Bilder från Roslagshösten.

• Trådstartare Trådstartare Anders H
  • Start datum Start datum
A

Anders H

Guest
Hade tänkt åka men dröjde med anmälan. Var tveksam då det länge var osäkert med vädret. Sex hundra i efteranmälan gjorde det lättare att bestämma sig. Jag tog med mig kameran istället, bra tillfälle att testa mitt nya tele. Försökte också få till några stilstudier genom bilfönstret med lillkameran men skärpan vill hellre hamna på kråkorna i bakgrunden än på cyklisten. Här ser man att man inte behöver vara snabbast för att göra sig bra på bild, att man måste hålla tungan i rätt mun även då man cyklar, och att man inte ska spurta i onödan på motionslopp. (Killen som fick bita i gräset verkade någorlunda i ett stycke när den första smärtan och chocken lagt sig. Han har också lämnat sin tillåtelse att bilden visas. Det finns ju också anledning för Hofvet att fundera mer på vad man kan göra för att målgången ska bli säkrare). Bilderna är beskurna i olika grad och jag har ljusat upp många för att nyllet ska synas. I övrigt sparsamt redigerade.

http://www.flickr.com/photos/100404973@N06/sets/72157635538457005/

Sådär, nu ska det funka utan att ni behöver se mina semesterbilder. har inte blivit riktigt kompis m Flickr än.

Senast redigerad av en moderator:
jonja skrev:
-------------------------------------------------------
> länken tycks inte fungera?

Den funkar men: "Flickr is down for panda planned maintenance."

Man måste ligga i täten av klungan för att hinna se något. För er som är nyfikna såg jag gubbar i lycra (nån "tant" också). Det stod CK08, Uni, Fredrikshof mm på dem. Några var photogenique och gjorde tecken till hovfotografen. Sen var det en bild på en tandemracer och en bild på en trött kille som lagt sig ned för att göra grimaser, möjligen eller sannolikt var det han som gått omkull. Sådärja! Nu behöver ni inte vänta på att pandan skall försvinna.

lundatok skrev:
-------------------------------------------------------
> Det ser inte så bra ut.

Trist att du tycker så. Själv var jag ganska nöjd.

Tillbaka
Topp