Blockettråden 2

eucalyptus

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Är det samma snubbe som skriver ihop texterna åt TCM?
Det kan jag inte svara på. Men vore inte helt förvånande 😂 vet inte om cykelkraftkoncernen har med TCM o göra.

Vet att vi på golvet skrattade fundersamt över texterna tills de berättade att någon i Panama eller om det var närliggande land, satt under en palm och skrev texter året runt. En person som inte kan ett skvatt om något annat än skriva riktiga fantasitexter. Bra betalt och noll i skatt!

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Inte cykelrelaterat, men uppriktighet skall premieras.

Bilagor

• Screenshot_20230301-215025.png
    Screenshot_20230301-215025.png
    38.9 KB · Besök: 296

Ulkan

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Nja. Scott kräver ju skitkrånglig service som betyder skicka iväg, därför gör man inte det…
Ja många säger så, men var hittar du den specifika detaljen? Då Rockshox/ sram själva inte skriver något (vad jag kan hitta) i deras service manualer.

Bara för en service är krånglig så struntar man i och göra den.. känns ju rimligt 👍🏼

Fransosen

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Ibland tycker jag det hängs ut annonser där det egentligen handlar om att besökare av annonsen har bristande kunskap. Jag förstår att det är roligt att hänga ut en annons där sadeln sitter bak och fram på en cykel eller dylikt. Men att någon klagar på att kedjan möjligtvis skulle kunna förlängas tycker jag bara är larvigt…

Ulkan

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Ibland tycker jag det hängs ut annonser där det egentligen handlar om att besökare av annonsen har bristande kunskap. Jag förstår att det är roligt att hänga ut en annons där sadeln sitter bak och fram på en cykel eller dylikt. Men att någon klagar på att kedjan möjligtvis skulle kunna förlängas tycker jag bara är larvigt…
Försöker inte ”hänga ut” någon, jag vill diskutera kring diverse val som gjorts kring cyklar (då jag fick uppfattningen att det var det man gjorde här).
Sen om du känner dig stött, synd. Men du får ju självklart tycka det är löjligt om det är så du känner.

Fransosen

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Försöker inte ”hänga ut” någon, jag vill diskutera kring diverse val som gjorts kring cyklar (då jag fick uppfattningen att det var det man gjorde här).
Sen om du känner dig stött, synd. Men du får ju självklart tycka det är löjligt om det är så du känner.
Jag tänker främst på respekt för säljarna. Bra att du förtydligar dig, då jag uppenbarligen uppfattade det som att du "hängde" ut personen i fråga! Då vet jag åtminstone ditt syfte i denna tråd! Tack! :-)

jolov

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Sånt här då? En gammal trött ss konvertering för 5000kr?

Bilagor

• 8E61FA68-B6B6-483C-A258-798B48AD34F4.png
    8E61FA68-B6B6-483C-A258-798B48AD34F4.png
    267.5 KB · Besök: 136

benjig

Aktiv medlem
Blockettråden 2
En beggad aluminium-hoj för 55k, nu har jag sett allt 😅

Screenshot_20230305_222103_Blocket.jpg

Känns som att säljaren gått in i en klassisk fälla och glömt att alla ens egna uppgraderingar sällan återbetalar sig.

DoubleD

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Brorsan bor i Askim. Kan ju be han fixa spelet för en dejt, han behöver ju inte säga att han är lyckligt gift. ;-)
(Ja, han cykelpendlar så han är legit)

eucalyptus

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Ännu en scott spark 2022 ute för nypris eller över. Suck :) givetvis dras paralell till årets dyrare modell med kolfiberstyrcombo.
Med tanke på fulla lager (typ) och prishöjning så spår jag att få kommer köpa en spark med gx axs för 70k i år…
Jo men nu säljs den av butikanställd? Han tjänar inga pengar om man säljer för 10-15 000kr mindre 😘

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Skulle vara intressant att veta vad en sådan går för. Kan han få 25' för den?
Under covid så gick några sånna där gamla för 30-40k så 25 tusen är nog rätt billigt ändå?
Men finns det inte, i dagsläget till skillnad från under covid-restriktionerna, gott om hojar att tillgå?

LBS här i krokarna har i alla fall kört ordentliga reor sedan i höstas och har gott om röda prislappar på fina hojar för den som är hågad.

NickPick

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Men finns det inte, i dagsläget till skillnad från under covid-restriktionerna, gott om hojar att tillgå?

LBS här i krokarna har i alla fall kört ordentliga reor sedan i höstas och har gott om röda prislappar på fina hojar för den som är hågad.
Ja men man kanske får någon enkel kolram eller kanske aluminium med shimano 105 (om ens det) för pengen 25k., men du har rätt.

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Ramen var ny, men gammal, när cykeln byggdes ihop? Nu är den både gammal och begagnad? Vilket framställs som det enda (?) försäljningsargumentet? Bortsett, då, från att cykel inte passar säljaren.

Bilagor

• Screenshot_20230310-143457.png
    Screenshot_20230310-143457.png
    229.7 KB · Besök: 162
Topp