Blästring med biltemas grejer!

Japp. Jag har använt deras blästerpistol, den med en burk på undersidan av pistolen. Det funkar men det går åt myyycket sand och det är lite ojämnt hur sanden kommer ut. Ibland kommer mycket, ibland kommer inget. Blästrade min fixieram och det gick åt en hel säck med sand. Försökte att å¨teranvända sand som kommit på golvet men det rekommenderas inte då det blir skit i sanden och det sätter igen pistolen. Billigt och sådär bra alltså, men det dög för mej. Köpte pistolen för det tillfället och har inte använt den sen dess, ca 1,5 år sen. :)

frågan är vad ska du ha den till? hur mycket ska du använda den?

ska du använda maskinen konturnerligt så köp dig en riktig maskin.. ska du bara blästra 2-3 grejjer så lämna in dem på blästring.

Det behövs en rejäl kompressor för att köra en blästerpistol, jag använde samma biltema blästerpistol, och sand från biltema, sanden var ju billig, så köpte på mig en del. Däremot orkade inte kompressorn att hålla uppe trycket hela tiden, så fick vänta emellan åt. Tror munstycket drar 500l/min, och det är typ dubbelt så mycket som en 1-fas kompressor kan ge skulle jag tro.

(Magnus

yps:
en liten industrimaskin/större hemmamaskin på 3fas/16 ligger på ca 350l/min.. inget att ha om man ska blästra stora ytor.. då får du skaffa dig en större kompressor eller ett extra tryckkärl att tanka upp.. däremot ska man blästra små saker som går ner i den lilla boxen som fanns hos biltema klarar du dig med en lite större hemmakompressor.. men kvalitén..

Tillbaka
Topp