Blockettråden 2

Blockettråden 2
Från en köp och säljgrupp på Facebook.

Bilagor

• cyk.jpg
    cyk.jpg
    73.4 KB · Besök: 133
Blockettråden 2

Bilagor

• 2719190D-D102-4284-9FF5-ABF3B8D549B1.jpeg
    2719190D-D102-4284-9FF5-ABF3B8D549B1.jpeg
    174.5 KB · Besök: 152
Senast ändrad:
Blockettråden 2
På Tradera, som annonsen kommer från, är det många som resonerar "än är den sista idioten inte född". Och häpnadsväckande nog så stämmer det. Säljaren Sellpy har för övrigt dåligt rykte.

Blockettråden 2
rois sa:
På Tradera, som annonsen kommer från, är det många som resonerar "än är den sista idioten inte född". Och häpnadsväckande nog så stämmer det. Säljaren Sellpy har för övrigt dåligt rykte.

Varierande kvalitet, skulle jag säja. Man kan ju fynda när de skrivit ut fel fabrikat i annonsen, t.ex... ;-)

Blockettråden 2
rois sa:

Att Sellpy har dåligt rykte är väl lite att ta i. Man kan ju köpa fina märkeskläder för vettiga pengar. De verkar dock ha lite hybris och prissätta t ex fjällräven kånken helt galet.

Blockettråden 2
Allroad sa:
rois sa:

Att Sellpy har dåligt rykte är väl lite att ta i. Man kan ju köpa fina märkeskläder för vettiga pengar. De verkar dock ha lite hybris och prissätta t ex fjällräven kånken helt galet.

Prissättningen varierar starkt. Jag fyndade märkeskläder som de lagt ut med startbudet 50 kr, och enbart jag bjöd.
Nästa gång de fick de in ett parti försökte de med 400 kr i startbud. Ingen bjöd. ;-)
Datorprylar? Där kan priserna variera med en tiopotens för exakt samma prylar.

Blockettråden 2
Blockettråden 2
Vet inte om det hör hemma här men den här gubben har haft väldigt många cyklar till salu för mkt låga priser med flera dåliga förklaringar till varför de ska säljas.
Och den här cykeln tycker jag ser lite väl happy ut

B28DBCBF-A10F-4501-A53C-08D39C5BA6C1.png

2D05C2DD-7060-4304-A6BF-CDA8E6A0BEC3.png

Senast ändrad:
Blockettråden 2
Ganska systematiskt att hälare och knarkare kränger hojar på köp, sälj Facebook... Tyvärr.

Har Göteborg ovanligt mycket stölder eller får det bara mer exponering?

Blockettråden 2
eiskall sa:
Ganska fantastiskt att komma på tanken att försöka sälja den här ramen.

Jasså?
Säljaren skriver ut vad felet är och det går att se på bilden. Letar man efter en ram är man troligen på jakt efter att bygga en cykel och i sådant fall bör man vara lite mer bevandrad jämfört med gemene man. Är man informerad om bristerna på varan så ser jag inget konstigt i att köpa densamma, priset bör ju dock reflekterna bristerna.

Hade säljaren t.ex. inte skrivit att skadan funnits och tagit bilden så att den inte synts, då hade det varit oerhört idiotiskt gjort.

Blockettråden 2
Ja, men dåså, då finns det ju en marknad för en ram med en sådan skada. Det hade jag aldrig trott.

Då återstår bara frågan intresset beror på att spekulanterna inte förstår hur försvagad ramen är med en buckla på det stället, eller om man helt enkelt gillar att leva lite farligt :)

Vad tror ni händer när ramen måste ta upp krafter som trycker framhjulet in mot ramen? Det enda ramen har att sätta emot där är underröret. Men detta underrör har en perfekt brottansvisning och kommer till slut att gå ihop som en fällkniv.

Senast ändrad:
Blockettråden 2
Efter mejl växling känns det mkt skumt. Trodde att priset var ett tryckfel, men icke.
Någon som saknar en bitch?

Bilagor

• F3BEE805-DE6B-4CEE-999A-112465BE3C40.png
    F3BEE805-DE6B-4CEE-999A-112465BE3C40.png
    157.5 KB · Besök: 110
  • F699476D-B3B1-4E72-858E-B2A6982F9C69.png
    F699476D-B3B1-4E72-858E-B2A6982F9C69.png
    44.5 KB · Besök: 100
Blockettråden 2
Tillbaka
Topp