Biltemas mekställ och trainer.

• Trådstartare Trådstartare Skåne
  • Start datum Start datum
S

Skåne

Guest
Har någon av er hunnit testa biltemas mekställ för 298:- eller deras trainer för 698:- ?

Inte än, har inte sett bilderna på mekstället. Är det något liknande Clas Ohlson har, det sägs vara ok?

/Leo

Biltemas mekställ:
27-275_l.jpg

<http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=294&iItemId=49048>

Ser väl ok ut, jag är dock inte säker på att jag gillar den typen av ställ. Fast jag har inte testa så jag ska inte uttala mig...

Edit: ööö, varför funkar inte länken till bilden?

Edit 2: Tror jag hittade felet, testar igen...

Edit 3: Jepp, funkar som ni ser.

Senast redigerad av en moderator:
Clas Ohlssons mekställ har jag. Det är visst på väg ut ur sortimentet.
Stabilt och italienskt för en femhundring. BT:s ser rackligt ut.

Jag hade ett ställ från CO men på den gick skruven av. Den skruven som man spänner "gripklon" med. Fadäsen KAN ha att göra med det faktum att stället stod på balkongen en vinter. kanske...

Fram tills dess funkade den bra, men jag upplevde den inte som särskilt smidig i min lilla etta. Den är inte hopfällbar och tar rejält med plats. Jag fnular på om jag inte ska borra upp två fästen i taket och därifrån låta två snören hänga ner, på vilka cykeln han hänga medan jag mekar. Har sett den lösningen på vissa cykelverkstäder. Och då kan det väl inte vara fel?

Edit: stavfel och förtydligande

Senast redigerad av en moderator:
Jag har biltemas mekställ och måste säga att för dom pengarna det kostar får man ett hyfsat mekställ, själva monteringen av hojjen på stället är ju inte optimal, men det funkar. Det finns ju en sjysst liten låda för vektyg och man kan enkelt fälla ihop det, sammantaget kan man väl säga att man får vad man betalar för - men det funkar.

JTExploder Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur är det meningen att cykeln ska hänga i det där
> stället?

Så här, fast det är ett annat ställ!
T3000_Cyclestand_144x192.jpg

/Erik

Tillbaka
Topp