Billig pulsklocka för glad amatör
Har börjat fundera på att analysera min puls när jag cyklar stigar. Har skitdålig disciplin när jag cyklar och början på de flesta av mina turer är 3km ganska teknisk stig. Där har jag en tendens att kötta ouppvärmd så jag nästan får tunnelseende och det är inte förrän jag ploppar ut på en grusväg i slutet som jag inser att pulsen går i 250 och munnen smakar så mycket plåt att jag tror att tänderna ska rosta. :P
Så.. det kanske är dags för en pulsklocka så att jag kan hålla lite koll på mina turer och vad jag pysslar med. :)
Har ingen som helst koll på pulsklockor, men har fått veta att de finns med GPS. Nu är grejen att jag inte vill lägga flera tusen, så en sådan kanske inte går att uppbringa såvida det inte är väldigt skäligt.
Önskvärda funktioner jag vill ha:
Aktuell puls.
Maxpuls.
Medelpuls.
Och i fallet med GPS så vore det skoj med höjdkurvor, loggad rutt och gärna vad man har för puls på olika sträckor, vilket i mitt fall kan vara extra intressant. :P
Sen finns det ju säkert funktioner och finesser jag inte känner till men som kanske kan vara kul!
Har ni några förslag?
Så.. det kanske är dags för en pulsklocka så att jag kan hålla lite koll på mina turer och vad jag pysslar med. :)
Har ingen som helst koll på pulsklockor, men har fått veta att de finns med GPS. Nu är grejen att jag inte vill lägga flera tusen, så en sådan kanske inte går att uppbringa såvida det inte är väldigt skäligt.
Önskvärda funktioner jag vill ha:
Aktuell puls.
Maxpuls.
Medelpuls.
Och i fallet med GPS så vore det skoj med höjdkurvor, loggad rutt och gärna vad man har för puls på olika sträckor, vilket i mitt fall kan vara extra intressant. :P
Sen finns det ju säkert funktioner och finesser jag inte känner till men som kanske kan vara kul!
Har ni några förslag?