Blockettråden 2

Blockettråden 2
i kommunismen kommer allt vara gratis, förutom reklambroschyrer som kommer kosta 75 kr
Visa bilaga 816468
Jag sålde en liknande Crescent katalog från 90-talet, för många år sedan. Kommer inte ihåg exakt vad jag fick, men det bör ha varit 20 - 40 kronor. Människor samlar ju på olika saker, så jag tycker inte att det är något direkt överpris.
I samma veva sålde jag lite medlemstidningar mm från Volvo PV klubben. Tyskar är/var tokiga i Volvo PV, så de såldes direkt för ännu mer än Crescent katalogen.

Blockettråden 2
Jag sålde en liknande Crescent katalog från 90-talet, för många år sedan. Kommer inte ihåg exakt vad jag fick, men det bör ha varit 20 - 40 kronor. Människor samlar ju på olika saker, så jag tycker inte att det är något direkt överpris.
I samma veva sålde jag lite medlemstidningar mm från Volvo PV klubben. Tyskar är/var tokiga i Volvo PV, så de såldes direkt för ännu mer än Crescent katalogen.
Det roliga här var väl namnet i kombination med att sälja gammal reklam.

Blockettråden 2
Här måste man väl nästan ställa sig frågan: En nolla för mycket, eller två?

Den frågan har vi ställt oss redan kring ett år sen här. Undrar hur många år till den komma att vara kvar.

Tittade nu för första gången lite mer noggrann på annonsen. Minste säljaren hade kunna göra är att tvätta cykeln när man begär sex siffror.

Blockettråden 2
känner mig dum
Skärmavbild 2026-02-20 kl. 19.52.16.webp

Blockettråden 2
Annonsen är inte bara dåligt formulerad, den verkar skum. Bilder på elsparkcyklar som förmodligen är hyrelsparkar. Så den visar förmodligen inte det som säljs. Kan skickas till bla Instabox, hur en sådan nu skall få plats där. Så en eventuell köpare kan förvänta sig vad som helst. Blir lite nyfiken, så jag kontaktar kanske säljaren.

Blockettråden 2
Jag kunde inte stilla min nyfikenhet, så jag kontaktade säljaren och fick faktiskt ett svar. Och det visade sig att det faktiskt är påsar som säljs. Något i stil med denna från Biltema för 10 kronor, https://www.biltema.se/hem/forvarin...2bJPYa0AMwMPks734FaOc379ym47HJxhoC-cAQAvD_BwE, fast gråa och med annan logga.

Jag undrar vem som betalar 100 kronor + 59 kronor i frakt när man kan köpa till mycket lägre pris i lågprisvaruhus. Ser precis att säljaren insett det och sänkt priset till 90 kronor.
Så lite bedrägligt är det, kanske en dropshipping ide bakom det. Det finns en del som håller på med det på Tradera, vanligare förr än nu när det finns fler sätt att sälja på.

Annonsen är så dåligt utformat, så jag tror ingen nappar på den.

Blockettråden 2
Får man komma med riktiga tips här eller är tråden bara för att skratta åt felaktigt prissatta cyklar?
Denna Scott är lite lockande. Fint utrustad. Kanske inte toppskick men någon i Göteborg kanske vill köpa?
https://www.blocket.se/21236587

Mycket bättre med intressanta saker!

Jag kan bara komma med tråkiga saker som drev som man kan köpa nytt för 13 euro hos tysken (måste lägga upp mina oanvända för ännu pris).

2026-03-04-18-14-07-100.webp

Blockettråden 2
Blockettråden 2
Raggarcykel? Om den håller vad den lovar är det ett bra pris.

Information

• Skick
    Använd – i gott skick
  • Är du intresserad av att snabbt glida fram i stadsmiljön? Söker du en cykel som imponerar på ALLA kvinnor? Här har du en riktigt brudmagnet!!! Avskalad och oväxlad lätt cykel! 28” hjul. Får du inte brudar med denna så bör du fundera på munkliv i kloster! Pris 900kr. Gärna inbyte av defekta cyklar vid köp!

Blockettråden 2
Raggarcykel? Om den håller vad den lovar är det ett bra pris.

Information

• Skick
    Använd – i gott skick
  • Är du intresserad av att snabbt glida fram i stadsmiljön? Söker du en cykel som imponerar på ALLA kvinnor? Här har du en riktigt brudmagnet!!! Avskalad och oväxlad lätt cykel! 28” hjul. Får du inte brudar med denna så bör du fundera på munkliv i kloster! Pris 900kr. Gärna inbyte av defekta cyklar vid köp!

Jätteful. På alla sätt och vis. Jag tror inte ens jag skulle kunna få några killar med den.

Blockettråden 2
"Endast intressekoll, ska inte säljas" 🙃
One of a kind?

Pax för att bli marknadstrateg hos Trek.
Steg ett: tillverka mer än en cykeln av varje modell.
Steg två: löneförhandla.

Redigerat: stavfel.

Senast ändrad:
Blockettråden 2
"Endast intressekoll, ska inte säljas" 🙃
Jag har svårt att släppa den här annonsen.
Jag tycker nog inte att det är så konstigt, det är ändå ett "än" efter ordet säljas.
Man kan tänka sig att han tänker köpa en ny cykel och behöver sälja först för att finansiera köpet men absolut inte vill vara cykellös.
Eller att det finns saker som behöver fixas innan den är redo att säljas till önskat pris.
F ö får bilden mig att tänka på

Tillbaka
Topp