Blockettråden 2
Någon vill ha en cykel
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Någon vill ha en cykel
? vad är problemet , bra pris eller ?
Enligt Google kostade cykeln ny för 4 år sedan ca 25-26tkr, i alla fall mindre än vad säljaren begär nu ?? vad är problemet , bra pris eller ?
Enligt Google kostade cykeln ny för 4 år sedan ca 25-26tkr, i alla fall mindre än vad säljaren begär nu ?
Man jämför ju med vad "samma" cykel kostar ny nu - är ju inte ett alternativ att köpa den ny för vad den kostade då... så när nypriserna skenar skenar begagnatpriserna - kolla Stumpjumper t ex. Sen kan man ju fortfarande tycka att den är dyr förstås :-)
Precis, men man jämför ju med vad det kostar att köpa den ny nu, inte vad det kostade då. Man lär ju vilja dra av för eventuellt äldre geometri/komponenter osv också.Också tar man i beaktning att man tappar garantier, man vet inte om eventuella krasher, man vet inte hur långt den egentligen gått, man vet inte hur underhållet varit osv.
Ja, kräv av säljaren att den i köpekontraktet erbjuder livstids garanti.Apropå garantier - om det står "livstids garanti" i annonsen, är det säljaren som erbjuder det då? Tillverkaren brukar ju (alltid?) ha ett villkor om "första ägaren".
![]()
Säljes: Crankbrothers synthesis carbon e11 industrinine 27.5 framhjul
Crankbrothers synthesis carbon e11 industrinine hydra 27.5 framhjul. 15/110 I mycket bra skick, Sitter fint Continenthappyride.se
Nästan så man blir sugen på att köpa den för 15k, bara för att få se sig äta upp din hjälm. Att du sedan kommer att få under 10k för din egen Domane är ju en annan femma.![]()
Säljes: Trek Domane 5.2 storlek 60
Storlek 60 Shimano Ultegra växlar, har Duo Trap monterat i ram som mäter kadens och fart . Kommer byta sadehappyride.se
Pröjsar någon 15K för denna skall jag inte bara äta upp min hjälm utan framförallt kränga min egna Domane.
Det skulle bli någon form av inverterad byggtråd? Det låter som jag får redigera inlägget ovan. ?Nästan så man blir sugen på att köpa den för 15k, bara för att få se sig äta upp din hjälm. Att du sedan kommer att få under 10k för din egen Domane är ju en annan femma.
Det är något med TRÄCK-ägare. Gissar på hög medelålder och hög tilltro till märket.![]()
Storlek 60 Shimano Ultegra växlar, har Duo Trap monterat i ram som mäter kadens och fart . Kommer byta sadehappyride.se
Pröjsar någon 15K för denna skall jag inte bara äta upp min hjälm utan framförallt kränga min egna Domane.
Oj det där var väldigt specifikt.Det är något med TRÄCK-ägare. Gissar på hög medelålder och hög tilltro till märket.
Man kör ju den på cykelbanan, så då är det väl en cykel.
Oj det där var väldigt specifikt.
Här har du ett kloxkrent exempel för att stödja din tes ??
Visa bilaga 648670
Håller med. Jag ser det som att affären inleds vid första kontakt och om affären är avslutad kort tid efter den så är det en snabb affär. Det ska dessutom gärna vara utan krångel och en massa frågor, hur snabbt man än kommunicerar. ?Jag tolkar alltid BVSA som att om man inte krånglar och drar ut på det som köpare kan man pruta. Burkar funka fint, även på saker som legat ute länge =)
Behövde google BVSA.
Jag undrar dock vad BVSA innebär precis. Behöver man då köpa inom ett dygn efter annonsen lades ut? Eller kan man komma efter en vecka, titta på cykeln, säga ja inom 5 minuter och då får man rabatt?
Om säljaren behöver pengarna snabbt har man en ännu starkare position som spekulant när man funderar på en BVSA annons som har varit ute länge, så ÄBVLA: ännu billigare vid långsam affär.
Samma person har tidigare lagt ut ”aftermarket” linser till Oakley Sutro av ett märke som finns på AliExpress och velat ha bra betalt för dom också![]()
Säljes: RYET 3D Printed Carbon Sadel
RYET 3D Printed Bicycle Saddle Carbon Fiber Ultralight Hollow Comfortable Breathable MTB Mountain Road bike Cycling Seathappyride.se
Köpa ny på Aliexpress för 890 kr eller betala mer för en beggad? svårt val....
Nej, det där är en moped.Man kör ju den på cykelbanan, så då är det väl en cykel.
Well nej det är väl i bästa fall en motorcykel. Egentligen inte något fordon i lagens mening alls antar jag.Nej, det där är en moped.
Jodå, ett fordon är "En anordning på hjul, band, medar eller liknande som är inrättad huvudsakligen för färd på marken och inte löper på skenor." enligt https://lagen.nu/2001:559#:~:text=En anordning på hjul, band,cyklar, hästfordon och övriga fordon.Well nej det är väl i bästa fall en motorcykel. Egentligen inte något fordon i lagens mening alls antar jag.
Jodå, ett fordon är "En anordning på hjul, band, medar eller liknande som är inrättad huvudsakligen för färd på marken och inte löper på skenor." enligt https://lagen.nu/2001:559#:~:text=En anordning på hjul, band,cyklar, hästfordon och övriga fordon.
Men ett olagligt fordon.
Är det verkligen olagligt? När elsparkcyklar kam till Sverige var stora problemet att det var oklart vilken kategori de tillhördes. Som jag förstått var de inte olaglig
Hen glömde skriva "perfekt för Hellas". ;)Tyckte att den också skulle passa i fula cyklar tråden, men inser att det inte är en cykel.
Visa bilaga 649371
Hen glömde skriva "perfekt för Hellas".
Dork disken är kvar. Det drar upp priset.![]()
Förra deadlinen var 8e juliPassa på innan x är tillbaka! Paralane vann ju typ årets gravel hos road cc så det är säkert en bra cykel.Visa bilaga 649441
synd att det är en "donna" - modell.Förra deadlinen var 8e juli