Billigast växlar till reservcykel

mattihp

Aktiv medlem
Min kayobajs hybrid som jag använder till shopping eller när jag väntar på reservdelar skulle behöva i princip helt nytt växelsystem. Idag sitter det 3x7 tourney på hojen.

Behöver åtminstone derailleur och kassett. vad är billigast? Eller bör jag bara ta en av bikesters 1500krscyklar?

Någon som har tips? Funderade på biltemas bakväxel som också är sjuväxlad, men där står det att det är för cyklar utan fast växelöra.

Funkar den till kayobaysen?

Någon som har tips? Funderade på biltemas bakväxel som också är sjuväxlad, men där står det att det är för cyklar utan fast växelöra.

Funkar den till kayobaysen?
Finns ju även för fast växelöra

Funkar den till kayobaysen

Är det lätt att kära med 6-delad när den haft 7 tidigare?

Funkar den till kayobaysen

Är det lätt att kära med 6-delad när den haft 7 tidigare?
Se tillägget.
Men på frågan, vet ej men tror att det är växelreglaget som bestämmer här.

Tryckt dit ny bakväxel och vevparti, skulle byta kassetten också men upptäckte att det skall vara gängad kassett. Finns det gängade 7-växlade kassetter fortfarande? Försökt hitta men mest frikrans som dyker upp i sökningarna. Eller är det en frikrans jag borde skaffa?

Kanske får slänga ut kassetten i yardsale-gruppen och försöka byta annars.

Det är en gängad frikrans du ska ha. Men om du inte har en himma liggandes på hyllan så kan du testa att köra på den gamla med den nya kedjan, de 7-delade kassetterna/frikransarna känns ibland outslitliga. Rappar det inte över med den nya kedjan sen så är det bara att vara glad och köra vidare

biltema har brukat ha shimano 7-växlad frikrans. men det går snabbare renovera den gamla än att åka och handla en.

Det är en gängad frikrans du ska ha. Men om du inte har en himma liggandes på hyllan så kan du testa att köra på den gamla med den nya kedjan, de 7-delade kassetterna/frikransarna känns ibland outslitliga. Rappar det inte över med den nya kedjan sen så är det bara att vara glad och köra vidare
Det var vad jag gjorde igår, men den känns riktigt, riktigt dålig. Köpte denna cykel begagnad så den är nog riktigt gammal.

Ska först pröva med nya vajrar och ny framväxel, fungerar det inte så köper jag en frikrans! Tack

Tillbaka
Topp