Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
GRUMMT Robban _
längtar efter o testa banan ..
tar det på vägen hem från Norge .. söndag eller Lördag . beror på hur många vattenpolo matcher vi ska spela..
hur är det om man ska bygga en sån bana .
om det är folk som blir arga..
för jag har motorsåg spikpistol o massa verktyg kompisen jobbar med skog o sånt..
Balkanboy skrev:
-------------------------------------------------------
> hur är det om man ska bygga en sån bana .
> om det är folk som blir arga..
Om man bygger en sådan bana utan tillstånd av markägaren gör man sig skyldig till diverse brott. Vet inte exakt hur de skulle rubriceras som "egenmäktigt förfarande" etc. Och man kan bli skadeståndsskyldig. En åttioårig tant i Uppsala verkar åka på ett rejält skadestånd för att hon fällde en grannes träd som störde hennes telefonlinje. Till det kan man lägga, att olagliga byggen skapar "bad will" för skogscyklister i gemen.
Bättre att ta kontakt med markägaren och fråga. Oddsen är också justa att en förfrågan till kommunen bemöts positivt.
jonzén (fd burner) skrev:
> tobbe: jag har 45 meter från min ytterdörr till
> början på min nya flowdirtbana jag gräver på.. :P
Idag hittade jag en mycket bra spot, inom behagligt gångavstånd finns dessutom en tipp med bl.a. en massa gamla planksnuttar. Måste undersöka vem som äger marken...
=David skrev:
> Ja tänkt dig för nu TnT så att inte Per måste
> lägga in den amerikanska bilden på mtb förbjuden
> och ett par tre bilder på sin fru snart igen..
Så länge inte Stålis lägger in 10 bilder på någon ful gammal räcer ska jag nog stå ut! ;)
Jag hittade förresten en gammal husrest från gruvtiden, typ två små (2 kvm) rum utan dörrar. I det ena låg en väska och en kasse med kläder samt två kassar fulla med tomma tändvätskeflaskor, det var rätt färska fotspås i snön dit också. Jag tror någon uteliggare festar till rejält där i skogen.