Bikester gosigt maskrosföretag.

Jag vet inte vad jag egentligen tycker om denna tråd... Den var fängslande, ibland riktigt rolig. Jag är dock glad att TS blev utslängd. För något jag blir irriterad på är när man använder samhällets svagare som skällsord. Sedan har jag läst allt idag och jag tycker allt från andra är inom ramen för vad som ska tillåtas...

Mordhot är vanligt på nätet, det är sällan att polisen tar tag i det om man gör anmälan. Ett "smart" mordhot är om man antyder eller önskar något utan att riktigt hota. Men det blir inte mindre jobbigt för de som utsätts för det bara för att det inte är helt uttalat. En del offentliga personer lever ständigt med det på.
Nu antar jag att personalen på bikester inte ens såg det, men det är liksom ändå inte okej att skriva det. Tycker reaktionerna var rimliga.

Tråden existerar och lever pga att en del här tycker att det är jätteroligt att i grupp retas / mobba nån som skriver knäppa inlägg (eventuellt med syftet att "trolla").

Supertramp sa:
Tråden existerar och lever pga att en del här tycker att det är jätteroligt att i grupp retas / mobba nån som skriver knäppa inlägg (eventuellt med syftet att "trolla").

Jag har varit med sedan starten av denna tråd och vad exakt är det du tycker klassas som mobbing?

Paco sa:
Supertramp sa:

Jag har varit med sedan starten av denna tråd och vad exakt är det du tycker klassas som mobbing?

Supertramp har fel, dom två sista sidorna har mer handlat om folk som försvarar sin rätt att trycka ner andra, hur ska man annars må bra liksom.

Sen är ett hett tips, sök på "censurerat" på de sista sidorna, googla på betydelsen och begrunda.

TS är en idiot som önskar livet ur anställda på Bikester, det finns verkligen ingenting som försvarar det agerandet och TS förtjänar att veta vilken idiot hen är. Det har ingenting med mobbing att göra.

me.I.am sa:
Paco sa:
Supertramp sa:

Supertramp har fel, dom två sista sidorna har mer handlat om folk som försvarar sin rätt att trycka ner andra, hur ska man annars må bra liksom.

Sen är ett hett tips, sök på "censurerat" på de sista sidorna, googla på betydelsen och begrunda.

Ursäkta, men jag vet inte om jag håller med... Jag har som sagt läst allt i efterhand och vet därför inte vad som plockats bort. Jag tycker dock inte det är rättvist att peka ut vissa som "de som har fel" eller "försvarar sin rätt att trycka ner andra". Enligt mig har de sista sidorna handlat om vilken nivå vi vill ha på tonen på forumet. Det tycker jag ska få diskuteras och sköts på ett bra sätt.

Supertramp sa:

Äh, det säger du bara för att du och TS har gemensamt att överdriven träning ger mental instabilitet :-)
Du genom vad du skriver (på sidan 2 typ) och TS genom hela sin jäkla uppenbarelse...

Lulle sa:
Tror ni att den här diskussionen kommer att komma längre nu än den har gjort på de tre tidigare sidorna?

När vi kommer till nivån att vi diskuterar dom som trycker ner dom som avskyr dom som mobbar dom som hatar dom som föraktar dom som trycker dom som mobbar TS, så kan det bli riktigt intressant och givande läsning.

Ps. Jag är nöjd med Bikester och deras kundtjänst. De hanterade min reklamation av en felaktig produkt på ett snabbt och bra sätt. d.s.

s sa:
Lulle sa:
Tror ni att den här diskussionen kommer att komma längre nu än den har gjort på de tre tidigare sidorna?

När vi kommer till nivån att vi diskuterar dom som trycker ner dom som avskyr dom som mobbar dom som hatar dom som föraktar dom som trycker dom som mobbar TS, så kan det bli riktigt intressant och givande läsning.

Kränktception

Har precis fått hem en Orbeahoj till sonen och både han och jag är nöjda med den. Har dock synpunkter på den angivna vikten på deras hemsida, 9,85 kg mot 11,4 på min badrumsvåg.
Med tanke på alla potenta förkortningar som står efter företagets styrelsemedlemmar borde åtminstone en av dem ha tillräckliga kunskaper för något så ordinärt som att avläsa en kiloskala. Grejen var ju att komma under den där magiska 10-kilosgränsen.Skickade en syrlig kommentar till deras kundtjänst om detta och fick till svar att "de skulle se över sina rutiner". Som om det skulle räcka…
Bedrövligt, någon måste avgå!
;-)

Senast ändrad:
cubeforce sa:
Har precis fått hem en Orbeahoj till sonen och både han och jag är nöjda med den. Har dock synpunkter på den angivna vikten på deras hemsida, 9,85 kg mot 11,4 på min badrumsvåg.
Med tanke på alla potenta förkortningar som står efter företagets styrelsemedlemmar borde åtminstone en av dem ha tillräckliga kunskaper för något så ordinärt som att avläsa en kiloskala. Grejen var ju att komma under den där magiska 10-kilosgränsen.Skickade en syrlig kommentar till deras kundtjänst om detta och fick till svar att "de skulle se över sina rutiner". Som om det skulle räcka…
;-)

Har du kalibrerat din våg med mjölkpaket? Det kan vara så att du egentligen är 15% lättare än vad du tror.

gabbeon sa:
cubeforce sa:
;-)

Har du kalibrerat din våg med mjölkpaket? Det kan vara så att du egentligen är 15% lättare än vad du tror.

Stod i garaget och vägde med cykeln i famnen. Först med kläder och sedan utan kläder, det måste ju oxå varit en syn… :-) Samma differens tyvärr, hade dock varit trevligt att väga 70 kg

Vågen kanske inte står likadant på olika golv. Min kroppsvikt varierar beroende på vilket rum jag ställer vågen i, utan att den för dens skull skulle stå ostadigt.
Ja, på displayen alltså. :)

Jag stod inför ett val;
1. Bära cykel till badrummet
2. Bära våg till garaget
Jag kanske är eljest men jag tyckte alternativ 2 var det mest rationella.

cubeforce sa:
;-)

Slå lagen i huvudet på dom, avhjälpande (få ner cykeln under 10 kg), omleverans (Ny Orbeahoj under 10 kg) eller återköp (pengarna åter plus ev utlägg och kostnader)!

Tillbaka
Topp