[blocket!] en roolig annons!

Markus F skrev:
-------------------------------------------------------
> Oskar, är du verkligen rätt person att skratta åt
> dom så har svårt att uttrycka sig ;-)
>
> Modernist javisst!

japp! nej nu ska jag gå å höjja min stolpinne!

;D

B-Oskar skrev:

jag gillar:

"passar till pojkar och flickor FRÅN 11 TILL 17"

Så det är inte bara du som tycker den är liten. Själv tycker jag också det verkar vara en 24"

Ser ut som 20" typ :D

För övrigt borde man testa att modda dit en stol på sadelstolpen, kanske en barstols-sits eller nån cool kontorsstols-sits...

Vilken grym cykel! Jag som letar efter en fullgungare. Och med nån sorts stol också... Låter komfortabelt, och jag är en komfortåkare som gillar stora sköna saker att sitta på. Jag har första happy-tjing på den, ok!? :)

HAHAHAHA!!! ....stolen kan sänkas ;) ...den va bra!:) .... kanske bäst var att den passar upp till 17 års ålder!

Tycker det är kul att cykeln är av manligt kön också:
"ETT ÅR GAMMAL POJKE CYKEL"
följdfrågan blir då givetvis hur man urskiljer en cykel av manligt kön från en av kvinnligt kön. Vidare, vilken familj man ska placera cykeln i? Ser ut som nåt i stil med Frirajdus Plagiatus Nonkvalitéus men jag är inte säker. Jag kan inte min Linné som jag kanske borde.

Ytterligare vidare, eftersom det tydligen inte är frågan om ett fullvuxet exemplar: kommer arten genomgå någon metamorfning under uppväxten, och sker det genom förpuppning? Kommer det vara en Bullit som tittar fram efter ett halvår i puppa?

Jag tar o klipper in annonsen:

ETT ÅR GAMMAL POJKE CYKEL
46-46982214046.jpg

Pris: 1 800 kr

HELDÄMPAD MOUNTAINBIKE CYKEL

passar till pojkar och flickor FRÅN 11 TILL 17

26 TUMS
21 VÄXLAR
PAKET HÅLLARE
REFLEXER
HELDÄMPAD
Cykeln är ett år gammal och i ett mycket bra skikt.

***** STOLEN KAN SÄNKAS*****

det är bättre om du ringer!

Max.K skrev:
> Jag satt och kikade på blocket. Då fann jag en annons som jag tyckte var lite kul faktiskt.
> (För er personer som vill meka mycket) ;D

Hehe, får mig att tänka på grannkillen som för en jävla massa år sedan fick för sig att svetsa dit ett gångjärn mitt på ramen på en uttjänt BMX... Blev ungefär som den i annonsen - Ibland. Den kunde ju vika sig åt andra hållet också.

Alltså, jag är mållös.... Hur kan man vara så korkad när man sprejar cykeln? Gaffelinnerbenen lär också ha spray på sig...

neodym skrev:
> Alltså, jag är mållös.... Hur kan man vara så
> korkad när man sprejar cykeln? Gaffelinnerbenen
> lär också ha spray på sig...

Ursprungigen kanske cykeln härstammade från samma kvarter och den nya ägaren ville kanske inte ha stryk på sin egen gata. Han tyckte väl att livet blev lite enklare med ny färg på cykeln.

Man ska kanske inte vara elak men det är väldigt många på blocket som särskriver alldeles i onödan. I dessa fall ska man kanske berätta för säljarna att man kan sätta ihop ordet paket med andra t.ex. hållare och pris. :-)

Det har blivit vanligare med sär skrivning i min lfs (local food store) också. Som exempel så kom bananerna från Mellan Amerika. Mellan Amerika och?

Senare mailade jag Mårten och föreslog att han skulle frakta fälgen till mig med hjälp av Securitas pansarbilar, kosta vad det kosta ville, för jag ville inte missa detta tillfälle att byta ut mina Crossmax superlight-fälgar. Och att jag hör av mig igen om jag inte får tillbaks förståndet.

Väl spenderade 20 kronor Mårten! ;-D

Jag hörde om en som satte in en annons om gratis brasved på blocket på kompisens 30-års dag.

Undrar om det någonsin slutade ringa...

akire skrev:
> hm....

Låter som om nån maskinöversatt mongoliska till svenska. Fattade ingenting!

Tillbaka
Topp