Blockettråden 2

Blockettråden 2
Tanken var att länka till "Hassan, Radannons (?)" men yt svek mig.

Bilagor

• Screenshot_20230812-180938.png
    Screenshot_20230812-180938.png
    100 KB · Besök: 298
Blockettråden 2
Fråga: ser jag rätt att det finns massor med repor på linsen på högre hälften av bilden?
Om ja, köpar nån såna begagnade glasögon?

2023-08-16-18-49-16-374.jpg

Blockettråden 2
Alltså jag undrar var man lär sig att skriva text i annonser på det där...intressanta sättet. Unik cykel, fynd, först till kvarn...det minskar min eventuella köplust med ungefär 99.5 procent.

Har sålt en hel del saker här på happy och det har nog genomgående varit positiva upplevelser. Sålde en cykel på blocket häromdagen och det är något annat ofta. Fick efter avslutad försäljning uppmaningen att ta bort annonsen från köparen...hm, verkligen? ;)

Blockettråden 2
Alltså jag undrar var man lär sig att skriva text i annonser på det där...intressanta sättet. Unik cykel, fynd, först till kvarn...det minskar min eventuella köplust med ungefär 99.5 procent.

Har sålt en hel del saker här på happy och det har nog genomgående varit positiva upplevelser. Sålde en cykel på blocket häromdagen och det är något annat ofta. Fick efter avslutad försäljning uppmaningen att ta bort annonsen från köparen...hm, verkligen? ;)
Håller med, tycker det säger mycket om säljarens förmodade sjuka övergrandiosa sinne. Det är ju rakt igenom skitsnack. Styret har väldigt mycket flare iaf, det stämmer.

Bara en "stjärna" skriver sådär.

Blockettråden 2
Håller med, tycker det säger mycket om säljarens förmodade sjuka övergrandiosa sinne. Det är ju rakt igenom skitsnack. Styret har väldigt mycket flare iaf, det stämmer.

Bara en "stjärna" skriver sådär.
Jao :) Och sen dom som lägger ett skambud med orden - "jag hämtar den direkt, du får pengarna i handen". Jaha? Spelar roll om jag säljer något samma dag eller 4 veckor senare.

Inte är det lätt inte varken att lägga ut säljannons eller svara på rätt sätt när man har kritiska ögon som läser ;)

Blockettråden 2
Jao :) Och sen dom som lägger ett skambud med orden - "jag hämtar den direkt, du får pengarna i handen". Jaha? Spelar roll om jag säljer något samma dag eller 4 veckor senare.

Inte är det lätt inte varken att lägga ut säljannons eller svara på rätt sätt när man har kritiska ögon som läser ;)

Det är klart att det spelar roll. Ibland vill man bli av med grejer fort, eller behöver pengar direkt till något annat. Skrev precis till en kille på Blocket om en säng, och han gick med på ett lägre pris om jag hämtade den redan till helgen.

Blockettråden 2
Det är klart att det spelar roll. Ibland vill man bli av med grejer fort, eller behöver pengar direkt till något annat. Skrev precis till en kille på Blocket om en säng, och han gick med på ett lägre pris om jag hämtade den redan till helgen.

Jag har haft det tvärtom. Enda jobbiga försäljningen på happy var ett hjulpar. Då sälde jag först till en som jag hade frågad om han hade Boost och han var övertygad, men han ringde senare att dom inte passade i sin cykel. Då köpte jag hjul tillbaka (för lite mindre) och lagde den ut igen. Då fick jag flera som PMde med förslag på halva priset och en den värsta hotade att han var i stan på helgen och jag då behövde sänka prisen. Då slutade jag svara. Fick en eller två hot till när han kam till stan eller/och nästan lämnade stan.

Senast ändrad:
Blockettråden 2
Jag har haft det tvärtom. Enda jobbiga försäljningen på happy var ett hjulpar. Då sälde jag först till en som jag hade frågad om han hade Boost och han var övertygad, men han ringde senare att dom inte passade i sin cykel. Då köpte jag hjul tillbaka (för lite mindre) och lagde den ut igen. Då fick jag flera som PMde med förslag på halva priset och en dom bästa hotade att han var i stan på helgen och jag då behövde sänka prisen. Då slutade jag svara. Fick en eller två hot till när han kam till stan eller/och nästan lämnade stan.

Beror på vad du säljer, när och till vem givetvis.

Blockettråden 2
Att folk ibland behöver bli av med grejer snabbt är väl inte särskilt märkvärdigt, men jag håller med om att såna annonser där säljaren brer på om hur fantastik grejen är ofta känns rätt pinsamma snarare än lockande till köp. Liksom, om prylen nu är så himla bra, varför sälja i så fall?

Blockettråden 2
Mm, vi är alla olika hur man resonerar runt pengar. Det är ingen generell sanning att snabbt + lägre pris är önskvärt som säljare.

Blockettråden 2
Mm, vi är alla olika hur man resonerar runt pengar. Det är ingen generell sanning att snabbt + lägre pris är önskvärt som säljare.
Det har jag inte sagt heller. Någon generell sanning är det förstås inte, men det är självklart att man kan vilja sälja snabbt och billigare. ”Spelar roll om jag säljer något samma dag eller 4 veckor senare.” skrev du. Som en generell sanning. Ja, säger jag, det spelar roll i många fall.

Blockettråden 2
Det har jag inte sagt heller. Någon generell sanning är det förstås inte, men det är självklart att man kan vilja sälja snabbt och billigare. ”Spelar roll om jag säljer något samma dag eller 4 veckor senare.” skrev du. Som en generell sanning. Ja, säger jag, det spelar roll i många fall.
Jadu...ordet "jag" innebär att jag pratar om mig själv :) Vi får enas om att tycka olika helt enkelt.

Blockettråden 2
Jadu...ordet "jag" innebär att jag pratar om mig själv :) Vi får enas om att tycka olika helt enkelt.
Nu framställdes det ju som att människor som lägger ett lägre bud och kan köpa fort gör fel, alltså att det är per definition fel. Det ser du säkert om du läser det du skrev med så raljant ton:

Och sen dom (sic) som lägger ett skambud med orden - "jag hämtar den direkt, du får pengarna i handen". Jaha? Spelar roll om jag säljer något samma dag eller 4 veckor senare.

Dessutom har ingen påstått att det är en generell sanning att snabb försäljning till lägre pris är önskvärt. Men det kan mycket väl vara det.

Ha det fint nu.

Tillbaka
Topp