bakväxel skrev:
-------------------------------------------------------
> Raggamuffin skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Bmc slår på trumman nu. Många handlare i
> > Danmark säljer. Ett par i Sverige gör, t ex
> > vissa team sportia då och Bikeitaly.
>
>
> Otroligt bra service på Bikeitaly, verkligen som
> dag och natt om man jämför med Cykelmagneten.
> Lite OT men tyvärr kommer dom inte ta in fler
> Wilier, då Göran är helt omöjligt att ha att
> göra med. Även Cykeltjänst i Södertälje
> tröttnade på Göran, och säljer inte Wilier
> längre.
> Själv fått tjata flera gånger, och även till
> slut tröttnat att aldrig få prylar eller ens
> återkoppling.
Jag gillar inte Bikeitaly men Cykelmagneten
Fråga om en sadelklämmar på Bikeitaly i december, väntade och väntade så körde inom Bikeitaly en månad senare och kolla om den kommit men det var glömt. 1,5 mån senare ringer jag cykelmagneten, han sa dem plockar en från en av sina cyklar och skickar till mig så får jag den snabbt. Någon vecka senare inom bikeitaly i annat ärende och han visar upp att han har klämman hade såklart fått lämnat mitt nr 2 gånger där så han kunde ringt ialf.
Köpte en Trek superfly 9.6 där, dagen efter går luften ur framgaffeln, inom butiken på vägen hem en del folk därinne så ställer mig i kö. Kommer in en kille med lös ram och behöver hjälp att pressa ur nått lager eller vad han sa, han släpper alla kunder och hjälper killen trots oss andra som står i kö.
Boka service på cykeln som jag köpt där, lämnar den en lördag och skulle hämta tisd när jag passera där förbi efter jobb 15.30, inga problem tar inte lång tid med service och att kolla över cykeln säger killen. Kommer tisd 15.30 frågar om den är klar, den äldre herren säger att den är inte klar och att dem aldrig skulle säga att man kunde hämta en cykel 15.30 utan 16.00 lämnar dem ut cyklar så jag får snällt vänta. Dem hade inte ens börjat på cykeln och jag hade planerat att dra ut i skogen direkt, förbannad och tog cykeln.
Hade även sagt till om att sadeln var sönder när jag boka servicen 3 veckor tidigare, han hade inte haft tid att maila Trek bilderna. Tog kontakt med en annan återförsäljare som hjälpte mig med sadeln, men fick svar dagen efter att Bikeitaly hade en sadel på väg till dem som skulle vara där onsdag. Var där på fredagen och tydligen hade Trk ingen sadel då den var restad, han visar Treks saldo sa att jag snackat med en annan återförsäljare som sa att Trek hade skickat en sadel till Bikeitaly. Fick då en sadel
Även en polare som lämnat sin cykel på service och den var inte ens påbörjad när han kom, dock fick han lite strumpor och någon vattenflaska ialf :P