Black Friday 2021 tipstråd

• Trådstartare Trådstartare joa
  • Start datum Start datum
Fan. Jag åker på att köpa prylar på BF. Skäggtrimmern pajade igår. Vad i hela friden ska man köpa? Det är en djungel!

Screenshot_20211126-095630-633.png

Lite jobbigt är det dock. Jag öppnade haglöfs.se för att blixtlåset på min softshelljacka, som jag har använt för vinterpendling varje dag i 10 år, har gott sönder. Ville titta på specs på en jacka jag hittade annanstans men hade glömt att Haglöfs har black Friday protest varje år.
Du får ta bilen ut till outletbutiken i barkaby ist. ?

Du får ta bilen ut till outletbutiken i barkaby ist. ?

Jag tycker inte om att tar bilen och också inte om shopping centers.

Jag cyklade till Addnature för att prova jackan och hitta vikten efter lite googling. Verkar lite lätt för att överleva hela vintern i. Frågan är hur länge jag överlever med gamla jackan där blixtlåset ofta öppnar på olika ställen.

Men vilken dubbelmoral menar du precis?

Tillverkare av kläder måste sälja kläder för att överleva. Och folk behöver kläder. Tillverkare behöver göra reklam för att överleva. Men det är väl bra att inte stimulera onödig konsumpsion på BF?
Fast de tar väl avstånd från bf för att stimulera försäljning övriga dagar på året?

Men vilken dubbelmoral menar du precis?

Tillverkare av kläder måste sälja kläder för att överleva. Och folk behöver kläder. Tillverkare behöver göra reklam för att överleva. Men det är väl bra att inte stimulera onödig konsumpsion på BF?
haglöfs "stand against the environmental and social perils of excessive consumption" är reklam som stimulerar onödig konsumtion.

Då är jag otroligt lyckligt lottad eller så kvalitén försämrats kraftigt. Har haft en Magicshine MS-616 (specad 5000lm) sedan hösten 2015 som lyser riktigt bra, batteriet håller och billig var den. Används för både löpning och cykling... Sett till pris kan jag inte se ett mer prisvärt alternativ.
jag bytte min 2 ggr, när det tredje batteriet pajade helt efter 3-4 laddningar tröttnade jag. Vet att jag inte är ensam om den erfarenheten.

Jag lovar att banta i början av nästa år, ska bara ta mig genom julen först. Vill dock slå ett slag för kolfiber-flaskställ. Jag hade plast tidigare, men funktionen är i regel inte så bra, de blir slappa med tiden och vips tappar man en flaska. Det ligger en nånstans i skogen längs Råneälven som jag inte märkte att jag tappade. Hoppas den är biologiskt nedbrytbar.

Ska man ha en billig flaskhållare är det metall som gäller. Fetmakompenserande lätt flaskhållare - kolfiber.
Letar förgäves efter nåt rea på flaskställ med verktygshållare ?

Jag slog till på Jura E8 nu, supernöjd. Lite för gott och mycket kaffe dock som håller mig vaken om nätterna ??
Gjorde jag också. Innan jag tipsade.? det är dock inte senaste modellen av E8, den har inget rengöringsprogram för mjölkskummaren men det är väldigt sällan vi använder mjölk.

Gjorde jag också. Innan jag tipsade.? det är dock inte senaste modellen av E8, den har inget rengöringsprogram för mjölkskummaren men det är väldigt sällan vi använder mjölk.

Okej, du köpte generationen innan menar du? För denna har det programmet ?

Senast ändrad:
Lite jobbigt är det dock. Jag öppnade haglöfs.se för att blixtlåset på min softshelljacka, som jag har använt för vinterpendling varje dag i 10 år, har gott sönder. Ville titta på specs på en jacka jag hittade annanstans men hade glömt att Haglöfs har black Friday protest varje år.
ta den till deras affär så lagar de den åt den åt dig

Tillbaka
Topp