Blockettråden 2

jolov

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Skärmavbild 2021-11-05 kl. 09.40.36.png

jagärintecyklistmen

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Jag har noterat en person som ofta säljer cyklar till misstänkt låga priser och med knapphändig information på Marketplace. Finns det något man kan göra åt sådant? IMG_20211105_131007.jpg

Senast ändrad:

perzzon

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Gissar att om tillräckligt många anmäler så tar deras algos hand om det men sannolikheten att tillräckligt många skall göra det är nog liten.
Problemet med blocket, som nämns ovan, är väl att de behöver bevis och det har man ju aldrig. Bara goda indicier.

Skogling

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Ram 10 k
Hjul 9500
Grupp 15 k
Stolpe 2 k
Pedaler 2 k
Sadel 1500
QR 800
Bock 1000
Flaskställ 1000
Däck 900
Stam 300
Ti bultar 300
Slangar 200
Linda 100
Sadelklämma 500

Tycker inte det är helt orimligt. Men b.v.s.a. då. 😃

uandt

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Har ett par BMC alu ramar jag köpt beg på ebay för lite drygt 1000 kr styck. Jag tycker de är värda mer än så men marknaden gör det uppenbarligen inte.

Har varit lite sugen på att plocka upp en Emonda ram i den prisklassen just för sprättigheten. Men, jag är ju själv inte så sprättig längre...

Hursomhelst, när det kommer ut en i storlek 60 eller mer, för tusenlappen. Då kanske jag bygger ett flatbarhärke i sub 8kg klassen för att just sprätta runt lite. Med den inställningen känns 19´för hela ekipaget lite styvt kanske?

Skogling

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Har ett par BMC alu ramar jag köpt beg på ebay för lite drygt 1000 kr styck. Jag tycker de är värda mer än så men marknaden gör det uppenbarligen inte.

Har varit lite sugen på att plocka upp en Emonda ram i den prisklassen just för sprättigheten. Men, jag är ju själv inte så sprättig längre...

Hursomhelst, när det kommer ut en i storlek 60 eller mer, för tusenlappen. Då kanske jag bygger ett flatbarhärke i sub 8kg klassen för att just sprätta runt lite. Med den inställningen känns 19´för hela ekipaget lite styvt kanske?
Jag säger tvärt om. När du blir äldre är det mer tillfredsställande med ett snärtigare åk. Det får dig att känna dig som 50 igen. 😃

Singular

Aktiv medlem
Blockettråden 2

Vad är det för ramar? Jag är inte oäven.

uandt

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Vad är det för ramar? Jag är inte oäven.
En SLX01'a (den svartvitröda) i 58 cm och en GF02'a i 60. SLX'en är överdesignat skräp men trevlig att cykla på och då är ända baktriangeln lite sne. GF02 an är den tråkigaste cykeln jag någonsin ägt, Saknar helt personlighet. Jag gillar den.

Hade du haft något knasigare än slx01'an hade vi kunnat byta. Annars står den på trainer nu där den har det bra. Har en remdriven BMC med bock också som jag nog tycker minst om men är inte redo att göra mig av med den riktigt än

Singular

Aktiv medlem
Blockettråden 2
En SLX01'a (den svartvitröda) i 58 cm och en GF02'a i 60. SLX'en är överdesignat skräp men trevlig att cykla på och då är ända baktriangeln lite sne. GF02 an är den tråkigaste cykeln jag någonsin ägt, Saknar helt personlighet. Jag gillar den.

Hade du haft något knasigare än slx01'an hade vi kunnat byta. Annars står den på trainer nu där den har det bra. Har en remdriven BMC med bock också som jag nog tycker minst om men är inte redo att göra mig av med den riktigt än
Alla liiite för stora. Attans!

Earlslick

Aktiv medlem
Blockettråden 2

En 60 hade suttit smutt om du vill göra dig av med den. 😀

Score

Medlem
Blockettråden 2
Nästan ny med lite skador. Men lite detaljer kan man önska. Typ vilken modell är det? Vilken storlek? Den som bara vill ha ”en mtb” kanske inte handlar för femsiffriga belopp
Där snackar vi kass info.. Hade det stått att det varit en Specialized och vad det nu är..epic,camber eller så, så hade den säkert varit högintressant.. speciellt för mig som faktiskt letade efter en sådan rätt nyligen.
Och.. Dropp post sadel. Den vill jag veta hur den fungerar!

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer