Bilder på Banshee Legend MKII

• Trådstartare Trådstartare Plush
  • Start datum Start datum
P

Plush

Guest
Hittade dom här på Sicklines.

banshee_legend_mkII_big.jpg ht=653

2010_banshee_legend_cradle.jpg ht=490

2010_banshee_legend_links.jpg ht=493

2010_banshee_legend_mkii_de.jpg ht=598

2010_banshee_legend_mkii_se.jpg ht=487

2010_banshee_legend_mkii_sh.jpg ht=572

2010_banshee_legend_mkii_si.jpg ht=476

2010_banshee_legend_top.jpg ht=477

2010_legend_mk2_front.jpg ht=487

Jo, men skippa skiten. Cyclecomponents slutade med dem för att de helt enkelt var för risiga att ha göra med. Får ni problem är banshee kack här i Sverige. Tar sjuk tid för allt.
Jag har haft tre banshees hemma. Hade jag bott i Us eller Cananda då hade det varit en annan femma.

Jag hoppas verkligen att Banshee har skärpt till sig, för som sagt när CC tog in cyklar från dem så var de (Banshee) beyond shit att ha och göra med. Och det var pga detta som CC slutade med dem.

För övrigt så gör de sanslöst fina cyklar!

Tja, får hoppas att det går bättre för den åfn.
Tre ramar hem från Banshee. En pajjad av posten, inte banshees fel.
En hem med fel på sving eller ram, svingen slog i framväxeln trots att hojjen var byggd med en av banshee specad framväxel. Växeln var rätt justerad med. De var två pyre.
Sen kom en Rune, nya pyren bytte inriktning. Då skickar banshee en ram med fläcktyfus och en rejäl skåra under vevhuset, säg att du tar en fräs och går loss i 10 sekunder på ett ungefär. De menar på att det inte är något fel på hojjen. Efter det skippade cc banshee. Hoppas de har fixat sin europa support, eller om det bara var sverige. Jag skulle passa mig som fan är allt jag kan säga.

Smaskiga hojjar gör de dock, ingen tvekan där.

De började en ny kille på banshee för 2-3 år sedan nu och är han som ritat denna ramen och mk1, så när man läser intervjuer och på deras blogg känns det serijöst iaf :P

Jag har beställt min mk2 så har den förhoppningsvis inom några veckor nu :D

Var det inte denna de hade namntävling för? Hoppades ju på att få en ram för mitt bridrag "Banshee Berserk". :P

Fet hoj är det iaf.

När nån nämner Banshee så ser jag en sån här framför mig...

pbpic3026652.jpg

eller

For%20Sale%20002.jpg

Vet inte varför :-) MKII såg riktigt fin ut.

/CJ

ser ut som en kapabel racemaskin. Har tydligen blivit ganska grundligt testad så det borde inte vara några större problem. Tidiga prototyper käkade bushings och axlar men det ska visst vara åtgärdat

Bilagor

• build_up5.jpg
    build_up5.jpg
    46.3 KB · Besök: 45
Robin skrev:
-------------------------------------------------------
> Har inte koll på om det varit någon Banshee
> namntävling. Annars var det en för den nya
> Knolly hojen.

Bingo, då kanske man får en ram trots allt.

nenja skrev:
> Robin skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Har inte koll på om det varit någon Banshee
> > namntävling. Annars var det en för den nya
> > Knolly hojen.
>
>
> Bingo, då kanske man får en ram trots allt.

Du hade fått en ram om ditt förslag var "Podium"

Tävlingen avgjordes för ganska längesen.

Looks sweet as, mine turns up very soon.

After doing my research I decided to go with the MkII over the TR450, any previous MkI issues are fuly sorted now and the suspension designs looks amazing.

Can't wait :oD

(PS - Hej Mini, hope you're well ;oD)

Manji skrev:
> Preacher skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag är i samma sits!
>
> Samma naglar också?

