Bilder på din SS

Bilder på din SS
Lekeberg skrev:
-------------------------------------------------------
> Hugo: Kul!! Fick du klarhet i vad som var poängen
> med konstruktionen? Ser fram emot filmtajm. :)

Nu när Hugo har avslöjat det så ser jag också hur det verkar funka - pedalerna tycks ju sitta "fast" i den lilla kedjan som går mellan övre och undre klingorna; man får alltså trampa i en fet oval, inte i cirkel. Varför? :)

Anders

Bilder på din SS
Snygga hojar ni har!

Jag passar på att lägga upp min förhållandevis nybyggda Fixie. Det är en gammal Crescent som jag har rensat och satt på en 18T surly track cog på, kör med 50-18 nu och det funkar perfekt. Framtida planer är att ta bort lås,stöd, sedan lacka den.

Bilagor

• FFcykel.jpg
    FFcykel.jpg
    59.2 KB · Besök: 36
Bilder på din SS
Jocko, tror du inte det är bättre att låta det där låset sitta kvar? Ganska bra lås om det funkar som det ska. Och hyfsat diskret dessutom. Jämför med att köra runt med en stor slang eller bygel.

Känns som den kan bli fin oavsett hur du gör med låset. Vilken kulör tänker du välja?

Bilder på din SS
Får ta mig en funderare, samtidigt som det kan va bra o ha ett lås på cykeln så har jag nästan alltid bygelåset i ryggsäcken när ja är ute. Angående färg så funderar jag på svart eller kanske grå.

Bilder på din SS
Yes! Grå! Ljusgrå. Halvblank utan flakes. Så snyggt. Så enkelt. Men inte svart. Då riskerar den att bli en Okee.

Smidigheten med ett fast monterat lås är ju svårslagen. Man slipper allt av och på med väskan osv.. Men det är klart att en SS som går hela vägen är befriad från allt överflöd. Mmmm.

Bilder på din SS
Pawls skrev:
Jag är där (här,
> Tokyo) nu och då måste man köpa en keirin-ram.
> When in Rome (?)..

Shit så avundsjuk jag blir!! Kan du skaffa 165mm Sugino 75 vevarmar åt mig? De borde vara billigare än i USA.

Bilder på din SS
Här kommer de senaste bilderna på min SS.
20060327-175.JPG

20060327-176.JPG

20060327-177.JPG

20060327-178.JPG

Den är nu kittad för De Brouwerij Pokaal MMVI nu på lördag med retrostyre och Ritchey Tom Slick 1,4. Utväxlingen 32/16 är långt ifrån optimal, men om jag bara hänger med fram till de branta backarna så ska de andra få sig en match!

Hur den över huvudtaget blev SS, och varför, kan ni läsa i denna tråd: http://happymtb.org/forum/read.php/1/313689/313689#msg-313689

Bilder på din SS
Steelisreal skrev:
> Också gnäller folk på färgkombinationen på min hoj...hahaha:-)

Ja, den där sadeln förstör ju totalt!

Rosa och blått är annars helrätt!

Bilder på din SS
the_TnT skrev:

> Ja, den där sadeln förstör ju totalt!
>
> Rosa och blått är annars helrätt!

Rosa, blått en ko:-)

Bilder på din SS
Allt går om man vill. Men enligt gänse storleksregler är den där alldeles för liten för dig.

Senast redigerad av en moderator:
Bilder på din SS
Lekeberg skrev:
> Jag måste bara försöka få svar på min fråga en
> sista gång, och samtidigt rätta till grenmåttet..
> 1,84 lång med 86 cm upp till grenen. Är denna då
> alldeles för liten för mig eller går det om jag
> vill?
>

Med en LÅNG sadelstolpe och en LÅNG styrstam kan du köra på den. Det kommer inte bli optimalt för längre turer men det går.Om din skostorlek är proportionelig mot din längd kommer du slå i fötterna i framhjulet när du vrider kraftigt på styret.
Men den är för liten för dig egentligen.

Bilder på din SS
Det skulle ju underlätta att veta topprörslängden också. Min lilla Peugeot tex är 52 hög men 56 lång, det gör det drägligt att cykla på den.

Bilder på din SS
Tack!

Då kan det vara värt en testrunda mao!

Vad tycker ni om priset då? Jag har fått ok på 3500:-.. Känns lite konstigt att ta bort alla fina komponenter och bygga SS av den..

Bilder på din SS
Lekeberg skrev:
> Vad tycker ni om priset då? Jag har fått ok på
> 3500:-.. Känns lite konstigt att ta bort alla fina
> komponenter och bygga SS av den..

Jag tycker det är på tok för dyrt (annars hade jag spekulerat på den för länge sedan) för visst har cykeln ganska många år på nacken (>10) men racerprylar slits ju inte så mycket. Jag köper alla växelprylar av dig men endast om jag får ett alldeles för bra pris:)

Bilder på din SS
Boe: Vet ej. Men de borde ju vara matchade med Mirage-utrustningen kvalitetsmässigt. Så brukade/brukar ju tillverkarna göra.. Kan någon förresten tala om för mig hur Mirage-gruppen ligger till i Campas utbud? Rangordningen alltså..

Vad menade du förresten, Boe? Att den var dyr?

Mytomspunnen: Jag ska tänka på dig när jag tagit av dem och står inför avgörandet. :) Vad tycker du är ett bra pris för den? Jag bjöd honom 2000:- men han blev lite sur. Han menar på att han vet vad cykeln är värd. Då var jag sååå nära att säga att den är värd det som någon vill köpa den för...

Bilder på din SS
TommyE: stämmer bra. Det blev en helt annan hoj jämfört med det gamla styret. Rikard som hade vänligheten att låna Biltemastyret åt mig inför De Brouwerij Pokaal nu på lördag, kommer att få problem med att ta tillbaka det..... ;-)

20051215-012.JPG

Bilder på din SS
Ni är min gamla Kona Lava Dome äntligen monterad.
DSC00017.jpg

Än så länge sitter kassetten kvar men den åker när jag kollat vilken utväxling jag skall ha.
Dsc00019smalll.jpg

Hur sjutton konverterar jag min gamla bakväxel enklast till kedjespännare ?

Tillbaka
Topp