Blockettråden 2

Inzah

Medlem
Blockettråden 2
Inte ens 10kkr även om den var 2 år gammal. 15 tusen, vad ligger en ny på 17?

16.775 för en 700C https://www.bikester.se/surly-long-haul-trucker-700c-M836987.html
Visa bilaga 427416
21kg utan pedaler 😳
Det går med säkerhet att få mellan 10-15k för en LHT med rätt delar, om du hittar rätt köpare som vet vad de tittar efter.
Den är tung, ja, men det är en touringcykel upp och ned, fram och tillbaka, som är byggd för att tugga väg i månader. Sen om DEN är värd 15k är väl en annan fråga. Kanske 10.

nieves

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Det går med säkerhet att få mellan 10-15k för en LHT med rätt delar, om du hittar rätt köpare som vet vad de tittar efter.
Den är tung, ja, men det är en touringcykel upp och ned, fram och tillbaka, som är byggd för att tugga väg i månader. Sen om DEN är värd 15k är väl en annan fråga. Kanske 10.
Den i annonsen är 9 år gammal, 1.700kr "billigare" än en ny?

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Skönt att sadeln säljs monterad, det är verkligen fin service. Undra sa flundra vad för prov det är som tillkommer... 🤔

(Ja, jag vet. Men sisådär var 112:e särskrivning tycker jag de facto är värd att uppmärksamma.)

nadderf

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Säkert någon slags av skrivsvårigheter som är orsaken men denna annons fick ändå endel varningsklockor att ringa. Bilderna var inte speciellt genomtänkta. Vinkeln framifrån såg ju lite speciell ut.

9DE37808-6159-4BF3-81AF-8D308071706E.jpeg
5D6B6529-5982-4842-BA61-10AFA703F72A.jpeg
291DD0D8-B33D-461B-8E58-CC59333A6341.jpeg

JWN

Aktiv medlem
Blockettråden 2

izzianity

Medlem
Blockettråden 2
Jag får inte få upp bilden till annonsen.
Vad står det i texten?

Jag vet en likadan som blivit stulen nyligen.
Här är inlägget (från gruppen "Köp, sälj din cykel)":

Mr Bottecchia

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Senast ändrad:

Crocko

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Ingen av mina helt nya, oanvända absolute black drev har haft nött anodisering på tänderna eller monteringshålen

Visa bilaga 428671
Nja, om du inte fotat rakt uppifrån i ett rum med ideala ljusförhållanden så får du nog oxå reflexer på en blank ytan, om klingan sen suttit på en vev innan den monterades av eller kom direkt ut kartongen bidrar ju inte direkt till användningen. Skulle nog drista mig till att den annonsen var ovanligt ärlig.

Spacekitty

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Nja, om du inte fotat rakt uppifrån i ett rum med ideala ljusförhållanden så får du nog oxå reflexer på en blank ytan, om klingan sen suttit på en vev innan den monterades av eller kom direkt ut kartongen bidrar ju inte direkt till användningen. Skulle nog drista mig till att den annonsen var ovanligt ärlig.
Titta på datorn med stor skärm istället för telefonen så ser du bättre.

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Gör ju det, men avvecklade de stationära med storbildstv mot bärbara för 15år sedan och nu har snart telefonen vuxit ikapp tjänste laptopens 13" skärm. Men inte f-n är den där klinga så använd, eller?
"Helt ny oanvänd" betyder att varan är (skall vara) helt ny och oanvänd. Punkt. "Inte så använd" är något helt annat.

Crocko

Aktiv medlem
Blockettråden 2
"Helt ny oanvänd" betyder att varan är (skall vara) helt ny och oanvänd. Punkt. "Inte så använd" är något helt annat.
Nu är det ju inte min annons så det spelar väl liten roll, men jag skulle nog oxå använda mig av den beskrivningen om jag köpt något nytt och sen säljer det innan jag använt det.

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Nu är det ju inte min annons så det spelar väl liten roll, men jag skulle nog oxå använda mig av den beskrivningen om jag köpt något nytt och sen säljer det innan jag använt det.
Det var inte min mening att rikta mig mot dig personligen.

Absolut. En ny och oanvänd vara är ju ny och oanvänd. Men så snart den är använd är den det inte. Då är den begagnad. Och i alltför många annonser påstås varor vara just nya/oanvända trots att de "bara rullat 10 mil" eller "5-6 rundor".

Vara i just den här annonsen förfaller mig, när jag tittar på bilden, vara begagnad. Jag är dock mer intresserad av principen.

DeLiQ

Aktiv medlem
Blockettråden 2
7000 kr för en drygt 9 år gammal Ultegra 6700 utrustad fälgbromsracer av ett märke som inte har några fans. Någon kommer att bli besviken ;)

Nu är det ju Shimano ultrarapid som cykeln är utrustad med. Måste ju vara värt något extra... 😁

jonte987

Aktiv medlem
Blockettråden 2
7000 kr för en drygt 9 år gammal Ultegra 6700 utrustad fälgbromsracer av ett märke som inte har några fans. Någon kommer att bli besviken ;)

Vad ska det kosta? Jag behöver nåt billigt att sätta på trainern. Random 10 år gammal cx med 105. Är det värt 3500?

Edit. Eller är det smartare att köpa nåt asbilligt nytt?

Senast ändrad:

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2

Jag skulle kunna tänka mig att byta min 13 år gamla Pinta mot den där. Med en finöl eller två emellan.

Bjudde

Ny medlem
Blockettråden 2
Äsch. Han slant på 0-tangenten. Det kan hända den bästa. Allt som behövs är ju för övrigt att smörja alla rörliga delar, utom framnavet, och ny lack. "Renoveringsobjekt" är väl att ta i, det torde gå under "behöver lite puts och kärlek". Och ny styrlinda...
Ramen och div delar av den såldes till Kina.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer