Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag lade in de alternativen som är bäst för miljön på alla frågorna och fick ändå att jag levde som om det fanns 2,4 jordklot.
Vad brukar den ligga på? Är "Ord.pris 799" rättvisande eller är det klassikern där man höjer mycket och sänker aningen mer?MJ-900ES 1500 lumen, USB-laddbar framlampa - Cykellampor & Multisportlampor - Svart | XXL
MJ-900ES 1500 lumen, USB-laddbar framlampa - Cykellampor & Multisportlampor - Svart | XXLwww.xxl.se
Ja..?Jag lade in de alternativen som är bäst för miljön på alla frågorna och fick ändå att jag levde som om det fanns 2,4 jordklot.
Japp, ungefär så illa är det. Det finns mycket som behöver ändras för att bättra chanserna till mindre kass framtid.Jag lade in de alternativen som är bäst för miljön på alla frågorna och fick ändå att jag levde som om det fanns 2,4 jordklot.
Jag lade in de alternativen som är bäst för miljön på alla frågorna och fick ändå att jag levde som om det fanns 2,4 jordklot.
Dö?Valde 0 eller inget på allt. Veganmat, ingen bil, inget internet, inga resor eller inköp mm. Hus på 50kvm 4 personer.
Vad mer kan göras för att nå målen?
Nja, vill man ha en sån lampa är det nog ett bra pris nu.(jag vet inget om själva lampan däremot)Vad brukar den ligga på? Är "Ord.pris 799" rättvisande eller är det klassikern där man höjer mycket och sänker aningen mer?
Tycker oftast att liknande kalkylatorer räknar lite konstigt. Men å andra sidan så frågar de heller aldrig efter alla parametrar. De är för generella helt enkelt.Jag lade in de alternativen som är bäst för miljön på alla frågorna och fick ändå att jag levde som om det fanns 2,4 jordklot.
Elvispar! Det var bannemigfan en snäv kategori!
lyckades komma ända ned till 1,9Jag lade in de alternativen som är bäst för miljön på alla frågorna och fick ändå att jag levde som om det fanns 2,4 jordklot.
Tror Jula-lampan är ett bättre köp på många sättNja, vill man ha en sån lampa är det nog ett bra pris nu.(jag vet inget om själva lampan däremot)
Flytta till lägenhet så får du ner klimatavtrycket. Att bo i eget hus är en klimatbov, pss som att åka i egen bil istf kollektivt är en klimatbov.Valde 0 eller inget på allt. Veganmat, ingen bil, inget internet, inga resor eller inköp mm. Hus på 50kvm 4 personer.
Vad mer kan göras för att nå målen?
Magishine är för dyra oavsett pris. Dessutom miljöförstöring då batterierna är engångs (ja, även de laddbara…)MJ-900ES 1500 lumen, USB-laddbar framlampa - Cykellampor & Multisportlampor - Svart | XXL
MJ-900ES 1500 lumen, USB-laddbar framlampa - Cykellampor & Multisportlampor - Svart | XXLwww.xxl.se
Det blev marginell skillnad på lägenhet och hus. Spännande att de ger råd om att sänka temperaturen när de inte ens frågar efter vilken innetemp man har.Flytta till lägenhet så får du ner klimatavtrycket. Att bo i eget hus är en klimatbov, pss som att åka i egen bil istf kollektivt är en klimatbov.
Har provat två stycken sådana uträkningssidor nu och de känns fruktansvärt trubbiga.Det blev marginell skillnad på lägenhet och hus. Spännande att de ger råd om att sänka temperaturen när de inte ens frågar efter vilken innetemp man har.
Det blev marginell skillnad på lägenhet och hus. Spännande att de ger råd om att sänka temperaturen när de inte ens frågar efter vilken innetemp man har.
Då kommer väl kolet man lagrat i kroppen ut i atmosfären?
Ursäkta,.men jag tror säkert ni kan hitta bättre plattformar eller trådar för att diskutera miljöfrågor och påverkan istället för att trasha denna tråden.
Jo, det är att trasha en tråd som avser att behandla ett annat ämne.Att problematisera överflödig konsumtion när handeln pockar på alla mentala cylindrar skulle jag knappast kalla för att ”trasha”. Det är väl snarare sunt förnuft att ifrågasätta med tanke på hur åt helsike det går.
De har publicerat metodiken och då de tar hänsyn till en samhällsaspekt (skolor, sjukvård, infrastruktur) så är en andel konstant i uträkningen (enligt dem ca 1 jordklot)Det blev marginell skillnad på lägenhet och hus. Spännande att de ger råd om att sänka temperaturen när de inte ens frågar efter vilken innetemp man har.
Stampenscykel i Alingsås har 10-40% på cyklar denna veckan :)Sökte men hittade inte något tråd som redan skapats.
Vi kan väl dela med oss av tips på generella rabatter, specifika rabatter på cyklar, delar, tillbehör etc.
Både on-line och fysika butiker.
Ja, det har jag sett att samhällets andel är stor. Men det jag syftade på är att boendet ser ut att inte påverka mer än marginellt. Jag jämförde lägenhet på 30 kvm med 8 personer i lägenheten mot vår egna situation i dagsläget med hus och 4 personer i hushållet. Det blev mindre är 0.1 ton i skillnad (tror jag det var).De har publicerat metodiken och då de tar hänsyn till en samhällsaspekt (skolor, sjukvård, infrastruktur) så är en andel konstant i uträkningen (enligt dem ca 1 jordklot)
Tycker du kan sluta anmäla inlägg som inte bryter mot forumets regler. Stänger av dig annars.Jo, det är att trasha en tråd som avser att behandla ett annat ämne.
Vill man diskutera miljöpåverkan kopplat till konsumtion kan man starta en egen tråd anser jag.
Med det sagt så betyder det inte att jag inte tycker ämnet om miljö är viktigt. Men ta det i andra forum och trådar.
Är det bara magicshines batterier som du menar är miljöförstöring eller laddbara batterier generellt?Magishine är för dyra oavsett pris. Dessutom miljöförstöring då batterierna är engångs (ja, även de laddbara…)
Jo, det är att trasha en tråd som avser att behandla ett annat ämne.
Vill man diskutera miljöpåverkan kopplat till konsumtion kan man starta en egen tråd anser jag.
Med det sagt så betyder det inte att jag inte tycker ämnet om miljö är viktigt. Men ta det i andra forum och trådar.
Däremot är det i högsta grad lyxkonsumtion och en julklapp. Har vi en tråd om julens klimatpåverkan? Får man kol i strumpan om är dum mot miljön eller är det utbytt mot kål?
Jag blir trött på alla som inte reflekterar över hur de påverkar resten av världen.Herregud. Börjar bli tröttsamt med alla moraliska kyrktanter på detta forum