Blockettråden 2

manneblask

Aktiv medlem
Blockettråden 2

weldion

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Cyklistens motsvarighet till dickpic?
22B69E82-45F5-4512-A639-36EC64C83CA6.png

Valhalla_

Aktiv medlem
Blockettråden 2
En 2017 års Pike RCT3 solo air säljes som en 2020 till ovetande?

Till priset av en ny Pike Select med debon air, dessutom. Och inte alltför långt ifrån en ny Pike Ultimate.

Dude come on..

1629405512306.png

Senast ändrad:

eucalyptus

Aktiv medlem
Blockettråden 2

Till priset av en ny Pike Select med debon air, dessutom. Och inte alltför långt ifrån en ny Pike Ultimate.

Dude come on..

Visa bilaga 507488

Folk sätter fel årtal varje dag på detta forum. Så många som inte har någon koll alls... Särskilt på cyklar där de kan sätta 2018 fast modellen är en 2017. Oklart om säljare och köpare är blint omedvetna om sina misstag.

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2

Dude come on..

Visa bilaga 507488
I det här fallet betyder nyskick tydligen: kapad och med enstaka märken.

Utöver allt det där andra då...

freddag

Aktiv medlem
Blockettråden 2

andersson.n

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Inget fel på annonsen egentligen, reagerar mest på att marknaden fortfarande verkar galen i rätt cyklar (om han får den såld):

Det finns 3 transportskador på ramens gaffelrör som inte påverkar funktionen ö.h.t.

Priset är lägst 23500 vill fler köpa är det den som är villigt att betala mer som får den.

Glad att jag fick tag på en exakt likadan i början av sommaren, kostar som bekant under 25 tkr ny.

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Inget fel på annonsen egentligen, reagerar mest på att marknaden fortfarande verkar galen i rätt cyklar (om han får den såld):

Glad att jag fick tag på en exakt likadan i början av sommaren, kostar som bekant under 25 tkr ny.
Jag har klurat en del på hur många av de som köper cyklar till den här typen av (över?)pris som egentligen borde satsa på att hyra cyklar istället. Min bild är att det ofta är oerfarna cyklister, men jag kan givetvis ha fel.

andersson.n

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Jag har klurat en del på hur många av de som köper cyklar till den här typen av (över?)pris som egentligen borde satsa på att hyra cyklar istället. Min bild är att det ofta är oerfarna cyklister, men jag kan givetvis ha fel.
Marknaden har varit så hopplös sedan covid började, så jag vet inte om det ens är överpris. Det är roligt, ramlar ibland in på lite äldre trådar eller kommentarsfält på recensioner och herrejösses vad man kunde få bra grejor för en rimlig peng för några år sedan. Kommer ihåg att jag hösten 2019 kollade på skivbromsad racer för runt 20 tkr, det var bara att välja och vraka bland olika modeller och allt fanns i lager.

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Marknaden har varit så hopplös sedan covid började, så jag vet inte om det ens är överpris. Det är roligt, ramlar ibland in på lite äldre trådar eller kommentarsfält på recensioner och herrejösses vad man kunde få bra grejor för en rimlig peng för några år sedan. Kommer ihåg att jag hösten 2019 kollade på skivbromsad racer för runt 20 tkr, det var bara att välja och vraka bland olika modeller och allt fanns i lager.
Nej, det är klart att det slutgiltiga priset är det aktuella marknadspriset. Och det kan rimligtvis inte vara ett överpris. Ehuru det rimligtvis borde vara det, åtminstone känslomässigt. 😁

Jag tänker mest att, och här kan jag som sagt ha fel, många som köper hoj nu, till den där typen av priser inte cyklar så mycket på hojarna det köper. Jag tänker mig att man kommer ganska långt på låt säga 5'-10' kronors cykelhyra. Och att man då vet vad man vill ha när man om något år köper till mer rimliga (eller är dessa priser här för att stanna?) priser. Dessutom har man en genomgången och fräsch hoj varje gång man ger sig ut.

andersson.n

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Nej, det är klart att det slutgiltiga priset är det aktuella marknadspriset. Och det kan rimligtvis inte vara ett överpris. Ehuru det rimligtvis borde vara det, åtminstone känslomässigt. 😁

Jag tänker mest att, och här kan jag som sagt ha fel, många som köper hoj nu, till den där typen av priser inte cyklar så mycket på hojarna det köper. Jag tänker mig att man kommer ganska långt på låt säga 5'-10' kronors cykelhyra. Och att man då vet vad man vill ha när man om något år köper till mer rimliga (eller är dessa priser här för att stanna?) priser. Dessutom har man en genomgången och fräsch hoj varje gång man ger sig ut.
Förlåt, jag var för upptagen för att vara bitter för att egentligen svara på din reflektion om hyra! 😅

Jag tror du är nåt på spåren. Jag började cykla mer "seriöst" för två år sedan, och har behövt prova mig fram för att hitta rätt hojar. MTB hade nog varit bra att hyra för att lista ut vilken cykel man skulle ha, det finns dock också ett visst problem i att även om man har listat ut vad man vill ha för cykel så finns den kanske inte att köpa enkelt inom rimlig tid. Således kan att bara köpa nåt halvrätt men åtminstone ha en cykel att hoja på vara... acceptabelt om än suboptimalt.

Upplever även att det kan ta lite tid att märka vad som funkar / inte funkar. Hyr man en hoj en helg i solsken är det ju svårt att veta hur den är i regn (tänk skiv- vs fälgbromsar för LVG). Finns även ett stressmoment i att repa osv grejor som man hyr, om försäkringen inte är väldigt tydlig.

Men ja, startar du ett företag som hyr ut hojar månadsvis för ett rimligt pris, med bra försäkringar och gärna att man kan köpa loss hojen om man gillade den, då hade jag nog varit kund! Men i en värld då inte ens skidorterna får tag på cyklar att hyra ut blir det nog tyvärr svårt att genomföra :(

andersson.n

Aktiv medlem
Blockettråden 2

För tydlighets skull så håller jag helt med dig: Bättre för många, speciellt nybörjare, att hyra och hitta rätt, och sedan beställa och tålmodigt vänta i dessa tider. Under tiden kan man cykla på nån gammal skräphoj.

Mashimaro

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Såg den också. Unik cykel som kanske har ett visst samlar/nostalgivärde men det blir också tydligt att det hänt en hel del med geometri och komponenter sedan den cykeln lanserades.
Ja, hur fin den än är, så är den för ny och för vanlig för att vara ett samlarobjekt, och för gammal för att betinga ett högt pris för att den är i så bra skick

icecreamo

Medlem
Blockettråden 2

Sam00

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Köpte en hjälm här igår som skulle vara oanvänd. Den är defintivt inte oanvänd, det finns massa små repor som tyder på att den varit använd ett tag. Det är iofs ett normalt pris för den hjälmen i ok begagnat skick. Jag fattar inte varför folk ska ljuga om sånt.

Stumpy

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Köpte en hjälm här igår som skulle vara oanvänd. Den är defintivt inte oanvänd, det finns massa små repor som tyder på att den varit använd ett tag. Det är iofs ett normalt pris för den hjälmen i ok begagnat skick. Jag fattar inte varför folk ska ljuga om sånt.
Det är dåligt att medvetet skriva fel i annons. Jag skulle inte ens komma på tanken att köpa en använd hjälm, så för min det hade det blivit retur och krav på att säljaren ersätter för frakten.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer