Har fortsatt shoppa och testat en del prylar, och använt en del lite längre.
BT
27-071 Flaskhållare av aluminium 9,90 kr
Funkar. Ser snygg ut på håll men finishen är lite så där. Mjukt fäste.
27-666 Stänkskärmar för standardcyklar 98,00 kr
Funkar, lite knölig montering bak.
27-039 Sadelväska 98,00 kr
Rymlig, vattentät och ful. Funkar bra. Rymmer otroligt mycket och står emot ihållande regn. Har inte provat om den står emot vatten som sprutar från bakhjulet. Smidig stängning, och bra med kardborrbandet om man glömmer stänga ordentligt. Har glömt flera gånger men kardborrbandet har räddat kamera, telefon och plånbok.
36-186 Cykelfix 29,90 kr
En räddning när man inte orkar byta slang. Funkar på små hål men större revor klarar den inte av. Smidig storlek jämfört med CO:s motsvarighet.
CO
30-7522 Stativ för reparation av cyklar 499 kr
Funkar hyggligt till hemmabruk men efter flitigt användande har några svagheter upptäckts.
- Vreden till skruvarna för låsning av höjden är ömtåliga och kan spricka. Det är även svårt att dra åt dem ordentligt.
- Klamman som kan roteras 360 grader är svår att låsa så att den slutar rotera. Dessutom glappar det lite.
- Skruven till klamman har dåliga gängor och går sönder efter en tids användning.
- Tippar lätt bakåt vid fristående placering, funkar bättre mot en vägg.
Följande har jag tyckt till om tidigare men ändrat uppfattning.
BT
27-634 Bromsbelägg, till cantiliverbroms 9,90 kr
Tror Biltema har bytt leverantör av cantibeläggen, så mitt gamla omdöme att de är värdelösa ändrar jag nu till en klar köprekommendation. De funkar kanonbra, betydligt bättre än Shimanos STX/LX-belägg som kostar 55 spänn paret.
27-507 Cykelpump 29,90 kr
Tidigare utlåtande:
"Världens mest prisvärda pump! Helt okej pumpkapacitet för storleken. Plastig men lätt. Lättanvänt munstycke. Ingenting jag skulle ha hängande på ramen men i camelbaken ligger den bra. Klart bättre köp än 27-505." Stämmer fortfarande men med tillägget att det går att pumpa max 6,5 bar med den, och på slutet blir det ganska jobbigt.
10-972 Torxsats, 16-delars 79,90 kr
Funkar fortfarande hyfsat, men på de minsta bitsen har splinesen vridit sig när jag dragit fast skruvar. Kommer bli en reklamation så småningom.
12-512 Bitsmejselsats, 26 delar 39,90 kr
När jag kört Philips-bits i skruvdragaren och tappat fästet har det blivit runt. Kommer reklameras så småningom.
CO:
30-5663 Däckavtagare 24 kr
Går av efter några års användning men det får man kanske stå ut med.