Bockstensturen 100 km

Bockstensturen 100 km
Mattias Lundqvist sa:
BST är sjukt tuff. Sällan varit så trött. Och dessutom blåslagen efter rullgrusvurpa 10 km från mål... Jag körde på en Epic med Ground Control, 1,5 bar och lvg-pedaler/skor. Var nog ensam om den setupen igår. :)
Grattis till seger i h40 !

Bockstensturen 100 km
Mattias Lundqvist sa:
BST är sjukt tuff. Sällan varit så trött. Och dessutom blåslagen efter rullgrusvurpa 10 km från mål... Jag körde på en Epic med Ground Control, 1,5 bar och lvg-pedaler/skor. Var nog ensam om den setupen igår. :)

Grattis till segern i H40! Måste ju varit både rätt däck och pedaler om man vinner :)

Jag körde maxxis Forekaster fram och Aspen bak, funkade fint. 100km var dock i längsta laget med gårdagens form...

Bockstensturen 100 km
Mattias Lundqvist sa:

Sjuk stark du är , dags att lämna oss i gubbklassen och köra Elit ?.
Undra om wetterhall, du och jag gick ner samma lösgrus kurva? Blir att vårda skrapsår ett tag framöver här..

Bockstensturen 100 km
Keldran sa:
Körde 50km och var bra medtagen i mål efter 2.43, mitt första lopp bortsett från CV, eloge till er som pallade 100km!

Samma här men körde in på 2.54. Har kört vasan två gånger men är nybörjare på det här med att cykla på stigar, vilket märktes rejält. Så 50 km var lagom för mig. Tyckte det var ett kul lopp och bra arrangerat.

Bockstensturen 100 km
Bajker sa:
Keldran sa:
Körde 50km och var bra medtagen i mål efter 2.43, mitt första lopp bortsett från CV, eloge till er som pallade 100km!
Det var långt nog eller? Eller undrar du oxå varför långlopp på mtb inte är längre? :)

Det räckte för mig som inte är så rutinerad öht. Jag undrar snarare hur folk tar sig 100km i brötig skog och stig, bland stock och sten, på under 4h :)

Spacekitty sa:
Ni behöver bara bara lite mer distansträning.

Självklart spelar träning en roll, men det kommer nog alltid vara jobbigare att köra 100km blandad körning mtb, än 300km landsväg.

Bockstensturen 100 km
Spacekitty sa:
Ni behöver bara bara lite mer distansträning.

Låg nivå på dig för att vara så gammal. Som jag har sagt förr så spelar längden egentligen ingen roll. Alla kör så hårt dom kan ändå.

Och sluta jämför med posörcykling i grupp. Det är inte tävling.

Men du har rätt i att det behövs mer träning, för alla. Det kommer inte gå lättare då utan bara snabbare.

Senast ändrad:
Bockstensturen 100 km
Idag onsdag börjar jag bli människa igen efter BST 100 topp 100 :)
Men nä det var för kort. Ett varv till vore lagom. Annars är det inte långlopp

Bockstensturen 100 km
ooms sa:
Bajker sa:
Idag onsdag börjar jag bli människa igen efter BST 100 topp 100 :)
Men nä det var för kort. Ett varv till vore lagom. Annars är det inte långlopp
Fick du berätta en gång till nu att du kom topp 100? Jag hissar intresseflaggan.
Vad har du för problem? Snacka om att du verkar sjukt osympatisk. Sånna som du gör detta forum otrevligt.

Senast ändrad:
Bockstensturen 100 km
Ja då är det ju mindre än ett år till nästa bockstenstur, tiden rusar iväg när en har roligt. Så vilken cykel ska jag ha då? Motionsklass, så inga begränsningar vad gäller styre.

Senast ändrad:
Bockstensturen 100 km
Spacekitty sa:
Ja då är det ju mindre än ett år till nästa bockstenstur, tiden rusar iväg när en har roligt. Så vilken cykel ska jag ha då? Motionsklass, så inga begränsningar vad gäller styre.
Köp en mtb så att du garanterat blir trött på 100km verkar slutsatsen i denna tråd vara...

