Blockettråden 2

Tomcaten

Aktiv medlem
"Europas bästa Mercedes benz CE320 är nu till salu for att jag flytta till utlandet . Bilen är som ny . Jag har använd över 200.000 på service och utbyte av gamla dele . Absolut med garanti den bästa Mercedes CE320 i Europa . Mycket tid och pengar har gått till den här bilen till at skrive och förklara på anonnce . Kom och se den så vil ni förstå vad jag menar bättra ."

https://www.blocket.se/malmo/Mercedes_benz_CE320_absolut_som_ny_85281719.htm?ca=11&w=3

På något sätt tror han att han kommit över eu´s bästa 3.2 och kan därför sälja den med garanti?

Någon oljefläck lurar under bakaxeln det kan vara hydraulik-vätska. Hade han varit smart skulle han skrivit att det är en Sportline för då hade flera fått upp ögonen men istället fokuserar han på att det är europas bästa.

Den är ändå fin för jag har en likadan men att köpa en MB av en sån här säljare kan bli ditt livs dyraste historia.

Valhalla_

Aktiv medlem
Tomcaten sa:
"Europas bästa Mercedes benz CE320 är nu till salu for att jag flytta till utlandet . Bilen är som ny . Jag har använd över 200.000 på service och utbyte av gamla dele . Absolut med garanti den bästa Mercedes CE320 i Europa . Mycket tid och pengar har gått till den här bilen till at skrive och förklara på anonnce . Kom och se den så vil ni förstå vad jag menar bättra ."

https://www.blocket.se/malmo/Mercedes_benz_CE320_absolut_som_ny_85281719.htm?ca=11&w=3

På något sätt tror han att han kommit över eu´s bästa 3.2 och kan därför sälja den med garanti?

Någon oljefläck lurar under bakaxeln det kan vara hydraulik-vätska. Hade han varit smart skulle han skrivit att det är en Sportline för då hade flera fått upp ögonen men istället fokuserar han på att det är europas bästa.

Den är ändå fin för jag har en likadan men att köpa en MB av en sån här säljare kan bli ditt livs dyraste historia.
Europas bästa och hjulinställning är inte gjord. Och fälgar med helt fel ET mått.. Hmm......

Crocko

Aktiv medlem
Valhalla_ sa:
Tomcaten sa:

Europas bästa och hjulinställning är inte gjord. Och fälgar med helt fel ET mått.. Hmm......
Lite synd på 200' och en klassisk merca att han bara lyckats få till något som passar bäst vid korvmojen i Junsele, hela skapelsen osar ju A-traktor.

JesperA

Medlem
Verkar vara denna? https://xmyhz.en.alibaba.com/product/60376004258-806759529/2017_2018_Electric_Bike_electric_bicycle_ebike_e_bike_e_bike_EB_368_.html?spm=a2700.icbuShop.41413.7.35136bfe1E4c1y

Har sett överpris på många blocket annonser men har nästan alltid åtminstone varit strax under inköpspriset men denna med 3ggr (bla bla import å annat bröte men ändå) över nypriset måste vara rekord.

Sjukt att starta en firma & sälja kinaskit till nästan samma pris som etablerade europeiska märken :S Noll självinsikt

velovin

Aktiv medlem
JesperA sa:
Verkar vara denna? https://xmyhz.en.alibaba.com/product/60376004258-806759529/2017_2018_Electric_Bike_electric_bicycle_ebike_e_bike_e_bike_EB_368_.html?spm=a2700.icbuShop.41413.7.35136bfe1E4c1y

Har sett överpris på många blocket annonser men har nästan alltid åtminstone varit strax under inköpspriset men denna med 3ggr (bla bla import å annat bröte men ändå) över nypriset måste vara rekord.

Sjukt att starta en firma & sälja kinaskit till nästan samma pris som etablerade europeiska märken :S Noll självinsikt
Och dessutom fronta den med felvänd gaffel i annonsen. Suck.

LoKingAl

Ny medlem
velovin sa:
JesperA sa:

Och dessutom fronta den med felvänd gaffel i annonsen. Suck.
Ser dessutom ut som en kontaktannons: Tuff-uffe 1800 frös-ihjäl, söker skönt fruntimmer, som bilden visar sportig välbyggd kropp

aanton

Medlem
Erra sa:
Det som diskuterats förut är fortfarande aktuellt - någon typ av lägsta standard på cyklarna som lägga upp på happys k&s borde det vara.. denna hör hemma på blocket om ens det!

Borde kunna lösas att man måste vara medlem x antal veckor/månader innan annons kan läggas upp alternativt att annonserna måste bli godkända.

Senast ändrad:

Erra

Ny medlem
aanton sa:
Erra sa:
Det som diskuterats förut är fortfarande aktuellt - någon typ av lägsta standard på cyklarna som lägga upp på happys k&s borde det vara.. denna hör hemma på blocket om ens det!

Borde kunna lösas att man måste vara medlem x antal veckor/månader innan annons kan läggas upp alternativt att annonserna måste bli godkända.
Jag håller med, dessa annonser är skapade av folk som inte har något intresse för just cykling. Dom ser en gratis köp och säljmarknad, som når ut till andra cyklister. Inte lika stor målgrupp som Blocket.se, men gratis.

Jag tror på precis som du är inne på, att man måste ha varit medlem i typ 1-2 månader innan man kan annonsera.
Eller kanske minst x antal inlägg.

Valhalla_

Aktiv medlem
Jag begriper ärligt talat inte varför folk skriver i annonser att priset går att diskutera, när de sedan blir genuint stötta när man prutar lite... Har stött på denna typ rätt många gånger och av erfarenhet är dessa personer minst benägna att gå ner i pris, ja ofta går de inte ner en spänn. Ibland får man dessutom tillbaka någon form av förolämpning, som om de kapat av lilltån för att kunna åstadkomma en femtilapp mindre i pris.

Meh...

marr

Aktiv medlem
Jag fick bara ett häftigt mail, från en fejkad mail att jag begärde på tok för mycket för några bromsar jag sålde. Ni var bromsarna redan sålda, utan prut och kunde sålt 5-6par till om jag hade haft. Folk är konstiga och ganska korkade.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer