.
Om nu någon uppfattat det som mordhot är det ganska dåligt att inte polisanmäla, och att inte varna personalen på Bikester.

TS ordval hör definitivt inte hemma här tycker jag, och avstängningen är väl en logisk konsekvens. Men om man nu reagerar så starkt på TS inlägg borde man reagera även på en del av övrigas inlägg. Och jag menar INTE tramset, även om jag kan hålla med @TBone om att det är lite sådär när TS redan blivit avstängd.

Någon gång på sida 3 känns det som att man borde se lite vartåt det lutar, att det kanske snarare är läge att vara lite schysst mot TS, vilket några också var. Men det är också där som de lite grövre inläggen från andra än TS börjar komma, som jag tycker borde gett varning, likaväl som TS språk inte hör hemma här så anser jag att vissa av inläggen från andra än TS inte hör hemma här.

EDIT: klarare syftning

Senast ändrad:
Kan du specificera lite mer me.I.am? De som skrivit inläggen har uppenbarligen inte tänkt som du och det blir svårt för dem att gissa sig till vem du syftar på. Jag vet t.ex. inte om du tänker på mig. I all välmening, har jag gjort några övertramp vill jag gärna bli upplyst om det så jag har möjlighet att bättra mig. :)

Senast ändrad:
Beställde i söndags kväll och fick Leverans besked 3 till 7 dagar .
Idag , väl innan det gått tre dygn , kom ett sms från Postombudet! !
Ska det vara såhär ?

Jag och Vernersson beslutade iallafall på messenger att vi mycket riktigt mobbad TS. Vi har även märk väl, på skilda håll, rullat oss nakna i granris för bot och bättring.

Hoppas det är ok? Eller måste vi göra mer?

marr sa:
Jag och Vernersson beslutade iallafall på messenger att vi mycket riktigt mobbad TS. Vi har även märk väl, på skilda håll, rullat oss nakna i granris för bot och bättring.

Ja, som ytterligare straff måste ni avstå från att beställa från Bikester i 3-7 arbetsdagar.

marr sa:

Tror att det är lika bra att vi även under en veckas tid tvättar håret i härsken dämparolja.....

Om det kommer in en dåre i ett rum och börjar skrika, gorma och hota att slå ner folk som inte håller med henom, tror jag inte det skulle kallas för mobbing om de övriga i rummet idiotförklarar dåren.

Precis, tror folk blev livrädda bakom skärmarna, att dom ändå vågade knappa in lite personangrepp med darrande fingrar ska dom ha all heder av. Kudos.

Vernersson sa:
marr sa:

Tror att det är lika bra att vi även under en veckas tid tvättar håret i härsken dämparolja.....

Uppfnattat!

Får vänta lite bara, har ingen härsken olja att tillgå och gafflarna är alla nyservade. Någon som kan bidra?

me.I.am sa:
Precis, tror folk blev livrädda bakom skärmarna, att dom ändå vågade knappa in lite personangrepp med darrande fingrar ska dom ha all heder av. Kudos.

Återigen, vilka anser du har mobbat TS och på vilket sätt? Att påpeka att man inte tycker att TS agerande är ok får du till mobbing. Att han/hon gormar skriker mordhotar och idiotförklarar folk är tydligen helt ok men att inte dela den åsikten är inte ok enligt dig. Förklara hur!

Drosa sa:
me.I.am sa:

Återigen, vilka anser du har mobbat TS och på vilket sätt? Att påpeka att man inte tycker att TS agerande är ok får du till mobbing. Att han/hon gormar skriker mordhotar och idiotförklarar folk är tydligen helt ok men att inte dela den åsikten är inte ok enligt dig. Förklara hur!

Skulle också vilja veta detta.
Jag har precis gått igenom tråden för att försöka hitta mobbingen men jag är ledsen, allt jag hittar är att TS får en del "uppkäftighet" tillbaks på sina tämligen osmakliga utfall.

Drosa sa:
me.I.am sa:

Du väljer vad du vill läsa, som vanligt, det är väl kul o in o tjafsa förmodligen. Läs mitt tidigare inlägg idag och försök få det att passa ditt inlägg här.

me.I.am sa:
Drosa sa:
me.I.am sa:

Du väljer vad du vill läsa, som vanligt, det är väl kul o in o tjafsa förmodligen. Läs mitt tidigare inlägg idag och försök få det att passa ditt inlägg här.

Genom att inte svara på en enkel och rak fråga så har du ju visat vilket haltande resonemang du för. Du har helt enkelt inget svar som skulle styrka ditt resonemang mer än att du tycker att TS agerande var helt ok och andra som ej delar den åsikten är dumma. Ganska typisk sandlådenivå får man ju säga.

Senast ändrad:
Lulle sa:
Det här är en enda stor cirkelrunk i kränkthet.

