Bob yak eller dyl

CalleB

Aktiv medlem
Bob yak eller dyl
Jag funderar på att ta en sväng runt Gotland om ett par veckor. Min förhoppning är att köra stigar så mycket som möjligt och hålla mig borta från bilvägarna.

Har kollat lite på cykelvagnar typ Bob yak eller Bob ibex. Finns det någon butik i Stockholmsområdet som säljer sådana? Eller finns det kanske någon som är villig att hyra ut sin en vecka?

Bob yak eller dyl
Okej, ska höra med dom om dom har någon inne. Tydligen ska Jarla Cykel sälja Bob också, men de hade inte nån inne. Om de skulle beställa så skulle jag behöva lägga handpenning, vilket för övrigt låter hur sjukt som helst. De skyltar på hemsidan att de säljer dessa, men man måste betala för att de överhuvudtaget skall ta hem den till butiken.

Har läst lite om dem i en annan tråd här på happy, men vet någon om de går att montera ihop lite smidigt så den är lättare att förvara när man inte använder den. Mitt förråd börjar bli ganska fullt nu.

Bob yak eller dyl
Har någon provat en extrawheel? Den tar mycket packning (120 liter) men det står inte alls hur mycket vikt den tar. 2200 SEK är inte så mycket pengar heller.

Bob yak eller dyl
Jo. Jag märkte det.

Jag funderar allvarligt på att göra som CMU gjorde när deras elevsupport blev överbelamrad med arbete: de satte en nalle på en stol utanför helpdesken som studenterna fick förklara sitt problem för innan de fick gå in och prata med någon människa. Det minskade trycket med över 40%.

- Hej nallen, jag kan inte logga in. Jag har kollat att det är rätt lösenord och att jag inte har Caps Lo..., nej det hade jag inte kollat.

Bob yak eller dyl
googla på weber monoporter. Jag har en du kan få klämma på.

Däremot så tror jag du är rätt rökt på att bara cykla stig på gotland. Det går bitvis men gotland är inte så stigbetäckt som man skulle kunna ha hoppats. Det går iofs rykten om att det håller på att märkas upp nån lite längre ridled men jag har inte hört hur det har gått med det.

Jag är f.ö. på gotland nästa vecka...

Bob yak eller dyl

Bilagor

• 00006176.jpg
    00006176.jpg
    22.9 KB · Besök: 16
Senast redigerad av en moderator:
Bob yak eller dyl
Hörru, CalleB, har du köpt någon kärra? Jag köpte en Bob Yak i början av sommaren men har sålt den till min polare, som råkar bo på just Gotland. Han bor i Visby och om du vill skall jag slå honom en signal. Du får säkert hyra den - han är en hygglig karl.

/Jörgen

www.democracynow.org

Bob yak eller dyl
Misärpendlaren skrev:
-------------------------------------------------------
> Addnature säljer iaf massa delar till Bob Yak,
> fast det är inte det du frågar över.

Jo, det har jag sett, men det känns inte riktigt aktuellt att köpa en så dyr kärra bara för detta...

> Jag skriver mest så mina kollegor tror att jag
> jobbar. :-)

hehe. :D

Bob yak eller dyl
Snikvarianden:
https://www.fyndfirman.se/fritid-barn/cykelkarra/cykelkarra-transport

Fast om jag skulle fjällcykla med den skulle jag iaf inte använda snabbkopplingsfästet, utan ett hjul med långsamkopplingar.

Vet någon om det finns en Bob Yak återförsäljar e i Göteborg?
Tänkte kolla om det går att modda den snabbkopplingen för att passa till snikkärran. Som förutom den grejen varit riktigt bra.
Har lastat mängder av skrot o hundmat på den. Men när jag tog hem 12 vattenmeloner byggde de för högt, det blev vingligt.

Tillbaka
Topp