Jag biter på andras, så slipper jag slita på mina. :)

Pris i Sverige med Fox RC4 23 995:-

Återförsäljaren återkommer med pris för ram och CCDB dämpare.... Vill någon ha hans mail kan ni droppa mig ett PM

Nu har jag tittat igenom de där inledande bilderna 3 varv. Tangentbordet är nästan kortslutet av allt dräggel. Jag har nog svårligen sett en snyggare DH ram. Raka linjer, låg tyngdpunkt, fantastiska svetsar, grym lack och inga bananböjar på rören tilltalar mig.

Ja den är sjukt het. Ville ha en sån där förra året men orkade inte vänta på att den skulle släppas utan att ens veta om man skulle ha råd med den.

Mycket snack om den här nya hemliga importören btw, verkar viktigt att påtala att man vet vem det är men att inte tala om vem det är? Hehe.

Bream skrev:
> Not nice sitting on nails guys, however starting
> to feel the same, roll on Spain in March :oD

Niiiiiiiiiiiiiiiiice! Say hello to Mike for me.

Westman skrev:
> Ja den är sjukt het. Ville ha en sån där förra
> året men orkade inte vänta på att den skulle
> släppas utan att ens veta om man skulle ha råd
> med den.
>
> Mycket snack om den här nya hemliga importören
> btw, verkar viktigt att påtala att man vet vem
> det är men att inte tala om vem det är? Hehe.

Don't worry, he is watching and will be along in the near future to explain all!!!

And BTW, it's more than just Banshee, try adding a few more choice companies from all over the world who offer THE best kit available and you wouldn't be far off ;oD

>
>
> Niiiiiiiiiiiiiiiiice! Say hello to Mike for me.

Will do :oD

mats412 skrev:
> Aha, Turner :)

Nope, think more components etc ;oD

Penthouse-Flats1-554x439.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Hejsan allesams, även om det kanske var bra om jag börjede öve lit svensk vil jag dette gjöre dette på engelsk, hoppas ni forstår.
Im the swedish Banshee dist, so now its no longer a secret, never has been really but i wanted to make sure that the guys who run happymtb where ok with me answering threads here before i got going.
First of all i know that Banshee´s reputation is suffering in SE from past mistakes i cant answer as to who´s to blame in this matter.
Stervelo - what happened to you really sucks, i dont know the details but i promise that i will do my best to keep somthing like this from ever happening again.
Also, Banshee has changed ownership recently, its just keith and jay now, jay has moved permanently to Taiwan to monitor frame production etc., the frames are welded/build in the same workshop as alot of other brands considered "high-end" - ill leave names out but im quite certain more than just a few of you guy´s are riding the same welds just with a different shape and decal.
F.M.A - I asked keith earlier today about the Cane creek DB shock and they are awaiting final price confirmation.
Vo2max - yep, a dane but just a house sale away from being swedish, trots att ene sida av familjen är från sverige är jag sjelv tyvär födt och uppvokset i danmark men sverige känns som hemma och det det skal bli bra at bo nånsteds tät på skidanläggninger och riktig skog!
Hoppas at någre av jer har fået svar på jeres fråga, om ni vil är ni velkomna at skicka en mail, hemsidan kommer på nettet i löbet av wknd, jag lämner et link här, då kan ni läse mere om foretaget, Banshee, Burgtec och point1racing, Ras

Ha! Skulle jag va ute efter en dhracehoj idag skulle MKII:an vara högst upp på min lista iaf, tätt följd av gloryn och primern. Högst teoretiska spekulationer då alltså!

Jag var i kontakt med Banshee för ett halvår sedan, det var en runeram som skulle ersätta min reign x-ram som jag tycker är lite kort reach på(blev ej så). Hur många företag får man kontakt med de högst ansvariga för försäljning och design på(Jay o Keith)..

Sen har de ochså en snillrikt system på underhåll av bussningarna!
Kul med mindre märken som kan konkurera med de stora drakarna!!

/ Eriken

Banshee Legend ritades väl av någon dhcyklade student borta in the US of A va?

Minns de tidiga 3d-modelleringarna på något forum, typ ridemonkey, för ett par år sedan.

Tillbaka
Topp