Blockettråden 2

Blockettråden 2
Är dte inte ett PCS-9? Nu kanske priset gått upp på senare tid, men här fanns det iaf tidigare för ~1500kr: https://www.mantel.com/se/park-tool-pcs-9-mekstall

Hmm, kanske ett PCS-10 iofs, vid närmare titt.. Isåfall får jag ge mig. Men kan även rekommendera säljaren att uppge modellbeteckning.

..men 2018 köpte jag fö ett PCS-10 från Wiggle för 1289kr. :-)
Det är ett PCS-10 som idag kostar ca. 2600kr.
Men absolut, att ange beteckningen i annonsen hade gjort att säljaren sluppit se sin annons i den här tråden.

1659085787736.png

Blockettråden 2
Den mest förhoppningsfulla prissättning jag sett. Två olika längder på pedalarmarna (om jag läst rätt) och 16 Vätterrundor.

Blockettråden 2
En på många sätt väldans trevlig hoj. Innovativt och bra med "drömskick".

Men är det först till kvarn, eller inte som gäller? Och är det bara jag som snarare ser prutmån, än förestående budgivning...?

Brasklapp: jag cyklar sällan i flanell, och skägg har jag endast när jag är för lat för att raka mig.

Bilagor

• Screenshot_20220807-082223_Firefox.jpg
    Screenshot_20220807-082223_Firefox.jpg
    212.1 KB · Besök: 268
  • Screenshot_20220807-082213_Firefox.jpg
    Screenshot_20220807-082213_Firefox.jpg
    414.9 KB · Besök: 262
Blockettråden 2
En på många sätt väldans trevlig hoj. Innovativt och bra med "drömskick".

Men är det först till kvarn, eller inte som gäller? Och är det bara jag som snarare ser prutmån, än förestående budgivning...?

Brasklapp: jag cyklar sällan i flanell, och skägg har jag endast när jag är för lat för att raka mig.
Men…ska alla swisha och så får man hoppas att man får ca 50k tillbaka om man inte var först?

Blockettråden 2
Knäppt att Facebook låter sig användas för upprepad häleriverksamhet.
Men väl talande för hur mycket det bryr sig i att det inte går att anmäla ett inlägg som (troligt) stöldgods på Facebook marketplace.

Blockettråden 2
En till intressekol som säljas. Den här försäljning har intressanta uppsättning att säljaren ska bjuda själva.

Visa bilaga 572989
Jag tycker den där typen av tillägg på bud-annonser är märkliga (bud-annonser i sig är märkliga men det är en annan tråd). "Jag väljer vilket bud", "med rätt att neka" etc. Alternativet torde ju vara att första bud någon lägger, oavsett storlek och utformning, skulle vara bindande för säljaren.

Blockettråden 2
Jag tycker den där typen av tillägg på bud-annonser är märkliga (bud-annonser i sig är märkliga men det är en annan tråd). "Jag väljer vilket bud", "med rätt att neka" etc. Alternativet torde ju vara att första bud någon lägger, oavsett storlek och utformning, skulle vara bindande för säljaren.

Men budgivning i Sverige är märkliga. Vid lägenheter är det inte högsta bjud som gäller, som i alla andra länder, men säljeren får välja.

Blockettråden 2
Men budgivning i Sverige är märkliga. Vid lägenheter är det inte högsta bjud som gäller, som i alla andra länder, men säljeren får välja.
Vilket är ett högst rimligt förfarande, tycker jag. Motsatsen innebär att jag kan tvingas in i ett avtal med en oönskad avtalspart. Men jag förstår att det kan framstå som lite egendomligt.

Det jag, egentligen, vänder mig mot med bud-annonser (ok, det blev den här tråden i alla fall) är att det är ett format som inte riktigt fungerar utan en ordentlig struktur. Det finns aktörer som erbjuder sådana, sälj då cykeln där istället.

Blockettråden 2
Vilket är ett högst rimligt förfarande, tycker jag. Motsatsen innebär att jag kan tvingas in i ett avtal med en oönskad avtalspart. Men jag förstår att det kan framstå som lite egendomligt.

Jag tycker att det är riktigt konstigt för spekulanter, framförallt när det handlar om miljoner. Men det är ännu mycket konstigare att bud inte är bindande, det är helt obegripliga för dom som flyttar till Sverige.

Det jag, egentligen, vänder mig mot med bud-annonser (ok, det blev den här tråden i alla fall) är att det är ett format som inte riktigt fungerar utan en ordentlig struktur. Det finns aktörer som erbjuder sådana, sälj då cykeln där istället.

Håller med.

Blockettråden 2
Bra produkt! Men hur hamnade den här egentligen. Har den kanske lika oklar bakgrund som en del av cyklarna som annonseras ut här?

Tillbaka
Topp