Biten av cykelvampyren.

budde

Ny medlem
Biten av cykelvampyren.
Jag är seriöst intresserad mtb. Har tidigare inte cyklat speciellt mycket men har blivit biten.
Så... NU kommer jag inte undan.
Min fru undrar vad som har hänt. Jag svarar henne att inget har hänt.
Jag vill verkligen ha bra cykel att cykla långt och snabbt med.

Har spanat in en Grand Canyon 9.0 eller en Nerve RC 9.0. Det skiljer dock en del i pris mellan modellerna. (det blir säkert den billigare)

Det är mitt första inlägg här. Jag har dock läst och följt det mesta under lång tid. Då andra "nybörjare" har bemötts väl så vågade tillslut även jag skriva ner mina funderingar.

/B

Biten av cykelvampyren.
Välkommen budde! Grand Canyon 9.0 ser ju väldigt bra utan att hinna ta reda på mer om vad det är för rör och komponenter. Men generellt kan ju sägas att de tyskimporterade cyklarna är biligare än vad man kan få här i sverige. det är dock krångligare om det är något som blir fel elelr man får fel storlek osv. Känner ett par som har fått för stora ramar, visserligen på sin lvg-cyklar där det är lite känsligare.

Biten av cykelvampyren.
Välkommen

Tänk på att eventuellt när du har cyklat lite mer så kanske du byter lite åkstil, eller kommer på precis vilka komponenter det är du vill ha, vilka bromsar, vilka. Enligt mig tar det minst en "riktig" cykel att komma på vad det är man vill ha.
Fast mycket möjligt du redan har dom milen i benen, och isåfall så strunta i det ovan och ha bara roligt ;)

Tillbaka
Topp