Billiga skitsaker!

JockeS

Aktiv medlem
Billiga skitsaker!
Jahapp, fredag, äntligen hemgång från jobbet.. full fart med cykeln hemåt.. efter 400 meter upptäcker man att man fått punka.. Nåja, tar 5 min o fixa, har ju lagningskit och pump med mig.

Av med däck o slang, hmmm 4 hål i slangen.. Extra slangen ligger i den andra väskan som är hemma.. nåja, bara laga laga..
Upptäcker direkt att lagningsmärken inte fäster på slangen.. kanske blir bra när luften kommer i slang o pressas mot insidan av däcken.
Men icke då... bara börja traska 4 km hemåt...

Köpte ett kit med pump, lagningskit och verktyg för 99 spänn på coop.. nu vet man varför skiten var så billig iallafall, 40 min promenad hemåt tack vare dumsnålhet

Senast redigerad av en moderator:
Billiga skitsaker!
perzzon skrev:
-------------------------------------------------------
> Var det månne lagningslappar med klister på
> från början.
> Jag har ännu att hitta några sådana som
> fungerar.

japp, runda som ser ut som läderbitar nästan.. värdelösa

Billiga skitsaker!
Jag slänger ofta in ett lagningskit med lappar/lim när jag beställer från Tyskland. Dom går ju inte att hitta hemma längre plus att de där lapparna med klister på suger åsneballe.

Billiga skitsaker!
andersen skrev:
> Klipper ni inte egna lagnignslappar? utav gammla
> slangar.

Näää, fick jobb inkl lön 1989 och har aldrig behövt klippa egna lappar sen dess...

Billiga skitsaker!
Johan A skrev:
> andersen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Klipper ni inte egna lagnignslappar? utav
> gammla
> > slangar.
>
> Näää, fick jobb inkl lön 1989 och har aldrig
> behövt klippa egna lappar sen dess...

:)

Billiga skitsaker!
Köpte förklistrade på Clas Ohlsson för några veckor sen för 29 spänn. Fanns inget annat, men de har faktiskt funkat över förväntan = 2 lagningar som har hållit tätt.
lagningslappar.jpg ht=329

Senast redigerad av en moderator:
Billiga skitsaker!
Park tools färdigklistrade har jag använt en hel bunt av, aldrig något problem. De är dock de enda färdiglapparna jag kört. Det har till och med varit så illa att jag inte haft något sandpapper och ruggat ytan med en fast 15 mm nyckel när jag punkade ssn. Den satt bra den med. :)

Billiga skitsaker!
Misstänker att det är slangberoende. Jag har kört med ovan hyllade ParkTool, gjort enl instruktionen och ändå fått läckage efter några kilometer.

Andra testade är BBB och nån noname.

Billiga skitsaker!
Har mnan plastslang funkar de självhäftande, men har man gummislang behöver man ha solution.

Solutionen fungerar däremot inte så bra på plastslang.

Tillbaka
Topp