Bikester omstartar?

Bikester omstartar?
Var den aldrig svensk? Har fått för mig att bikester var en avknoppning av addnatur (som väl är svenskstartat?) men jag kan ha fel

Nej. Addnature var original svensk, om jag inte har fel. Bikester har alltid varit en del av Internetstores Gmbh. Addnature blev köpt av Internetstores och förra året blev Bikester del av Addnature, fortfarande under Internetstores Gmbh.

Bikester omstartar?
Nej. Addnature var original svensk, om jag inte har fel. Bikester har alltid varit en del av Internetstores Gmbh. Addnature blev köpt av Internetstores och förra året blev Bikester del av Addnature, fortfarande under Internetstores Gmbh.
okej, fast det är väl längre sen än så som dom har samarbetat. Jag upptäckte iaf bikester för så där 10 årsen eller nått sånt via addnature.

Bikester omstartar?
Vet någon vad som gäller för garantiärenden för produkter köpa på ”gamla” Bikester?

Köpte en Stages wattmätare som är helt väck efter ett fåtal användningar. Skall fortsätta felsöka den men i slutändan kanske jag måste reklamera. Frågan är då bara om det kommer gå bra, vara knöligt eller är helt kört för mig.

Stages har dessutom lagt ner så det gör ju inte saken lättare kanske…

Bikester omstartar?
Vet någon vad som gäller för garantiärenden för produkter köpa på ”gamla” Bikester?

Köpte en Stages wattmätare som är helt väck efter ett fåtal användningar. Skall fortsätta felsöka den men i slutändan kanske jag måste reklamera. Frågan är då bara om det kommer gå bra, vara knöligt eller är helt kört för mig.

Med tanke på att den är helt väck så har du ju inget att förlora på att prova och se vad som händer. Ju snarare desto bättre om du vill lyckas reklamera den dock.

Bikester omstartar?

Läs några sidor tillbaka i tråden, så får du veta hur man bör göra.

Bikester omstartar?

Jag hade ett garantiärende med "nya" Bikester gällande en cykel köpt från "gamla" Bikester som började strula redan efter några kilometer.

Efter att jag hade mailat kopia på kvittot och foton som visade vad som hade gått sönder så skickade Bikester de delar som behövdes för att fixa cykeln.

Jag blev positivt överraskad över att det gick så snabbt och smidigt som det gjorde då det hade varit en massa strul och dragit ut på tiden när en bekant skulle reklamera en dropper post med fabrikationsfel, men det var några månader innan ägarbytet.

Bikester omstartar?
Beställde grejor som fanns på lager ,kedja, bromsbelägg. Har väntat i en vecka och de har fortfarande inte skickat grejorna. Jag rekommenderar starkt att ni beställer från någon annan sida eller Lbc .

Bikester omstartar?
Beställde grejor som fanns på lager ,kedja, bromsbelägg. Har väntat i en vecka och de har fortfarande inte skickat grejorna. Jag rekommenderar starkt att ni beställer från någon annan sida eller Lbc .
de va inte så de stog finstilt leverans 8-14 dagar under "i lager" detta börjar dyka upp lite här o där o då menas att leverantören har de i lager så webshopen tar de från leverantör sen skickar de till kund

Bikester omstartar?
de va inte så de stog finstilt leverans 8-14 dagar under "i lager" detta börjar dyka upp lite här o där o då menas att leverantören har de i lager så webshopen tar de från leverantör sen skickar de till kund
Ja det var så på en av varorna, men istället för 7-12 dagar så tog det 30+. Men det var pga Shimano som flyttade något lager tydligen.

Bikester omstartar?
Bikester omstartar?

Bilagor

• 1718271567636.png
    1718271567636.png
    96.4 KB · Besök: 190
  • 1718271621382.png
    1718271621382.png
    110.2 KB · Besök: 181
Bikester omstartar?
Skulle beställa vevlager och såg följande leveranstid och bestämde för att jag vill ha mitt vevlager inom en månad, så jag valde att söka vidare efter att ha läst i tråden.
1718285688623.png

Bikester omstartar?
Är det egentligen ens god marknadsföring att ha kvar det gamla sortimentet (ej i lager såklart) man hade innan man blev uppköpt av svenska monopolet nu så här lång tid efter? Dom vill ju bara generera klick med sökvägarna...

Bikester omstartar?
Bara för info om någon funderar på att beställa från Bikester; jag la en beställning på ca 10 varor för ca 2500 kr för en knapp månad sen. I torsdags (tre veckor efter order) hade jag ännu inte fått någon leveransbekräftelse. Mailade och frågade, och fick ganska omgående svar om att en produkt saknades, men att den nu var restad och att övriga grejer skulle skickas. Idag måndag har DHL mottagit en beställning av leverens (men ännu inte mottagit grejerna), MEN, ytterligare en produkt saknades nu och har restats även den.

Fraktkostnaden var på 300 kr.

Har jag inte fått grejerna innan fredag har det gått en månad, två av tio saker kommer inte och leveranskostanden är högre än någon annan affär jag varit med om, alla kategorier.

Bikester omstartar?
Bikester har tappat det.
Beställde också för ett tag sen dock enbart 1 produkt. Gick nån vecka utan leverans.
Drog ett mail och fick tillbaka att yes självklart skickar vi omgående,
4 dagar senare avbröts ordern utan ett knysst. Sjukt bedrövligt.

Bikester omstartar?
Samma erfarenhet här. Det står att ordern är packad och skickad men sen saknas hälften. Jag mailar support och får till svar att ”sakerna skickas från olika lager”. Men för böveln informera om det då! Sen är alltid någonting restat i slutändan så man måste köpa nån annanstans 2 veckor senare. Uselt! Jag ger bikester betyget 1 av 6 bromskiveskruvar.

Om jag inte köper från tysken är det numera bikeshop, tcm eller biketown som gäller.

Bikester omstartar?
Samma erfarenhet här. Det står att ordern är packad och skickad men sen saknas hälften. Jag mailar support och får till svar att ”sakerna skickas från olika lager”. Men för böveln informera om det då! Sen är alltid någonting restat i slutändan så man måste köpa nån annanstans 2 veckor senare. Uselt! Jag ger bikester betyget 1 av 6 bromskiveskruvar.

Om jag inte köper från tysken är det numera bikeshop, tcm eller biketown som gäller.
Försökte köpa ett par regnbrallor. Ingen leverans på flera dagar. Lyckades avboka ordern i alla fall och köpa på annat håll.
Har oxå bättre erfarenheter av tcm och bikeshop och några tyskar.
Synd på bikester som var så bra i flera år.

Bikester omstartar?
Biketown är ju samma företag som Bikester nu.
Aha, ja nu när jag tittar lite på sortimentet och priser så ser jag ju det. Men sortiment och priser är inte exakta kloner av varandra som bikester och bikable. Kan det vara så att biketown fortfarande fungerar som ett eget företag fast inom koncernen? Deras fysiska butik i Falun finns ju fortfarande kvar. Där brukar jag handla när jag inte har tid att vänta på posten

När köptes de upp av wesports?

Tillbaka
Topp