Blockettråden 2

Blockettråden 2
Skarmavbild2014-10-17kl.10.20.06.png

Snubben säljer en hoj som va inköpt förra året för 4000 kr, ny kostar den 413 euro
http://www.mafiabike.com/mafiabikes-road-bikes/tr8interceptor.html

Sen det här med Microshift, någon som hört talas om det innan?
http://www.microshift.com.tw/index.html

Blockettråden 2
garfunkah skrev:
-------------------------------------------------------
> Han kanske säljer båda men till styckpris?

Att man inte har tänkt på det tidigare! Ska kolla hur det funkar för honom innan jag testar det själv;)

Blockettråden 2
NiclasY skrev:
> Försöka tjäna en hacka kanske? Frågan är bara
> varför man säljer en 2 mån gammal cykel?

För att tjäna pengar kanske?

Blockettråden 2
NiclasY skrev:

Svarade du inte på det själv precis?

Blockettråden 2
Jag tänkte inte att den ursprungliga tanken var att sälja, utan att han eller hon ändrade sig när cykeln var klar och därefter ville skinna någon annan.

Men ni kan säkert ha rätt.

Blockettråden 2
NiclasY skrev:

Med tanke på hur sadeln är monterad så är nog inte cykeln i riktigt rätt storlek.

Blockettråden 2
Om jag inte missminner mig så är det en fransk cyrre. Som reklamkampanj så körde de ner för alla trappor i Empire State Building. Cyklisten måste ha kissat blod i veckor...

Stalle

Blockettråden 2
Det är kanske lite fel tråd, men ...

Japanskt är bra. Nishiki och Miyata är säkra kort. Lagom lätta starka bekväma stålramar med tålig lack. Denna är ganska stor. Gissningsvis 61-62. Själv tycker jag den är några år för tidig för att vara optimal för vardagsbruk. De smärre nackdelarna med just denna är den korta styrtappen (man kan säkert vänja sig med det; normalt 90-110 mm; denna är typ 60mm?); att bromsreglage inte är aero (intern vajerdragning ger bättre skyddad vajer och möjlighet att hänga grejer från hoodsen); att bromsarna inte ser ut att vara dual-pivot (ger bättre bromsverkan, enklare montering och justering); 2x6 kanske betyder att det är uniglide gängat frihjul el frihub snarare än kassett på hyperglide(-kompatibel) freehub.

Priset är normalnivå om allt är i fint skick så som antyds. Modelen är en av de vanligaste, dock bland de finare. Försök att pruta till 1500 är rimligt. På sommaren hade den gått inom några timmar för begärt pris i Stockholm. Är man nöjd med att cykla på den som den är i många år kan man strunta i nämnda nackdelar. En aningen modernare (cirka 1989; typ samma ram, men nyare komponenter) som saknar nämnda nackdelarna säljs inte sällan för samma priser men säljs desto snabbare. Goda indikatorer för det är väl 2x7 samt dual pivot bromsar.

Själv har jag snudd på lagt undan stålet för det här året. Nu är det alu-tider och breda däck som gäller.

PS. Kolla alltid att sadelstolpe och styrtapp inte ärgat fast genom att lossa och vrida på dem.
PS2. Allt som ser helt och rent ut stjäls.

Senast ändrad:
Blockettråden 2
cookiemonster skrev:
> Är ute efter en cykel som kan användas för
> ärenden till stan utan att bli stulen. Även
> fördel med skärmar och växlar. Jag vet inte så
> mycket om äldre cyklar, kan detta vara något:
> http://www.blocket.se/goteborg/Nishiki_56908802.ht
> m?ca=15&w=1
> Är dock i överkant av min budget.

Den kan du få ner till 1500:- och då blir den nog perfekt.

Blockettråden 2
Kristoffer R skrev:
> Nja....
>
>
>
> http://www.blocket.se/goteborg/Capriolo_Eclipse_Ra
> cer_Cykel_Fri_frakt_56441023.htm?ca=15&w=1

Tja.. jag vet inte det.. Ja förutom då den fruktansvärda styrstammen och det felaktigt monterade styret... Så är väl priset inte dumt, för de som vill ha en slit&släng racer. Den lär ju dock inte vara den lättaste och med 14 växlar så går det antingen väldigt tungt uppför :)

Trodde tråden var för uppenbara missar och lurendrejerier :)

Tillbaka
Topp