Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det sliter en del på kroppen med HTRaggamuffin sa:HT 2013 och sen FS senaste tre åren.
Kan inte se några fördelar med HT alls totalt sätt. Den lägre vikten äts upp hundrafalt av hur mycket mer min kropp får pryl och vad jag orkar de sista milen.
Det går utmärkt att köra alla lopp i långloppscupen med en HT. Tycke och smak.
katten sa:Det går utmärkt med en ht26" också. Jag har kört långa rundan på det. Jag körde om flera som körde fulldämpat i "trixiga" nedförsbackar. FS är bra om man har råd med en... Den stora skillnaden är att vara vältränad.
Kattens ? träningsprogram inför långa BST:
1 kondition
2 kondition
3 nedförsbackar sämre stigar - så du kan köra om
4 viktigt: leta upp en del av skogen som är grisig och kör många varv i lera!
Kul lopp
/A
Capra ibex sa:Det är enkel ekvation fs vs ht
Är det mycket stig med rötter och stenar. Kör fs
Är det mycket grus,asfalt och grova traktorsvägar. Kör ht
En ht får alltid slita mer på stig än en fs. Så är det, oavsett vad alla ht talibaner säger.
En fs är tyngre och segare uppför och på långlopp med mer enkel stig o mkt grus KAN den vara långsammare totalt sett än en ht.
Hade jag varit motionär och valt en cykel hade jag kört alla långlopp på fs.
Jag kör bara ht på race.
Bara på happyNickPick sa:Capra ibex sa:Det är enkel ekvation fs vs ht
Är det mycket stig med rötter och stenar. Kör fs
Är det mycket grus,asfalt och grova traktorsvägar. Kör ht
En ht får alltid slita mer på stig än en fs. Så är det, oavsett vad alla ht talibaner säger.
En fs är tyngre och segare uppför och på långlopp med mer enkel stig o mkt grus KAN den vara långsammare totalt sett än en ht.
Hade jag varit motionär och valt en cykel hade jag kört alla långlopp på fs.
Jag kör bara ht på race.
Vinner du ofta?
Eliten verkar föredra fs. :)
Sista milen var ju omgjord till förra året med bitar på ngt Mtb-spår eller vad det var, riktigt kul snutt måste jag säga :)lundatok sa:Ja, en HT är nog bra, det går rätt fort ut till Åkulla efter starten och sen är det nog gött med HT den milen som går i retur till Varberg. Jag kom lite över 100 med en tung FS för två år sedan och en HT hade inte gjort bort sig.
skogsvakt sa:Jo har lite ambitioner. Mitt "problem" är väl att jag har en Grusraket och en stigbombare att välja på. Tänker att distansen kanske ger FS fördel trots allt? Har inte kört banan :(
Ja jo tjena, alla som inte kör slanglöst endurogummi får punktering på banvallen.liveforthis sa:Du lär vilja ha något lite köttigare än thunder burt visst det funkar ju men hade sagt rocket ron fram o kanske racing ralph bak 2.25 v
Båda o slanglöst. Gillar när man kör förbi folk ut med banvallen med punkor när man själv kör enduro gummi. Får ju sota när uppförs backarna kommer dock ;)
Capra ibex sa:Ja jo tjena, alla som inte kör slanglöst endurogummi får punktering på banvallen.liveforthis sa:Du lär vilja ha något lite köttigare än thunder burt visst det funkar ju men hade sagt rocket ron fram o kanske racing ralph bak 2.25 v
Båda o slanglöst. Gillar när man kör förbi folk ut med banvallen med punkor när man själv kör enduro gummi. Får ju sota när uppförs backarna kommer dock ;)
markuse1 sa:Jag är"orolig" om jag kommer hinna maxtiden..? 7 timmar. Körde Finnmarksturen på strax över 5 och CV på 4.30. Vad tror ni?
+1hm sa:Oj oj vilken propaganda cykling idag.
Om 10 år kommer det snackas om hur fin banan o vädret var 2017..