Blockettråden 2

Blockettråden 2
Folk må vara konstiga och korkade men det är än mer korkat att inte ens försöka få ner priset. Varför är säljarens pris det rätta? Tycker gott man kan pruta lite bara för sakens skull. Det får man som säljare ta. It takes two to tango.. Sen kanske en del tar det lite väl långt och är smått otrevliga, men nu pratar jag om prut i god ton. Om det kommer en annan köpare som betalar fullt pris- ja det är väl kul för säljaren.

Blockettråden 2
Valhalla_ sa:
Folk må vara konstiga och korkade men det är än mer korkat att inte ens försöka få ner priset. Varför är säljarens pris det rätta? Tycker gott man kan pruta lite bara för sakens skull. Det får man som säljare ta. It takes two to tango.. Sen kanske en del tar det lite väl långt och är smått otrevliga, men nu pratar jag om prut i god ton. Om det kommer en annan köpare som betalar fullt pris- ja det är väl kul för säljaren.

Jag har definitivt inget emot lite prut :)

Blockettråden 2
God ton ja men alternativet till att pruta är ofta att skita i det då det är fantasipriser.
Åtminstone jag köper inte beggat till nypris. Inte ens om det är oanvänt. Finns det folk som gör det?
Bromsar orkar jag inte pruta på, skiter i det istället. Större grejor får man försöka. Tyvärr är jag kass på att pruta....

Blockettråden 2
jonte987 sa:
God ton ja men alternativet till att pruta är ofta att skita i det då det är fantasipriser.
Åtminstone jag köper inte beggat till nypris. Inte ens om det är oanvänt. Finns det folk som gör det?
Bromsar orkar jag inte pruta på, skiter i det istället. Större grejor får man försöka. Tyvärr är jag kass på att pruta....

Självklart är det så, är priset helt åt h-vete så struntar man ju i det. Säljaren blir ju ändå bara sur om man skickar en länk till någon tysk sida där man kan köpa billigare nytt.

Blockettråden 2
Härligt!

Bilagor

• A24044DC-910D-40FE-A1C8-76CB38339233.png
    A24044DC-910D-40FE-A1C8-76CB38339233.png
    207.4 KB · Besök: 122
Blockettråden 2
Bifogar bild så vi inte glömmer denna skönhet

Bilagor

• 337650C1-9E3D-4606-A31F-AAF8FFD10F96.png
    337650C1-9E3D-4606-A31F-AAF8FFD10F96.png
    34.1 KB · Besök: 104
  • 502AE2C5-4973-45DB-9D40-5CDF435DE096.png
    502AE2C5-4973-45DB-9D40-5CDF435DE096.png
    135.4 KB · Besök: 151
Blockettråden 2
"All annan info om cykelns specifikationer går att googla fram".

Värdelös information. På en så gammal cykel är det i princip omöjligt att googla fram specen. Och om det nu går, varför gör inte säljaren det, och presenterar informationen? Eller helt enkelt kolla på cykelns komponenter och tala om det?

Blockettråden 2
rois sa:
"All annan info om cykelns specifikationer går att googla fram".

Värdelös information. På en så gammal cykel är det i princip omöjligt att googla fram specen. Och om det nu går, varför gör inte säljaren det, och presenterar informationen? Eller helt enkelt kolla på cykelns komponenter och tala om det?
Varför tror du säljaren avslutar med "Lycka till"? Säljaren har ingen koll på varken cykeln eller google och hoppas att det finns information på nätet.

Eventuellt kan det vara ett lycka till med att vilja köpa cykeln för ett hutlöst överpris?

Blockettråden 2
Weight: 26
Sizes: 17inch, 20inch
Colors: Red
Wheels and Tires
Hubs: Sachs Neos
Rims: Rigida DP25, 32-hole
Tires: 26 x 2.00inch Continental Leader Pro kevlar
Spoke Brand: DT stainless steel, 2.0mm double-butted
Spoke Nipples: Brass nipples
Components
Brakeset: Magura Hydraulic HS22 brakes, Magura Hydrostop levers
Shift Levers: Sachs Power Grip Extreme
Crankset: Sachs Neos, 24/34/44 teeth
Bottom Bracket: KSS, 110mm spindle
BB Shell Width: 68mm English
Rear Cogs: 8-speed, 12 - 32 teeth
Seatpost: Tranz X Humpert, 31.8mm diameter
Saddle: Selle Italia Expedia
Handlebar: Aluminum
Handlebar Stem: Aluminum
Headset: 1 1/8inch threadless aluminum

Så ser specarna ut på en Porsche Bike S 1998. Skall tydligen vara värd drygt 3000 SEK om den är i utmärkt skick.

Blockettråden 2
Ok, då gick det tydligen att googla fram, vilket jag inte väntat mig. Säljaren har kanske också gjort det, men vill inte var tydlig med värderingen?

Blockettråden 2
9FB4CF06-8C1B-44FE-AF72-336E7BD45C88.jpeg

”Fin racer cykel
61cm är ramen
Carbone ram pris 1400 billigare vid snabb affär annonsen kvar cykel kvar .mvh Ivan”

Liten glipa mellan downtube och muff bara - inget som stör, när styrstammen halkat ur gaffeln har du säkerligen andra problem.

Blockettråden 2
perlinde sa:
”Fin racer cykel
61cm är ramen
Carbone ram pris 1400 billigare vid snabb affär annonsen kvar cykel kvar .mvh Ivan”

Liten glipa mellan downtube och muff bara - inget som stör, när styrstammen halkat ur gaffeln har du säkerligen andra problem.

Jösses! En sk dödsfälla. Cyklisten måste vara otroligt lång fö.

Blockettråden 2
Kan inte folk sluta länka annonserna och lägga upp bilder istället?

När länken dör pga annonsen upphör så finns det inget att se, dvs inlägget är totalt meningslöst.

kthx.

Blockettråden 2
Mm definitivt. Man får ju nästan nya xt prylar ifrån tüskland för det priset, kanske en aning mer. Modern slx grupp, alla gånger...

Och att inte sälja löst sållar ju bort 95% av potentiella köpare.

Blockettråden 2
Nu blev jag riktigt trött, 75 papp. Hm.... lurar lite på hur mycket goa cykelprylar man får för den pengen. Men vill man ha stans fulaste cykel så...
Den styrstammen var fasiken inte och leka med. Vad tar ett fullt styrutslag, en kvart eller?
Jag säger det igen: köp/sälj är en källa till sann glädje.
Godnatt, det är en cykeldag imorrn å.

Tillbaka
Topp