Biltemas "MC"-skydd

BeyondEvil

Aktiv medlem
Biltemas "MC"-skydd
Som gammal och fet gubbe över 40 är man ju inte lika kaxig längre, så jag tänkte eventuellt investera i lite skydd.

Jag åker även MC och har sen tidigare ett Alpinestars Bionic skydd. Hur är det att åka i? Kommer köra "det mesta"(?) utom DH.

Vad tror ni om detta som alternativ? Verkar ju lite enklare/lättare än Bionic:et.

Är inte super-pepp på att lägga 3000 pix på ett POC eller liknande.

Biltemas "MC"-skydd
Om det är ce-godkänt för motorcykel så är det bra nog för cykel. Men verkade vara många dragkedjor på vilket försämrar komforten avsevärt, och som någon här på happy sa "det säkraste skyddet är det man har på sig".
Slår därför ett slag för https://www.outnorth.se/poc/vpd-system-torso?gclid=Cj0KCQjw0emHBhC1ARIsAL1QGNcSd5mTxjpE6mMrYfb1Dd-MeGzTffZJ7TCG_Bd15ycOi_9IAbxUk1YaAtKzEALw_wcB#UraniumBlack|L trots din text
Bra poäng med dragkedjor kontra komfort. Man är ju inte i närheten lika aktiv bakom styret på MC:n, som när det går utför på trampcykeln.

Om jag kontrar med något ur Alpinestars sortiment då? Kändes more-bang-for-buck mot POC.

Vector

eller

Paragon

Biltemas "MC"-skydd
Jag kör med mitt "gamla" crossskydd,Scott Softcon när jag ska åka nerför.
Ryggskydd och bröstplatta,skyddar det viktiga. Sen ett par Poc korta knäskydd.
Är i något Foamliknande material,mjukt och flexibelt,men vid ett snabbt slag stummnar det...jäkligt skönt och böjbart,tänker inte på att man har det på sej!

a924a5224fff614e994b5bc903d7a429.jpg

Har aldrig gillat sådana hela skyddsvästar som är som typ en jacka man tar på,med armbågskydd och hela biten....alldeles för otympligt och hämmar rörelserna tycker jag.
I motocrossen körde jag med bara ryggskydd/knäskydd,sen med bröstplatta när det blev krav,aldrig ens slagit i armbågarna en enda gång trots otaliga rejäla krascher och div frakturer....

Tillbaka
Topp