Ja nu börjar det bli svårt att hänga med nu. En köper från ett internetföretag och blir kränkt. Sen kränker denne ett antal lättkränkta på internet. Dom börjar kränka tillbaks så den kränkte känner sig kränkt och därför börja kränka tillbaks dom kränkta som kränker. Då blir andra kränkta och måste kränka tillbaks BÅDE den ursprungliga kränkta kränkaren SAMT de lättkränkta kränkarna. Och det hela föregår på Internet. Allas vårt kära Internet. DET är kränkande!

me.I.am sa:
Jag plusettade Supertramp.

Några skrev om "mordhot", det påminner mig om lågstadiet (eller ännu tidigare?) när man slogs lite med syskon, "Du är inte klok, du kunde träffat ögat" var rätt effektiv taktik ett tag.
Om nu någon uppfattat det som mordhot är det ganska dåligt att inte polisanmäla, och att inte varna personalen på Bikester.

TS ordval hör definitivt inte hemma här tycker jag, och avstängningen är väl en logisk konsekvens. Men om man nu reagerar så starkt på TS inlägg borde man reagera även på en del av övrigas inlägg. Och jag menar INTE tramset, även om jag kan hålla med @TBone om att det är lite sådär när TS redan blivit avstängd.

Någon gång på sida 3 känns det som att man borde se lite vartåt det lutar, att det kanske snarare är läge att vara lite schysst mot TS, vilket några också var. Men det är också där som de lite grövre inläggen från andra än TS börjar komma, som jag tycker borde gett varning, likaväl som TS språk inte hör hemma här så anser jag att vissa av inläggen från andra än TS inte hör hemma här.

EDIT: klarare syftning

Ovanstående skrev jag tidigare idag. Hur får du det till att jag inte tycker TS gjorde fel? Att han skulle bli avstängd var det väl inte nån som tvekade om, eller egentligen tog det han skrev på allvar. Saken är den att jag förväntar mig lite högre nivå på de "vanliga" medlemmarna. Det värsta från lördanattens inlägg är bortcensurerat, och då menar jag inte TS inlägg

EDIT: det var alltså lördanattens bravader som jag menade.

Drosa sa:
me.I.am sa:
Drosa sa:
me.I.am sa:

Genom att inte svara på en enkel och rak fråga så har du ju visat vilket haltande resonemang du för. Du har helt enkelt inget svar som skulle styrka ditt resonemang mer än att du tycker att TS agerande var helt ok och andra som ej delar den åsikten är dumma. Ganska typisk sandlådenivå för man ju säga.

Senast ändrad:
Det här med bulle, det är väl inte någon person utan något som någon ska äta upp efteråt?

Men nu tycker jag att vi lägger av med det här larvet, OK?

Kung_Gustaf sa:
Nu ska det bli spännande att se vilka jubelåsnor dom är. Hoppas dom klantar sig!

Får jag inte sakerna innan igår så kommer det bli ett jävla liv kan jag berätta.
Idag kom mitt paket.

7/2 beställde på kvällen runt 21:00
11/2 hämtade paketet runt 12:00

Jag är kränkt.

fredrik168 sa:
Kung_Gustaf sa:
fredrik168 sa:
Kung_Gustaf sa:
fredrik168 sa:
Jeppe_E sa:
Kung_Gustaf sa:
Jag är kränkt över hur snabbt det går... jag hinner ju knappt dagdrömma innan grejerna är framme :(

6828 mail???? Upprörande! Arkivera!
Dom är ju i nummerordning! Mail nr 1 först och nr 6828 sist! Vad mer begär du?

Min mail är lite som Happymtb :P
Hur många olästa?

Inte ett enda :)
Då vinner jag!
Ledsen!
Man kan inte vinna med Spray.
Med Spray är man en loser från start.
:-)

emmer sa:
fredrik168 sa:
Kung_Gustaf sa:
fredrik168 sa:
Kung_Gustaf sa:
fredrik168 sa:
Jeppe_E sa:
Kung_Gustaf sa:
Jag är kränkt över hur snabbt det går... jag hinner ju knappt dagdrömma innan grejerna är framme :(

6828 mail???? Upprörande! Arkivera!
Dom är ju i nummerordning! Mail nr 1 först och nr 6828 sist! Vad mer begär du?

Min mail är lite som Happymtb :P
Hur många olästa?

Inte ett enda :)
Då vinner jag!
Ledsen!
Man kan inte vinna med Spray.
Med Spray är man en loser från start.
:-)
Leder över dig iallafall ?

Och LamOlle eller vad han hette har inte skrivit sin kretinepitetsösande och riktigt brutalt verbalt näsknäppande artikel på Prisjakt.
Det hade jag sett fram mot och förväntat mig så nu är jag kränkt!

Tillbaka
Topp