King Frolic
Ny medlem
Biltullar?
Sitter här och läser "Nya Cykel tidningen" ifrån Svenska cykelsällskapet och höll på sätta kaffet i halsen. Dom har en artikel angående dom blivande biltullarna´.'
Jag citerar:
"Utslaget en chock.
Den högsta juridiska instansen slår fast att försöket med trängselavgifter kan få fortsätta, men bara om det gäller alla fordon(?), alltså inte bara bilar. En cyklist som passerar en tull under rusningstrafik får nu räkna med att få betala 20 kr i vardera rikningen - vilket måste vara en chock för dem som cyklar till och från arbetet.
Det politiska ansvariga borgarrådet , Annika Billström, beklagar att cyklister kommer att drabbas, men menar att det är ett pris som får betalas för att bli av med stadens trafikstockningar."
Vad i helvete menas med detta?
Det står mera i artikeln, men det var detta jag reagerade över.
Mvh Jens
Är det nån här som har mera koll?
Jag citerar:
"Utslaget en chock.
Den högsta juridiska instansen slår fast att försöket med trängselavgifter kan få fortsätta, men bara om det gäller alla fordon(?), alltså inte bara bilar. En cyklist som passerar en tull under rusningstrafik får nu räkna med att få betala 20 kr i vardera rikningen - vilket måste vara en chock för dem som cyklar till och från arbetet.
Det politiska ansvariga borgarrådet , Annika Billström, beklagar att cyklister kommer att drabbas, men menar att det är ett pris som får betalas för att bli av med stadens trafikstockningar."
Vad i helvete menas med detta?
Det står mera i artikeln, men det var detta jag reagerade över.
Mvh Jens
Är det nån här som har mera koll?