Blanka retro-nav/fälg som passar ny Campa 10s-kassett.

Mange Campa

Aktiv medlem
Hej! Har en renoverad 80-tals-räcer (Crescent 309) med nya svarta Campa-hjul och 10-växlat Campa-system. Jag skulle vilja ha mer original-lika med blankt nav och blanka ekrar. Är det nån som kan tipsa om var jag ska börja leta efter hjulnav som passar Campa-10-kassett? Samt lösa fälgar får gärna vara svarta.

Ser ut så här nu...

Bilagor

• 20220530_205115.jpg
    20220530_205115.jpg
    1.3 MB · Besök: 53
Senast ändrad:
Om du står ut med 130mm-nav så finns t ex Velo Orange för inte jättemycket pengar:

(det är samma frihjulskropp till Campagnolo 8, 9, 10, 11 och 12-växlade kassetter)

För klassiskt mångekrade är det lättaste nästan att köpa Campagnolonav - det finns mängder på andrahandsmarknaden, alternativt Novatec.

Novatec finns även som modernt fåekrat, tillsammans med ex Powerway och Bitex.

Vill man lägga mer pengar har i praktiken alla fräckemärken (utom Chris King) som alternativ en passande stomme.

Fälgar är vidöppet. Vill man ha modern bredd och slanglöst tycker jag Kinlin (under något av många namn, i någon av höjderna) är bra, för en moderniserad klassikerlook är H+Son TB14 kanon och vill man ha det helgammeldags är alternativen många (och jag har ett par Ambrosio Excellence i källarn att sälja).

Tillbaka
Topp