Birkebeinerittet 2011

RazDuv

Medlem
Birkebeinerittet 2011
Någon mer än jag som har anmält mig inför 2011? Känns ju som att det är en stund kvar till start men det verkar vara poppis och blir fort fullt.

Kollade på YouTube, det är skapligt fart i backarna på slutet, efter en hel del stigningar. Toppfart 87 knyck(!?). Vilka har kört det tidigare år?

Birkebeinerittet 2011
Absolut, blir en satsning infør 2011. Det ær verkligen høg tid att anmæla sig, inte så sæker på att det finns platser kvar nu.
Høg toppfart mot slutet i balettbacken kan bekræftas, riktigt brant brusbacke med tillhørande hårmnål i slutet :) 87 km/h var helt oaktuellt før min del, toppade ca 60 vill jag minnas, ær man bland de fræmre kan man nog dra på desto mer innan det blir uppkørt. Kørde i år, kul tævling, men rækna inte med några tekniska svårigheter, Birken ær ett grusrace. Mycket stigning ær det, men inte många direkta mørdare till backar, bristen på tillfællen før återhæmtning dødar långsamt istællet. :)

Birkebeinerittet 2011
Utlänningskvoten stänger imorgon och den vanliga anmälningen öppnar dagarna därefter tror jag. Förra året tog tydligen alla 18000 platser slut på mindre än en minut...

Verkar vara ungefär som Vasan men med högre stigningar och mer grus, tror att det blir kul med ett snabbt lopp.

Tillbaka
Topp