Blockettråden 2

Fattiglapp

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Där snackar vi kass info.. Hade det stått att det varit en Specialized och vad det nu är..epic,camber eller så, så hade den säkert varit högintressant.. speciellt för mig som faktiskt letade efter en sådan rätt nyligen.
Och.. Dropp post sadel. Den vill jag veta hur den fungerar!
Droppa posten är väl det Postnord sysslar med nuförtiden?

Mashimaro

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Inte det värsta exemplet jag sett, men 6800 känns långt över vad den borde kosta. 2-3000 borde vara mer rätt, eller är det jag som är ute och cyklar? XT 3x9, Hayes HFX samt ej servad gaffel eller dämpare drar ju knappast upp priset.
1636702715945.png

NickPick

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Demo = butiksägaren har använt den som sin cykel det senaste året

*edit
verkar som att uttrycket demo/demokörd på sistone också innefattar ovanstående.
Det verkar vara så butiksägare och personal kommer undan att göra istället för som vi - köpa cyklar för skattad lön. Man är lite avis. Mitt jobb innefattar inte en enda förmån.
Angående priset så är det ju ett bra pris @Berk .

Berk

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Det verkar vara så butiksägare och personal kommer undan att göra istället för som vi - köpa cyklar för skattad lön. Man är lite avis. Mitt jobb innefattar inte en enda förmån.
Angående priset så är det ju ett bra pris @Berk .

Jag tycker inte priset är bra. 11% rabatt är mindre än vad man får för en helt oanvänt cykel när gamla modellerna reas ut.

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2

2 timmar inomhus på trainer är tydligen "absolut" nyskick. Inte illa, att något som är använt kan vara i mer nyskick än när det var nytt. Absolut förefaller ha fått en ny innebörd.

Synd dock, då jag är i behov av något liknande men föredrar att köpa begagnat...

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2

Mashimaro

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Ok, 6969 kr är både alldeles för dyrt, och ett ganska tråkigt skämt, men det är inget jag hade skrotat i alla fall. Zee vevparti, bakväxel, växelreglage(?) är inte helt utan värde. XT V-bromsar är värda några hundralappar också. Och så ramen i sig. Bravado var en av GT:s finare stålramar, och den är också värd lite pengar. 2000 kr kanske är rimligt.

jolov

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Ok, 6969 kr är både alldeles för dyrt, och ett ganska tråkigt skämt, men det är inget jag hade skrotat i alla fall. Zee vevparti, bakväxel, växelreglage(?) är inte helt utan värde. XT V-bromsar är värda några hundralappar också. Och så ramen i sig. Bravado var en av GT:s finare stålramar, och den är också värd lite pengar. 2000 kr kanske är rimligt.
Ja absolut. Hade den sålts för 2k hade jag redan swishat som julklapp till tjejen

Älskar gamla stål-mtbs till vardagsbruk
8E30C140-D3B9-47A3-80CD-2A1759ACB10E.jpeg

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Jag sålde en Timberline (i den där snygga röda färgen) för strax under tusenlappen. (Det vill säga ungefär vad jag själv gav för den för något år sedan.) Dock exklusive slitdelar.

Jag tror att både jag och köparen är nöjda med det priset.

Mashimaro

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Ja absolut. Hade den sålts för 2k hade jag redan swishat som julklapp till tjejen

Älskar gamla stål-mtbs till vardagsbruk
Visa bilaga 524968
2000 var kanske till och med för lågt. Jag bor på landet, och priserna här är lägre in i Huvudstaden. Kanske är t.o.m. 3000 kr eller mer rimligt?

Fanns ju en fin Santa Cruz Chameleon på Köp och Sälj för ett tag sedan. Har för mig att säljaren ville ha 3500 kr för den, och den hade en massa fina delar.

Skogsgubben

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Nästan ny med lite skador. Men lite detaljer kan man önska. Typ vilken modell är det? Vilken storlek? Den som bara vill ha ”en mtb” kanske inte handlar för femsiffriga belopp
Jag köpte motorcykel på en liknande annons en gång i tiden. Det stod typ "grön Kawasaki" i annonsen. Gick hur bra som helst att pruta ner den. Antagligen inga andra som orkat ringa på en så dålig annons. Tur för mig. 😊
(Det fanns inte ens någon bild)

Mashimaro

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Delarna ser ju mer ut som om de sandpapprats med 80-papper än polerats. Den redan nu förstörda finishen lär väl inte hålla sig särskilt länge. Och att kalla LX/STX RC high end och den "bästa off road groupset som fanns på 90-talet" är väl bara ren lögn.

1637739097447.png

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer