Black Friday - bra deals?

Jeppe_E skrev:
-------------------------------------------------------
> Helt omöjligt att handlarn kan ge 25% rabatt på
> en cykel då går de back. Det har jag läst i en
> annan tråd. Så black friday är egentligen
> handlarnas välgörenhetsdag?

Men de smyghöjer priset innan (enligt inlägg ovan). Då går de plus minus noll.

Mycketvillhamer skrev:
> Outdoorexperten har 20% på allt med koden BF.

Får inte den att fungera? EDIT: fungerar inte på elektronik.

Senast ändrad:
dileno skrev:
> Sverige är så sjukt mkt USA wannabee så det
> inte är sant.

Vad spelar det för roll om black friday har spridit sig till andra länder än USA? Sitt i din vedbod och snöa in du.
Perfekt att kunna spara pengar på något man skulle köpa.

I mitt fall 1000 sek på en kostym(dvs 1000 till cykelkontot).

dileno skrev:
> inte är sant.

Är det därför baseball och amerikansk fotboll är så jäkla stort i Sverige?

dileno skrev:
> inte är sant.

ehhh.. nä... knappast något som vi som samhälle strävar efter. Däremot faller vi inom ramen tillsammans med övriga länder när det gäller osund konsumtion av kapitalvaror. Men steget till att säga att vi vill vara som USA är.... väldigt, väldigt väldigt stort.

Mycketvillhamer skrev:
> Outdoorexperten har 20% på allt med koden BF.

Fick inte heller den o funka!?

Tänkte köpa en Fenix 3 till julklapp till sambon, nån som hitta på deal på den får ni gärna skriva lr PMa

macaai skrev:
> Mycketvillhamer skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Outdoorexperten har 20% på allt med koden BF.
>
>
> Fick inte heller den o funka!?
>
> Tänkte köpa en Fenix 3 till julklapp till
> sambon, nån som hitta på deal på den får ni
> gärna skriva lr PMa

Haha jag vill också ha en. Mailade dem men det gällde tydligen inte på elektronik tyvärr...

Jag har nog inte sett något av det som är intressant som varigt billigare än normala "reor". Det brukar vara så med riktigt bra grejer.

JT skrev:
> matteboy skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Black Friday är djävulens påfund och något
> vi
> > inte behöver. Ännu ett påfund importerat
> från
> > USA.
>
> Ja, det är verkligen upprörande.

Instämmer i kören! Helt förskräckligt! Fyndade några klädesplagg idag, men annars är jag arg!

Just ja, köpte en suunto traverse för 2587:- på xxl åt en kompis med, verkar varit ett klart bra pris.
Gick inte att klicka ut på nätet, men de hade en i butiken på väla. Körde dit på chans för att kolla åt han bara :)

Mart24speed skrev:
> Beställde en Garmin Fenix 3 Sapphire performance
> bundle för 4300:- på Henrikssons cykel. Tyckte
> jag var ett bra pris.

Jaha, då vart jag också ägare till en sån. Tack för tipset min klocka hade gått sönder så jag var ändå på jakt efter en ny. Kändes kul att ge sig själv en julklapp.

JockeS sa:
Snart är det dags igen för kaos på websidorna.

Vilka ska man hålla ögonen på för att ev. göra bra klipp?

Bump:ar denna. Ser inte att några cykelsidor typ över huvud taget nämner Black Friday. Förutom Wiggle som redan har gått all in och allt säger redan "50%" på allt även om priset ändå bara skiljer 200kr på 6800-gruppen från Mantels ordinarie pris (men jag kanske missuppfattat vad som är BF-rea eller ej).

Är det någon idé att vänta in Black Friday för att köpa en komponentgrupp eller är det mellandagsrea som gäller skulle ni säga? Det senare knappast för icke-Sverige-etablerade butiker väl som bike-discount eller bike-components i alla fall.

Cykeln00ben sa:
JockeS sa:
Snart är det dags igen för kaos på websidorna.

Vilka ska man hålla ögonen på för att ev. göra bra klipp?

Bump:ar denna. Ser inte att några cykelsidor typ över huvud taget nämner Black Friday. Förutom Wiggle som redan har gått all in och allt säger redan "50%" på allt även om priset ändå bara skiljer 200kr på 6800-gruppen från Mantels ordinarie pris (men jag kanske missuppfattat vad som är BF-rea eller ej).

Är det någon idé att vänta in Black Friday för att köpa en komponentgrupp eller är det mellandagsrea som gäller skulle ni säga? Det senare knappast för icke-Sverige-etablerade butiker väl som bike-discount eller bike-components i alla fall.

Komponentmarknaden är så rutten att det är aldrig någon som håller riktpriset och därför fular sig många precis som XXL och påstår sig ha 50% rabatt på saker som de egentligen kanske ger 5-15% på mot normalt. Det är bara att suga i sig och leva i vilsefarelsen att man har gjort en bra affär när man köpt en pryl. Sanningen är att man bara är lite mindre lurad.

Iofs 1/2 OT! Lyckat paja skärmen på cykelmobilen igen och undrar om ni har några köptips med bra rabatt?
Behöver inte vara någon toppmodell men lite ruggad (minst vattentät) med bra kamera.
Samsung Galaxy S7 känns som ett säkert köp men skulle gärna se en tåligare skärm och radio.
Är någon av Lenovo/Moto och de andra Kineserna bra val och är Sony fortfarande på banan?

Bilagor

• _008d705ee1dfffe96169af20ea57224092bf342c03422e60de_pimgpsh_fullsize_distr.jpg
    _008d705ee1dfffe96169af20ea57224092bf342c03422e60de_pimgpsh_fullsize_distr.jpg
    20.2 KB · Besök: 137
är det inte som med mellandagsrean att när ett sånt här koncept sprider sig är det plötsligt inte så mycket rea längre? iffa inte på intressanta produkter.

rapha har iaf 30 procent på en del kläder den här veckan.

kais01 sa:
är det inte som med mellandagsrean att när ett sånt här koncept sprider sig är det plötsligt inte så mycket rea längre? iffa inte på intressanta produkter.

rapha har iaf 30 procent på en del kläder den här veckan.
Förmodligen precis så. Det är snarare så att det alltid är rea någonstans om man letar lite så ingen större idé att bry sig om de stora reorna.

Tillbaka
Topp