Blocket: säker betalning (Bråttom!)
Jag ska förhoppningsvis sälja min hybrid på blocket om en dryg timme. Killen som ska köpa har tydligen dåliga erfarenheter sen tidigare (en kompis som blev rånad) och vill inte ta med sig kontanter. Han föreslår att han vi ska föra över pengar via telefon och sen kontrollera att hans saldo ändrats. Jag har ingen telefonservice själv men skulle gissa att han skulle kunna ändra det senare innan själva betalningen gått igenom och att jag inte kan se nåt på mitt saldo förrän tidigast måndag. Kan någon konfirmera detta?
Mitt förslag skulle ju vara att gå till en bankomat med mycket folk kring. Finns det något annat alternativ som är säkert för båda parter? Killen låter inte ett dugg skum på telefon utan som en typiskt snäll och ärlig kille och jag känner ingen oro att han skulle försöka blåsa mig. Jag brukar också uppfattas som allt annat än skräckinjagande. Tyvärr är det inget alternativ att vänta tills banken öppnar för jag sticker iväg på semester en vecka imorgon bitti.
Mitt förslag skulle ju vara att gå till en bankomat med mycket folk kring. Finns det något annat alternativ som är säkert för båda parter? Killen låter inte ett dugg skum på telefon utan som en typiskt snäll och ärlig kille och jag känner ingen oro att han skulle försöka blåsa mig. Jag brukar också uppfattas som allt annat än skräckinjagande. Tyvärr är det inget alternativ att vänta tills banken öppnar för jag sticker iväg på semester en vecka imorgon bitti.