bilder på liten NS ban

robbankul

Ny medlem
bilder på liten NS ban
Vertical o nån polare till han som byggt den

Bilagor

• DSCN0547.JPG
    DSCN0547.JPG
    116.2 KB · Besök: 19
  • DSCN0548.JPG
    DSCN0548.JPG
    97.5 KB · Besök: 18
  • DSCN0549.JPG
    DSCN0549.JPG
    114.8 KB · Besök: 17
  • DSCN0550.JPG
    DSCN0550.JPG
    132.9 KB · Besök: 25
  • DSCN0551.JPG
    DSCN0551.JPG
    147.5 KB · Besök: 12
bilder på liten NS ban
GRUMMT Robban _
längtar efter o testa banan ..
tar det på vägen hem från Norge .. söndag eller Lördag . beror på hur många vattenpolo matcher vi ska spela..

bilder på liten NS ban
hur är det om man ska bygga en sån bana .
om det är folk som blir arga..
för jag har motorsåg spikpistol o massa verktyg kompisen jobbar med skog o sånt..

bilder på liten NS ban
kommer du nu på lördag eller söndag balkanboy? helst söndag isåfall för jag ska festa ikväll o jag blir oftast bakis som faan.

har man inte tillstånd så är d väl bara o hitta ett ställe som ligger lite avsides

bilder på liten NS ban
Balkanboy skrev:
-------------------------------------------------------
> hur är det om man ska bygga en sån bana .
> om det är folk som blir arga..

Om man bygger en sådan bana utan tillstånd av markägaren gör man sig skyldig till diverse brott. Vet inte exakt hur de skulle rubriceras som "egenmäktigt förfarande" etc. Och man kan bli skadeståndsskyldig. En åttioårig tant i Uppsala verkar åka på ett rejält skadestånd för att hon fällde en grannes träd som störde hennes telefonlinje. Till det kan man lägga, att olagliga byggen skapar "bad will" för skogscyklister i gemen.

Bättre att ta kontakt med markägaren och fråga. Oddsen är också justa att en förfrågan till kommunen bemöts positivt.

bilder på liten NS ban
jonzén (fd burner) skrev:
> tobbe: jag har 45 meter från min ytterdörr till
> början på min nya flowdirtbana jag gräver på.. :P

Släng spaden och fatta hammaren nu...

:P

bilder på liten NS ban
Hehe, Herrklubben har tillgång (ett av dom nya byggena, vi har bara börjat lite lätt):
normal_PICT1982.JPG

Foto: Olle_Edlund

Man börjar över stocken och sen efter den doserade bilden man ser i bild kommer man upp på en wallride på en klippvägg om man har lite fart.

Edit: "Doserade bilden" = doserade kurvan

Måste vara allt påskgodis som ligger och blockerar hjärnsignalerna.

Edit2: klippvägen syns inte i bild, men den är där bakom krönet liksom om ni fattar.

Förresten kan inte jag ta någon cred för detta bygge eftersom jag inte byggde det. Var Olle_Edlund och fegelito4u som gjorde det.

bilder på liten NS ban
Per skrev:
> planken ser snorhala ut

Det är de oxå...hehe
Körde bara branten med nätet på när vi var där och kollade lite idag.

bilder på liten NS ban
Idag hittade jag en mycket bra spot, inom behagligt gångavstånd finns dessutom en tipp med bl.a. en massa gamla planksnuttar. Måste undersöka vem som äger marken...

bilder på liten NS ban
Ja tänkt dig för nu TnT så att inte Per måste lägga in den amerikanska bilden på mtb förbjuden och ett par tre bilder på sin fru snart igen..

bilder på liten NS ban
=David skrev:
> Ja tänkt dig för nu TnT så att inte Per måste
> lägga in den amerikanska bilden på mtb förbjuden
> och ett par tre bilder på sin fru snart igen..

Så länge inte Stålis lägger in 10 bilder på någon ful gammal räcer ska jag nog stå ut! ;)

bilder på liten NS ban
Jag hittade förresten en gammal husrest från gruvtiden, typ två små (2 kvm) rum utan dörrar. I det ena låg en väska och en kasse med kläder samt två kassar fulla med tomma tändvätskeflaskor, det var rätt färska fotspås i snön dit också. Jag tror någon uteliggare festar till rejält där i skogen.

Tillbaka
Topp