Bockstensturen 100 km
ooms sa:
Spacekitty sa:
Köp en mtb så att du garanterat blir trött på 100km verkar slutsatsen i denna tråd vara...
Om du tänker efter lite tror jag du förstår varför ingen nånsin bjuder dig på fest

Bockstensturen 100 km
skogsvakt sa:
ooms sa:
Spacekitty sa:
Om du tänker efter lite tror jag du förstår varför ingen nånsin bjuder dig på fest
3 inlägg sedan igår, samtliga påhopp på mig. Innan dess tyst i 4 veckor. Du verkar vara en trevlig lirare.
F.ö. blir jag bjuden på fler fester än jag hinner gå på.

Senast ändrad:
Bockstensturen 100 km
Men nu får det väl vara nog med tråkiga kommentarer i den här tråden!
Ha funderingar och påståenden om Bockstensturen i stället! Det finns väl hur mycket som helst att diskutera om däck och dämpare och om lera, stenar och rötter.
Och om alla goda punschpraliner! :-)

Bockstensturen 100 km
Spacekitty sa:

Att köra Bockstensturen 100km på cx/gravelbike är på riktigt väldigt hårt. Oavsett om man har bråttom eller tar det lugnt och ligger på reptider.
Mtb finns att låna.

Bockstensturen 100 km
ooms sa:
skogsvakt sa:
ooms sa:
Spacekitty sa:
3 inlägg sedan igår, samtliga påhopp på mig. Innan dess tyst i 4 veckor. Du verkar vara en trevlig lirare.
F.ö. blir jag bjuden på fler fester än jag hinner gå på.
Fast det är rätt skönt att någon markerar mot tråkig janteattityd

Bockstensturen 100 km
Raggamuffin sa:
Att köra Bockstensturen 100km på cx/gravelbike är på riktigt väldigt hårt. Oavsett om man har bråttom eller tar det lugnt och ligger på reptider.
Mtb finns att låna.

Jag litar på dig som är ute och tävlar mest hela tiden. Spelar det någon roll vilken sorts MTB?

Bockstensturen 100 km
Spacekitty sa:
Raggamuffin sa:
Mtb finns att låna.

Jag litar på dig som är ute och tävlar mest hela tiden. Spelar det någon roll vilken sorts MTB?

Bäst är en heldämpad eller hardtail med runt 100mm fjädring, men det går på vad som för mtb bara olika fort eller bekvämt beroende på hur man optimerar.

Bockstensturen 100 km
Hur många gick omkull i rullgruset i den här kurvan tro ? Vi var iaf 3st bland dom 25 första som gjorde det oberoende av varandra .

Screenshot_20180906-234943_Strava.jpg

Fick sätta morakniven i ramen i kväll och laga upp den efter det , och snart ska jag byta bandage på skrubbsåren igen ...

20180906_222638.jpg

20180906_223429.jpg

20180906_225621.jpg

Senast ändrad:
Bockstensturen 100 km
Jag längtar redan tills nästa år. Men jag ör lite rädd för att åka på ett misärår med regn och 11grader :) Senaste åren har det ju varit propagandaväder.

Gott med melon i målgång

Bockstensturen 100 km
hm sa:
Hur många gick omkull i rullgruset i den här kurvan tro ? Vi var iaf 3st bland dom 25 första som gjorde det oberoende av varandra .

Nu gick jag ju aldrig omkull men i en 90högerkurva med mkt tjockt grus fanns det många spår och det var nära, fick glida ut trots att jag hade lite folk omkring mig som jag just kört runt. Lite svårt att gissa från din bild var det var!

I det stora var det många sträckor med tjockt grus som man flöt runt i, förut har det mer varit dåliga grusvägar vad jag kommer ihåg.

/A

Bockstensturen 100 km
skogsvakt sa:
Kan däckvalet spelat nån roll ni som gick omkull? Jag har bara kraschat med RK. Tycker RoRo har betydligt bättre grepp

Lite kanske men minimalt, tror inga cykeldäck klarar av rullgrus . Jag körde rraffe med 1.4 fram var väl typ 10km kvar...

Bockstensturen 100 km
Jag kom topp 100 med Vittoria Peyote och 1.5/1.7 bar. Inga vurpor, men fick hålla i hatten i vissa kurvor. Hade inte velat ha mindre mönster på gummit

Tillbaka
Topp