Bilist/cyklist - olika beteenden?
Inte hört förr, men det ligger mycket i det!Snuten sa:Man brukar säga att man får ett ont samhälle om man utgår från att alla är goda och ett gott samhälle om man utgår från att alla är onda, typ så.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inte hört förr, men det ligger mycket i det!Snuten sa:Man brukar säga att man får ett ont samhälle om man utgår från att alla är goda och ett gott samhälle om man utgår från att alla är onda, typ så.
Miss Lycka 2.0 sa:Testa att cykla med komposithjul och se ifall magnetslingor fungerar för dig och din cykel så signalen slår om.
ooms sa:Inte hört förr, men det ligger mycket i det!Snuten sa:Man brukar säga att man får ett ont samhälle om man utgår från att alla är goda och ett gott samhälle om man utgår från att alla är onda, typ så.
White_XC_Ultimate_Carbon sa:Miss Lycka 2.0 sa:Testa att cykla med komposithjul och se ifall magnetslingor fungerar för dig och din cykel så signalen slår om.
Tycker du det fungerar mycket bättre med hjul i aluminium?
Miss Lycka 2.0 sa:När det slår om till gul signal ska man stanna utan fara för andra.Då ska man inte öka hastigheten.
Tomcaten sa:Varför anmälde du inte detta till buss-bolaget så att de istället petar busschauffören?
Jag anmälde en idiot som pekade fingret åt en annan i trafiken. Tyckte han skulle ha betett sig bättre än så och de tog min anmälan på allvar. Det e bara kicka ut idioterna.
1888 sa:5 meter innan stolpen i 50 km/t och det slår över till gult, vem hinner stanna?
Pratar bil..
Ingen gissning, erfarenhet ??
White_XC_Ultimate_Carbon sa:Miss Lycka 2.0 sa:Testa att cykla med komposithjul och se ifall magnetslingor fungerar för dig och din cykel så signalen slår om.
Tycker du det fungerar mycket bättre med hjul i aluminium?
Little Stereo sa:Tomcaten sa:Varför anmälde du inte detta till buss-bolaget så att de istället petar busschauffören?
Jag anmälde en idiot som pekade fingret åt en annan i trafiken. Tyckte han skulle ha betett sig bättre än så och de tog min anmälan på allvar. Det e bara kicka ut idioterna.
De skulle inte ha några chaufförer kvar i sådana fall.
Vid linje 4as begynnelse blev bussen jag åkte med stoppad av MC polis efter att ha kört mot rött från Hornsgatan in på Rosenlundsgatan.
Han fick ropa upp trafikledningen eftersom polisen drog kortet på plats, vi passagerare fick kliva av.
Snuten sa:Miss Lycka 2.0 sa:Jag ser dagligen bilister som inte använder blinkers, felaktig belysning, stannar inte vid heldraget, då är inte majoriteten med som inte håller hastighetsgränserna. Det dras för få körkort!
Det kan jag hålla med om. För lite kontroller av verkligt idoitbeteende! Folk som lägger sig 2 meter bakom och trycker trots att man håller hastigheten + 5, minst. Samma idoiter som sedan kör om vi det minst lämpliga tillfället. Osv.
Men hur kommer man åt detta? Jo genom övervakning och hårda straff. Det finns inget annat sätt. Man brukar säga att man får ett ont samhälle om man utgår från att alla är goda och ett gott samhälle om man utgår från att alla är onda, typ så. Detta gäller inte minst vårt trafikbeteende.
Tomcaten sa:Little Stereo sa:Tomcaten sa:Varför anmälde du inte detta till buss-bolaget så att de istället petar busschauffören?
De skulle inte ha några chaufförer kvar i sådana fall.
Vid linje 4as begynnelse blev bussen jag åkte med stoppad av MC polis efter att ha kört mot rött från Hornsgatan in på Rosenlundsgatan.
Han fick ropa upp trafikledningen eftersom polisen drog kortet på plats, vi passagerare fick kliva av.
Det är fan så trafikpolisen ska arbeta! Den buss-chauffören arbetar idag på Kolmården djurpark.