Biltema-hjul

• Trådstartare Trådstartare PR
  • Start datum Start datum
Biltema-hjul
Har kört ett halvår på deras bakhjul för gängad frikrans. Även det av samma typ av delar som de övriga hjulen, förutom navet.
Har funkat, har inte behövt efterspänna eller något ännu, och det har hållit sig rakt för pendling över göteborgs gatstens-kanter.

Biltema-hjul
Har köpt 2 hjul. Båda behövde justeras i lagren, de var tokhårt dragna. Det ena hade ett rassel som inte gick att justera bort. Men biltema är aldrig bråkiga om byten o reklamationer. Har du mer tid än timlön är det lätt värt det.

Biltema-hjul
Gångtidsförlängde min gamla 10-vxl Monark Sportracer med hjul för gängad frikrans. Så här långt (6 månader) går det jättebra.

Körde omkull på SS-MTBn så hjulet blev rejält skevt. Fälgen var såklart nerslipad av mycket bromsande så jag tittade på nytt bakhjul, hittade inga/slutsålda i den prisklassen jag hade tänkt mig så jag köpte ett Biltema för kassett o bytte till det istället. Har inte testat mer än t o fr ICA men kände ingen större skillnad. Tänker testa i skogen oxå men på sikt byter jag till ett "riktigt" hjul.

Biltema-hjul
har haft både fram och bak från biltema på fulhojen under två år och det har inte varit några problem alls på hela tiden...trots idogt bunnyhoppande med 90-kilosklump på.

Biltema-hjul
Kört länge med framhjul för mtb med skivbroms. Förutom att jag fick lätta på lagerspänningen har jag inte haft något bekymmer. Prisvärt!

Biltema-hjul
Jag har 26"- varianten, 270030 på min pendlare. Se upp för kanterna i ekerhålen, de ger många punkteringar... Jag har gradat och gradat men nu kör jag ett antal varv eltejp som fäljband, verkar funka.

Biltema-hjul
jakob_h skrev:
-------------------------------------------------------
> Kan detta hjulet vara något att bygga en extrem
> ful-fixie på? Eller SS blir det ju iofs.
> Hade tänkt det hjulet med en konverterings-sats.
>
> Skall sitta på en gammel-racer med 25mm däck.
> Är lite fundersam på fälgbredden.
>
> http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cyklar/Tillbehor/B
> akhjul-for-kassett-2127-vaxlar/

Har det på min med SS kit funkar bra men sen så har jag grövre sulor, tror att fälgen mäter 19-20 mm

Biltema-hjul
Har kört ett sådant biltema-hjul på min gamla cykel under den här vintern. Fungerade utmärkt, och inga problem med punkteringar. Får se hur det håller nästa vinter...

Biltema-hjul
Såg i all hast när jag köpte nya hjul till tjejens hoj att CRC hade budget-hjul för typ en hundralapp. Även med frakt och allt blir det ju snorbilligt. Har dock ingen aning om exakt vad det var för hjul...

Tillbaka
Topp