Fotpump m manometer på BT, 27-515, 60:-dubbla cylindrar. Den höll i 3 veckor, sen pumpade den bara upp till 3 bar och släppte ut resten. Hade tappat bort kvittot men pratade mig till en ny pump, den höll i 5 veckor, sen ramlade ena kolven av och efter att ha satt ihop den några gånger deformerade den sig för att slippa fler försök att sitta ihop. Min granne köpte en likadan, den pajade på första försöket. Nipplarna som medföljer funkar inte till racerventil.
KÖP INTE!
Liten handpump m manometer på BT, 27-505, 90:-. Den funkade väl, men att pumpa ett däck tog tid och mjölksyra, och handtaget var utformat så man klämde fingrarna hela tiden. Kommer inte ihåg exakt hur, men jag klämde små blodiga sår varje gång. KÖP OM DU ÄR MASOCHIST.
Köpte en motsvarande på CO fast med en cylinder. Nipplarna passade inte där heller, men den sitter iaf ihop och funkar än så länge, 2 månader. En polare har en som är köpt för ca 5 år sen.
KÖP HELLRE!
Packväskan 27-031 på BT, 279:-, jag väntade mig inget mirakel men behövde snabbt frakta prylar per cykel från ena änden av göteborg till den andra. Det var ingen väska, det var en atrapp. Usla fastsättningsmöjligheter, sladrig, gungade runt för sig själv. Cyklade tillbaka till BT (Bor 1 km ifrån) och lämnade tillbaka.
KÖP INTE ENS I NÖDFALL.
Dubbdäck på BT. Ca 300:- för ett par. Det är 4:e säsongen de rullar, ingen punka, alla dubbar sitter kvar, de ser inte orimligt slitna ut. De har klarat allt i vanlig vinterstadstrafik utom 20cm lössnö, då slirade jag bara omkring ovanpå men har svårt att tänka mig ett par dubbar under 10 cm som skulle vart till hjälp. Jag har inte provat något annat, men hittils har de kostat mig 75:-/säsong och det är det värt.
Stänkor för racer, BT,27-899. Ett practical joke, de funkade så länge det inte regnade och inte fanns några vattenpölar. KÖP INTE!
Broms/växelwiresats, klimatskyddad&underhållsfri, 27-810+27-811. Tja, de funkade som wire-satser, men klimatskyddet var på låtsas. Fukten kom in ändå men hade svårare att komma ut och sen frös alltihop extra bra. KÖP OM DU VILL HA EN HYFFSAT BILLIG WIRESATS MEN SKIPPA KLIMATSKYDDSSLANGARNA.
Reparationsställ för cyklar, BT, 27-275, 300:-. Jag fick det i present, har använt det, visst. Men det är tungt, otympligt. Man får bara upp hojen till en bättre arbetshöjd samt har bakhjulet fritt så man kan veva runt kedjan fritt. Men det är mer mekställ än cykel på nåt vis. Tror det är jula el rusta som har ett i samma prisklass men betydligt smidigare.
V-bromskitt, BT, 27-428. Bara mekat fast på ett pågående projekt, verkar funka, får se om det håller.
Insexnycklar&torxnycklar,BT 10-1020+10-976. 40-50:- (fast de kostade 30:- när jag köpte dem) Favoritverktyg! Sitter ihop, tappar inte bort enstaka nycklar, handtaget ger bra hävarmseffekt, fäller man ut den rakt ut kommer jag åt. Lagom stor, finns klumpigare på tex ÖB. Billig.