BMX cykel köp!?...

ScottSparky

Medlem
BMX cykel köp!?...
Vi söker efter en bra BMX cykel till vår 11 årige son, vilka fabrikat/märken ska man titta efter och vilka märken ska man akta sig för ?, vi söker en renodlad modell som är avsedd för park/trick cykling och tar gärna emot tips i alla avseenden, gärna tips på bra förhandlare!.

BMX cykel köp!?...
Webb och fysisk butik i Gbg.
De har varit sveriges nav för bmx i herrans många år.
Jag tänker att din 11 åriga son kanske behöver en 18" bmx beroende på hur lång han är. Sånt kan de svara och hjälpa till med.

Rite.se är en annan webbutik som säkert kan hjälpa till.

BMX cykel köp!?...
Kollar på BMX och vet noll.

Den ser ut är vara för barn. Kan man se hur stor? Kan man sätta pegs bak också? Vet inte hur de sitter fast

20'' GT är vad vi får veta

Screenshot_20211114-095313_Facebook.jpg

BMX cykel köp!?...
Edit: Ser ut att vara en GT Slammer, helt original.

I princip alla BMX:er har 20” hjul och storleken bestäms efter ramlängd. Barncyklar med mindre hjul finns oftast bara i en längd per hjulstorlek.

Denna BMX skulle kunna vara allt från en liten barncykel till en 190 lång. Men baserat på hur den ser ut så är det nog en barncykel. Perfekt skolcykel, troligen ganska gammal. Pegs går att sätta bak, fästs på axeln men muttrarna som redan sitter där.

BMX cykel köp!?...
I princip alla BMX:er har 20” hjul och storleken bestäms efter ramlängd. Barncyklar med mindre hjul finns oftast bara i en längd per hjulstorlek.

Denna BMX skulle kunna vara allt från en liten barncykel till en 190 lång. Men baserat på hur den ser ut så är det nog en barncykel. Perfekt skolcykel, troligen ganska gammal. Pegs går att sätta bak, fästs på axeln men muttrarna som redan sitter där.
Ja, precis jag tänker att erfaret öga kan bedöma ungefärligt. Jag ser själv att en del är väldigt mycket längre men det finns väl olika typer av bmx också.
Får se om jag orkar åka så långt o kolla

BMX cykel köp!?...
Verkar vara en slammer och 2021 är det en enligt bikester en vuxencykel med 170mm vev
Funkar fint som skolcykel till barn utan referenser om kvalité.

Ser ut att vara 20" ram och 7" styre. Street-åkarna på sent 90tal hade väl liknande setups, men om du ska använda den som bmx så finns det väldigt många bättre alternativ.

BMX cykel köp!?...
Funkar fint som skolcykel till barn utan referenser om kvalité.

Ser ut att vara 20" ram och 7" styre. Street-åkarna på sent 90tal hade väl liknande setups, men om du ska använda den som bmx så finns det väldigt många bättre alternativ.
Det är till en pojke som vill lattja lite. Väger väl runt 30 kg så det mesta håller nog. Egentligen bättre med en dirt men han säger bmx med pegs.

BMX cykel köp!?...
Det är till en pojke som vill lattja lite. Väger väl runt 30 kg så det mesta håller nog. Egentligen bättre med en dirt men han säger bmx med pegs.
Ok, då duger den säkert men den kommer ju väga en hel del. Säkert 14-15kg
Beroende på hans längd/ålder så kan en 18" bmx vara bättre.
Den du länkar hade jag inte betalt mer än 500:- för. En ordentlig 18" eller kortare 20" går säkert på från 2000:- beg, men om han tröttnar så kan du säkert sälja den för samma pris eller mindre förlust.

BMX cykel köp!?...
Jag har en 18" We the people (WTP, tror det är modellen Curse) som grabben växt ur och som jag tänkte sälja. PM:a mig om det kan vara av intresse. Tror jag har pegs som jag kan skicka med.
Låter spontant som det bästaste tipset. Min grabb körde med sin 18" till han blev typ 160cm lång. Satte till och med på ett högre styre så han kunde köra med den så länge som möjligt. Hans 20" var av naturliga skäl betydligt större.

Tillbaka
Topp