Biltemas Gummilagning = liquisole?

bör vara något fabrikationsfel? de brukar snarare härda spontant i öppnad tub.
Det är andra tuben och paret skor det här sker med för mig. Tuberna är köpta med något halvårs mellanrum.

Jag minns det hade härdat i den där plastpipen med skruvkork för en tidigare tub, så tidigare har det härdat bra. Jag var storkonsument av marintätning pga att det är lite för mjukt gummi att ha under plattisskor. Går sönder fort och måste lagas.

Den senaste gången var det rinnande i större delen av pipen, så kan härda dåligt som nyöppnad tub också. Kanske har Biltema ändrat innehållet utan att ändra förpackningen.

Det är andra tuben och paret skor det här sker med för mig. Tuberna är köpta med något halvårs mellanrum.

Jag minns det hade härdat i den där plastpipen med skruvkork för en tidigare tub, så tidigare har det härdat bra. Jag var storkonsument av marintätning pga att det är lite för mjukt gummi att ha under plattisskor. Går sönder fort och måste lagas.

Den senaste gången var det rinnande i större delen av pipen, så kan härda dåligt som nyöppnad tub också. Kanske har Biltema ändrat innehållet utan att ändra förpackningen.
polyuretan säljs vad jag vet alltid i aluminiumtub.

ja då bör det vara rätt produkt. så något verkar ha hänt i produktionen? vi får hoppas att det bara gäller en batch. jag skulle oavsett reklamera hos biltema.

brukar annars beställa sikaflex 221 från tyskland. finns även i ett antal färger. annan fördel med den är att den håller rätt många år i obruten förpackning, och spontanhärdar inte lika snabbt i bruten förpackning, kanske grundat att den har kolv av metall?

när det gäller härdning i pipen brukar den gå långsammare när man använder en o-ring som tätning. pipen har som du säkert känner till annan gängning än plastpatronföpackade guckor.

Tillbaka
Topp