Blockettråden 2
Över med den till avdelningen fula hojar nu genast!![]()
Säljes: 1990s Scott solution tigua
Very highly speced touring bike. Built around a Old Scott 26 inch wheel mountain bike. 3x8 drive train, cassette is 11/happyride.se
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Över med den till avdelningen fula hojar nu genast!![]()
Säljes: 1990s Scott solution tigua
Very highly speced touring bike. Built around a Old Scott 26 inch wheel mountain bike. 3x8 drive train, cassette is 11/happyride.se
Kan nån berätta för mig hur?
Vad är det för företag?https://happyride.se/annonser/democyklad-orbea-orca-m21e-ltd-2023-storlek-53.285356/ Democyklad 150-200 mil. Jag förstår att det är ett enkelt sett att slippa betala förmånsvärde / köpa själv men en cykel som är använd mer än 40h snabb cykling är väl inte en "demo" :)
Syftet med "Demo" är väl att du kan köpa den som "ny" och registrera dig som förste ägare för garanti hos Orbea.https://happyride.se/annonser/democyklad-orbea-orca-m21e-ltd-2023-storlek-53.285356/ Democyklad 150-200 mil. Jag förstår att det är ett enkelt sett att slippa betala förmånsvärde / köpa själv men en cykel som är använd mer än 40h snabb cykling är väl inte en "demo" :)
Vad är det för företag?
Fö är det lite snyggt att man inte kan lista historik och sånt från företag som annonserar.
Har inget samröre med butiken men handlat en hel del där genom åren, primärt Swimrunrelaterade grejer. Trevliga människor som driver butiken och känns inte som de håller på med något fuffens.Vad är det för företag?
Fö är det lite snyggt att man inte kan lista historik och sånt från företag som annonserar.
Sparsamt använd som framhjul?
Kan ha suttit på en 2wd hoj också.
Hade inte @42Hz en sådan med kassett på båda hjulen för att kunna skifta fritt fram och bak?Eller på en Surly Moonlander som faktiskt har ett bakhjul (dock utan kassett) fram.
![]()
Surly Moonlander | The Largest Fat Tire Bike | Worlds Biggest Fat Bike
The Surly Moonlander is the most capable fat tire bike ever created. Featuring this worlds widest bike tiressurlybikes.com
Avd: Ingen länk, bara lite gnäll.
Jag slutade handla via Blocket för uppskattningsvis ett decennium sedan. Jag hade vid den tidpunkten ruttnat på allt snack om sista priset i tid och otid.
För sisådär en knapp månad sedan skaffade jag dock ett konto igen. Mest för att stå på köpsidan då utbudet av den typen av begagnat material jag är ute efter just nu och en tid framåt förefaller bättre där än på andra andrahandsmarknader jag har tillgång till. Dessutom verkade Blocket som handelsplattform mycket smidigare, tryggare och bättre idag än då, för tio år sedan.
När jag ändå hade ett konto passade jag på att lägga ut lite blandat jox till försäljning.
Till dags dato har jag hunnit polisanmäla två bedrägeriförsök; tackat nej till en handfull prisförslag under halva efterfrågade priset (jag vågar påstå att samtliga prylar jag lagt upp har prisatts för att försvinna snabbt och att utrymmet för skambud är i det närmaste obefintligt); och blockerat fler användare än jag önskar räkna efter.
Nu var jag ju inte helt oförberedd så jag tar ganska lätt på ovanstående. Men min fråga är: är detta vad jag kan förvänta mig, eller har jag bara inte förstått hur jag bör uppträda på Blocket? (Och på ett mer filosofiskt plan: har vi inte kommit längre än såhär?)
Redigerat: måhända skall jag tillägga jag antar det faktum att Blocket markerar nya användare men just "ny användare" gör att bedragare riktar in sig på dessa i större utsträckning än andra. Samt att mitt intresse för att diskutera 50-lappar hit eller dit med prutare är fullkomligt obefintligt och att jag närmast tvångsmässigt nyttjar blockera-funktionen när sådant kommer på tal.
Det tror jag också. Att "ny användare" är lovligt byte.Det låter rimligt att "ny användare" attraherar såna personer. Kankse också typ av varor du säljer?
Min största problem på Blocket är folk som frågar om varan finns kvar och sen aldrig visar intresse (händer också på happy). Och folk som skulle komma förbi men aldrig dyker upp (aldrig hänt på happy).
Får jag fråga hur man bedräger en säljare?
Det tror jag också. Att "ny användare" är lovligt byte.
Jag har också funderat kring om det är vissa kategorier av varor som är mer, skall vi kalla det, utsatta än andra. Måhända är underlaget jag utgår från för litet, men jag kan se något tidigt mönster som pekar på det.
Däremot förefaller det finnas ett visst samband mellan språklig förmåga (eller åtminstone intresse av att uttrycka sig någorlunda väl i skrift) och min lista av blockerade användare.
I de fall jag polisanmält handlar det om icke verifierade användare som nyttjat "Köp nu-funktionen". Då har de, uppenbarligen, går tillgång till mina kontaktuppgifter (epostadress och telefonnummer) eller åtminstone möjlighet att skicka egenkomponerade epostmeddelanden och sms till mig. Samtliga med länkar som påstås komma från Blocket eller fraktbolag och som kräver att jag knappar in kortnummer och exakt saldo på kortet, av diverse olika anledningar.
Jag förutsätter att antalet personer som faller för den typen av bedrägeriförsök är skyhögt. Det är åtminstone vad klienterna inom kriminalvården påstod när jag hade nöjet att hänga med dem om dagarna. Med sedvanligt avdrag för de försköningar som kom med, vågar jag påstå, samtliga historier jag fick mig till livs då är väl antalet åtminstone ganska högt.Skulle hoppas att (nästan) ingen faller för så en tydlig bedrägeriförsök.
Men att de har tillgång till din epostadress och telefonnummer är sorgligt.
Jag förutsätter att antalet personer som faller för den typen av bedrägeriförsök är skyhögt. Det är åtminstone vad klienterna inom kriminalvården påstod när jag hade nöjet att hänga med dem om dagarna. Med sedvanligt avdrag för de försköningar som kom med, vågar jag påstå, samtliga historier jag fick mig till livs då är väl antalet åtminstone ganska högt.
Jag är som sagt osäker på om de de facto har mina kontaktuppgifter eller om de bara kan nyttja dem via Blocket på något sätt. Det övergår vida mitt förstånd.
I ärlighetens namn är jag mer irriterad över alla de där andra användarna som bara är odrägliga.
Hur tänker du?Tycker att det här är en av de få bra användningsområden för AI.
Hur tänker du?
Kejsarens nya cykel?
En sådan knapp på Blocket hade varit kanon.Det borde vara enkelt för AI att känna igen skambud och 50 rabatt. Då skulle AIn kunna skicka ett vänligt meddelandet tillbaka, allt utan att du behöver göra något. En sån knap på Blocket skulle vara bra.
Ja, eller kanske läge att messa och kolla om den finns kvar?Kejsarens nya cykel?
Jag har viss grundläggande utbildning kring suicidprevention.Testa Marketplace, typ 7 ggr värre än Blocket.
Snarare de här kanske?![]()
Säljes: Mavic hjul
Säljer ett par mavic crossmax mtb hjul 29" boost, 25mm innerbredd! Använda fåtal gånger! S&happyride.se
Jag antar att detta är inte samma modell? Tyckte oavsett att de var smådyra.