Biltemas NYA cykelhållare

Jag är redan i bilen på väg dit!!! Skojja,

Ser som andra påpekat mycket lik ut Julas, som har fått både bra och dåliga omdömen....

Någon måste väl ha provat!

Jag är beredd att testa, efter Scsi fina recension (se ovan), men då måste jag få heja rop.
Det är identiskt med Julas ställ som diskuteras i Rejäla-tråden så när som på plasten runt låset så vitt jag kan se. Så alla kommentarer om det bör gälla även detta.

Jag hade hellre köpt det gamla beprövade och stabila Thule RideOn igen efter att ha ägt båda.

Det verkar som att den ”nya” snabbt blev ersatt av ännu en ny modell:

Till synes sämre lösning för att fästa hjulen med lösa (?) spännband i stället för fasta plastspännen.

Den förra nya ser ut att ha samma lösning för fastsättning av hjulen som Julas skitställ. Jag hade ett jula-ställ (det för 4 hojar) och tappade en cykel på motorvägspåfarten pga att plasthållarna för hjulen avlägsnade sig från skenan.

Det är ungefär 100000 ggr bättre att ha lösa spännband likt den nya nya modellen.

Senast ändrad:
Hum jag tycker inte om lösa spännband. Har tappat flera stycken från Thuleställ när jag glömt (ja helt mitt fel) sätta ihop dem när jag kört utan cyklar. Föredrar därför fasta, men jag har inte reflekterat över hur det sitter fast i skenan för att undvika att det skulle lossa.

(Använder för tillfället Thule takhållare.)

Det verkar som att den ”nya” snabbt blev ersatt av ännu en ny modell:

Till synes sämre lösning för att fästa hjulen med lösa (?) spännband i stället för fasta plastspännen.
det där är väl den gamla modellen? som utgått?

Får se när den kommer in i Hässleholm eller Kristianstad. Kommer nog i så fall göra en lösning för fast monterade remmar som går runt skenorna, så blir det nog smidigt och bra.

Har 2st Biltemas takmonterade nu. Precis som tidigare nämnts så är originalremmarna helt kass, även om man spänner dem på rätt sätt så är hållfastheten inte bra. Köpte 4st bättre remmar för några slantar och monterade. Mycket prisvärt om man redan har takräcket, men kan ju vara skönt o slippa hiva upp cyklar på taket, speciellt dotterns damtralla på ett halvt metriskt ton...

Tillbaka
Topp