[Bilder] Nu är den här: Bergamont Evolve Big Air
[edit] Lägger in en massa bilder. Håll till godo! Ligger lite fler bilder på servern (och högupplösta versioner) för den som vill titta mer.
Kartongen fick mig att börja oroas lite. En "Kettler Alu-Rad" var inte riktigt vad jag väntade på.
Inuti såg det lite bättre ut.
Behövde bara skruva på styret och pedalerna så var den åkbar.
Gamla Scotten möter tyskhojen.
Från Jimmy till Big Betty... Skillnaden ser större ut IRL.
Hoppas Sherman vill hålla ihop efter allt ont man hört om Manitou.
Fox DHX 4.0. Ser snygg ut iaf.
En del fina Holzfeller-detaljer. ISIS sägs ju inte vara så bra men det kanske håller bättre när man har 83 mm BB..? Gillar armarna iaf.
Bakaxelarrangemanget gillar jag skarpt. Skulle inte kunnat göra det bättre själv. Det är iaf min spontana reaktion.
Bred bakända. 150x12 mm axel.
Lite ruskig vinkel på vajern till den annars trevliga XT-växlen. Kanske borde skaffa en Rollmajig...
Jag har iaf en liten Saint-pryl på min hoj :)
Snygg sadel och ganska skön också. Måste åka lite mer innan jag vet riktigt hur skön...
Holzfeller stam och Hussefelt styre. Stammen är 55 mm. Nedtill i bilden skymtar stora feta grisen.
Här kan man läsa lite om hur fantastisk ramen är.
Lite olika stuk är det.
Här står han igen i all sin prakt.
Nu har han lagt sig för att vila i gräset.
Bilder från första riktiga provturen:
Såhär ser den ut efter den riktiga premiärturen. XC-mässig sadelhöjd.
Nu med lera och SPD.
En liten cykeldator har han fått också.
Ska också tillägga att ca 1800 är avrundat uppåt efter frakt etc. 1799 euro i tyskland.
[/edit]
Varför denna mystiska rubrik, undrar ni kanske. Vad är det som är här? Jag väljer att vara lite mystisk såhär inledningsvis. Bilder kommer snart. Men jag kan säga att den kostade ca 18000 kr och väger ca 18 kg... Spännande, inte sant? :)
Nu ska jag ut och prova lite. Någon som har tips vad man ska kolla först på en postorderhoj? Har redan hittat några mindre lackskador, fast inget jag inte kan leva med. I övrigt verkar hojen hel och fin så här långt iaf. Rejält monterad från affärn. Bara skruva fast styre och pedaler. Verkar som dämparna är skapligt trycksatta också, men ska kolla lite på det nu.
Kartongen fick mig att börja oroas lite. En "Kettler Alu-Rad" var inte riktigt vad jag väntade på.
Inuti såg det lite bättre ut.
Behövde bara skruva på styret och pedalerna så var den åkbar.
Gamla Scotten möter tyskhojen.
Från Jimmy till Big Betty... Skillnaden ser större ut IRL.
Hoppas Sherman vill hålla ihop efter allt ont man hört om Manitou.
Fox DHX 4.0. Ser snygg ut iaf.
En del fina Holzfeller-detaljer. ISIS sägs ju inte vara så bra men det kanske håller bättre när man har 83 mm BB..? Gillar armarna iaf.
Bakaxelarrangemanget gillar jag skarpt. Skulle inte kunnat göra det bättre själv. Det är iaf min spontana reaktion.
Bred bakända. 150x12 mm axel.
Lite ruskig vinkel på vajern till den annars trevliga XT-växlen. Kanske borde skaffa en Rollmajig...
Jag har iaf en liten Saint-pryl på min hoj :)
Snygg sadel och ganska skön också. Måste åka lite mer innan jag vet riktigt hur skön...
Holzfeller stam och Hussefelt styre. Stammen är 55 mm. Nedtill i bilden skymtar stora feta grisen.
Här kan man läsa lite om hur fantastisk ramen är.
Lite olika stuk är det.
Här står han igen i all sin prakt.
Nu har han lagt sig för att vila i gräset.
Bilder från första riktiga provturen:
Såhär ser den ut efter den riktiga premiärturen. XC-mässig sadelhöjd.
Nu med lera och SPD.
En liten cykeldator har han fått också.
Ska också tillägga att ca 1800 är avrundat uppåt efter frakt etc. 1799 euro i tyskland.
[/edit]
Varför denna mystiska rubrik, undrar ni kanske. Vad är det som är här? Jag väljer att vara lite mystisk såhär inledningsvis. Bilder kommer snart. Men jag kan säga att den kostade ca 18000 kr och väger ca 18 kg... Spännande, inte sant? :)
Nu ska jag ut och prova lite. Någon som har tips vad man ska kolla först på en postorderhoj? Har redan hittat några mindre lackskador, fast inget jag inte kan leva med. I övrigt verkar hojen hel och fin så här långt iaf. Rejält monterad från affärn. Bara skruva fast styre och pedaler. Verkar som dämparna är skapligt trycksatta också, men ska kolla lite på det nu.
Senast redigerad av en moderator: